Hur långt in i din graviditet jobbade du?
Frågar av ren nyfikenhet
Frågar av ren nyfikenhet
På mitt arbete går de flesta 2-3 månader före bf.
Chinx: operationssjuksköterska. Vi står hela dagarna, mycket tunga lyft och tungt arbete.
Man kan få graviditetspenning tidigare i graviditeten om man har ett yrke med farliga ämnen(som kan innebära skador på fostret) också, om man inte kan bli omplacerad. Men i mitt fall var jag hemma med foglossningar och jag kör lastbil, ingen bra kombination! kommer att bli sjukskriven nu när min föräldraledighet går ut då jag är gravid (v17) med andra barnet och foglossningarna har redan gett mig problem.
Oj vad ni har skrivit! Kul
Sist så studerade jag och var i skolan fram till dagen innan jag åkte in till förlossningen. Nu jobbar jag som studievägledare, och räknar med att också nu jobba till vecka 40. Naturligtvis kan man inte veta hur det blir, men sist hade jag inte ens antydan till problem med ryggont och liknande, så jag hoppas att det blir lika nu. Dessutom ligger förlossningen bara ett par hundra meter från jobbet, så det blir nästan smidigast att gå direkt.
Förresten "jobbade" jag nog till vecka 41 senast, ett alternativ som inte fanns med i omröstningen. Mika var lite sen av sig.