• Melan

5 döttrar eller 5 söner?

Om du hade 5 barn, som bara fick vara av samma kön - vilket kön väljer du? Om du MÅSTE välja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?
  • Butterscotch

Jag tror att jag skulle oroa mig mer för döttrar än för söner, så jag svarar söner. Har fått för mig att de är lättare att hantera i t ex tonåren också (om det är sant eller inte kan ju ifrågasättas, själv får jag vänta 10 år innan jag kan få personlig erfarenhet i frågan).

• längtan8402

Absolut bara pojkar. Fem irriterade tonårs döttrar som är som jag var neej tack fan vad hemskt. pojkar är ofta enklare.

• Höghus

Som Natulcien, jag skulle aldrig vilja ha fem barn. Ser det som en omöjlighet att räcka till hela vägen för så många.

• h-s

det här blir ett lätt svar. 5 pojkar såklart:D om jag fick välja att ha 10 barn så skulle jag även där välja att ha 10 söner. Pojkar är smartare, starkare och bättre helt enkelt, tjejer är olojala, ljuger, ligger runt lika ofta som dem byter trosor och är rent utav skit störiga i tonåren.

min kille tänker precis som mig och hoppas bara på söner.

• Penida

Hellre inga barn alls än 5 barn om jag då måste välja ett alternativ. Om jag hade önskat så många barn hade könet på barnen kvittat, jag har en flicka och pojke idag och det är personlighet som gör dem, inte deras kön.

Avskyr CIO-metoder
  • Tramptass
    h-s skrev 2014-07-18 18:47:49 följande:

det här blir ett lätt svar. 5 pojkar såklart:D om jag fick välja att ha 10 barn så skulle jag även där välja att ha 10 söner. Pojkar är smartare, starkare och bättre helt enkelt, tjejer är olojala, ljuger, ligger runt lika ofta som dem byter trosor och är rent utav skit störiga i tonåren.

min kille tänker precis som mig och hoppas bara på söner.

Jajjemän ALLA tjejer är sådana! *suck*
  • h-s

tyvärr måste man ju kunna dra alla över en och samma kant. annars är det ytterst omöjligt att debattera.

män som tränar är starkare än kvinnor som tränar, män är hårigare än kvinnor. sen att det finns kvinnor som är starkare än män som tränar lika mkt som kvinnan är ytterst ovanligt. att kvinnor är hårigare än män är där också mera ovanligt men att det förekommer kan man inte förneka.

För att dra en slutsats baserat på allt i helhet och hur det ser ut generellt så är pojkar alltså bättre än flickor. Undantag finns och dem är ytterst ovanliga och man kan inte utgå ifrån sånt

• Hallonbåt02

Jag skulle aldrig kunna välja bort barn pga kön även om det bara är en ifall att fråga.
    Vi älskar barn och skulle aldrig vilja välja bort någon av våra barn (vi har snart 5) , men där är det helt klart vad man som person orkar, orkar man knappt med sitt första barn  så förstår jag varför man resonerar som vissa gör.

• HerrFantasi

Döttrar helt klart. Det finns redan alldeles för många män på denna planet. 

• SecretMe

Söner utan en enda sekunds tvekan.
    Jag har två pojkar, kommer inte skaffa fler barn men OM... ja då skulle jag önska mig söner.

Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?