Hur långt in i din graviditet jobbade du?
Frågar av ren nyfikenhet
Frågar av ren nyfikenhet
Min plan var att ta semester tre veckor innan bf. Fyra veckor innan bf blev jag inlagd för hf, sen kom dottern 23 dagar tidigt.
blev sjukskriven 50% från v 22 eller 23. helt sjukskriven v 25 eller 26 vill jag minnas. In till förlossningen första gången v 28 och fick ligga kvar några nätter. sen ex antal turer till dit. slutade dock med igångsättning v 38+6 istället =)
V33 ungefär :). Jobbar i vården på ett tungt ställe :).
Tills vecka 35. Jobbade på kontor men var så trött och hade ont av foglossning så jag kunde inte koncentrera mig tillräckligt för att sköta arbetet bra kände jag plus att foglossningen gjorde att jag hade svårt att sitta ner (svanskotan ajaj) och att stå och jobba gick bara kortare stunder så jag tog ut semester för att vila inför förlossningen (så mkt man nu kan vila som höggravid då allt möjligt skit höll en vaken och flåsandes )
Lilltjejen kom på bf +2 efter 4 dagar med värkar så det var tur att jag var utvilad iaf...
Nr 1 jobbade jag till mitten av oktober, hon föddes 24 november. Hade lätt kunnat jobba längre, men jag jobbade på en tung industri och hade HF, så läkaren beordrade sängläge. Som jag förvisso inte var så bra på så jag blev inlagd till slut som straff.
Nr 2 jobbade jag till omkring v36. Jag hade fått beviljad havandeskapspenning från typ v32, men de hittade ingen ersättare förrän v36, och jag mådde ju så bra så jag fortsatte. Dotterns föddes v37 med buller och bång.
Nr 3 slutade jag jobba i v30 kanske. Och då hade jag haft grym foglossning ett bra tag. Kände inte igen mig under den grav. Hade sjuka plågor i höfter och rygg. Har inte släppt än och gossen är 2,5 år.
Om jag nånsin får en 4 ska jag försöka jobba in i det sista! Förutsatt att jag får en "frisk graviditet".
Skriv gärna vad ni jobbar med. Lite skillnad på jobb och jobb. Jobbar som operationssjuksköterska... Väldigt tungt om man inte mår vra
Skockades innan jag skrev klart!
Första förlossningen gick jag i skolan, var där sista dagen innan jag blev inskriven, född i v 25.
Andra förlossningen blev jag sjukskriven i v 19 pågrund av prematura värkar. Efter många turer till sjukhus slutade graviditeten i v 37!
Jobbade heltid fram till v 19. Nu har jag semester i fem veckor och sedan börjar jag studierna igen och dem ska jag pyssla med till jag ligger och föder .
Hade jag inte pluggat utan fortsatt mitt jobb hade jag fått bli halvtidssjukskriven sa BM och läkaren då jag fick ont i magen av ansträngningen mitt jobb innebär och sen fått gå på havandeskapsledighet 90 dagar före BF. Det gör alla på mitt jobb!
Ja jobbade till 16 dec 2011 och hon kom den 12 januari 2012 på bf.