• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?
  • hannis

Jag jobbade till vecka 35. Sen blev jag sjukskriven i 3 veckor pga foglossning och sen tog jag semester i 2 veckor.

• Rocktroll

Hoppas kunna jobba tills jag är i v 34. Därifrån ska jag söka graviditespenning iaf och hoppas att jag klarar det.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Paincake

Med första barnet jobbade jag fram till v 28, då blev jag sjukskriven för sammandragningar och risk för prematur förlossning. 

• lovegivespower
    Paincake skrev 2012-07-30 16:45:52 följande:
    Med första barnet jobbade jag fram till v 28, då blev jag sjukskriven för sammandragningar och risk för prematur förlossning. 
    Vad jobbade du med?
  • Helle333
    lovegivespower skrev 2012-07-30 13:00:59 följande:
    Frågar av ren nyfikenhet Skrattande

Jag gick på semester ungefär en månad före BF. Sedan gick jag direkt på föräldrapeng när semestern var slut eftersom pyret var beräknad till dagen efter jag skulle komma tillbaka till jobbet vilket jag tyckte var onödigt =)
  • Jenniesmamma

Jag pluggade när jag väntade nr 1, och andra kom så fort så hann inte börja jobba. Nu med tredje så blev jag sjukskriven v 27 pga foglossning och jag jobbar som hotellstäderska, inte världens bästa jobb när man är gravid:)

• nattfrost

Blev sjukskriven från mitt tunga jobb i v 14, är i v 21 nu. Med mitt första barn hade jag ett hyfsat "aktivt" arbete (alltså inte samma jobb om jag har nu, mitt nuvarande jobb är riktigt tungt) och slutade då i v 30.

• lovegivespower
    nattfrost skrev 2012-07-30 16:52:03 följande:
    Blev sjukskriven från mitt tunga jobb i v 14, är i v 21 nu. Med mitt första barn hade jag ett hyfsat "aktivt" arbete (alltså inte samma jobb om jag har nu, mitt nuvarande jobb är riktigt tungt) och slutade då i v 30.
    Vad är det för jobb då?
  • nattfrost

Mitt nuvarande jobb är som emballagesnickare, jag bygger lådor i trä som väger mellan 8 - 15 kg, på en dag lyfter vi upp till 11 ton beroende på uppgift. Har fått svåra foglossningsbesvär och går nu på kryckor. Med första barnet jobbade jag på en lunchrestaurang och fick även då foglossning.

Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?