• Melan

5 döttrar eller 5 söner?

Om du hade 5 barn, som bara fick vara av samma kön - vilket kön väljer du? Om du MÅSTE välja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?
  • Emmi27
    La Lola skrev 2012-08-04 00:21:48 följande:
    Hahahahahaha!
    Inte för att spä på andningssvårigheterna, men om 10 år, när din äldsta dotter just blivit en vuxen kvinna, då är det dags igen! Tyst *skickar över lustgasen*
  • La Lola
    Emmi27 skrev 2012-08-04 00:31:15 följande:
    Inte för att spä på andningssvårigheterna, men om 10 år, när din äldsta dotter just blivit en vuxen kvinna, då är det dags igen! Tyst *skickar över lustgasen*
    Jag veeeet!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • curlysue88

Kvittar mig. De flesta här resonerar som så att fem tonårsflickor hade varit rena rama helvetet, men det är ju inte så sannolikt att ALLA fem är i puberteten samtidigt. Jag håller med om att flickor är jobbigare i tonåren, men pojkar är jobbigare när de är "små". Tre av varje hade varit perfekt!

• Coruscant

Har redan en son, så skulle lätt vilja ha 4 till. Aldrig att jag skulle välja bort sonen mot 5 flickor

• Heisan
    curlysue88 skrev 2012-08-04 01:13:15 följande:
    Kvittar mig. De flesta här resonerar som så att fem tonårsflickor hade varit rena rama helvetet, men det är ju inte så sannolikt att ALLA fem är i puberteten samtidigt. Jag håller med om att flickor är jobbigare i tonåren, men pojkar är jobbigare när de är "små". Tre av varje hade varit perfekt!
    jag har 3 döttrar, varav en är tonåring, 14, en är 9 o i puberteten o en som är 6 år-följer hon samma mönster är hon i puberteten inom ca 18 månader=alla döttrar i puberteten, inklusive sonen som en extra bonus.  
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • lighthouse
    lövet2 skrev 2012-08-03 23:23:17 följande:
    Om jag ska rösta ur en helt och hållet självisk synvinkel, så blir det 5 döttrar. Jag har både flickor och pojkar och har upplevt för- och nackdelar, men jag tänker på när de blir större. Vill jag ha 5 svärsöner eller 5 svärdöttrar ...?

Förutsett inte att alla barn skulle vilja leva med någon av det motsatta könet!
  • curlysue88

Heisan: haha, oh herregud! Det måste vara lite jobbigt! Men värt det! Det gäller att veta hur man ska hantera de små liven :)

• lighthouse

Absolut 5 tjejer för att ja, tjejer är bäst! Förmodligen mest troligt att få barnbarn om man har många döttrar och någon som ställer upp för en på åldern höst...

• Den vita staden

Har idag 2 döttrar och en son.

Väljer 5 döttrar lätt,  aldrig att sonhustrur skulle ta hand om oss lika gärna som sina egna föräldrar.
    När vi blir gamla kommer det inte finnas varken ålderdomshem eller pension, så vi kommer få vara tacksamma för de döttrar vi har då.

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae-god hälsa är värd mer än den största rikedom
Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?