• Melan

5 döttrar eller 5 söner?

Om du hade 5 barn, som bara fick vara av samma kön - vilket kön väljer du? Om du MÅSTE välja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?
  • Tramptass
    Från din länk: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-416077/More-girls-boys-say-yes-sex-16.html

"Three per cent of the men surveyed claimed to have had more than 100 sexual partners.

Only one per cent of women claimed this number of conquests."

Här står det ju klart och tydligt att fler män än kvinnor har överdrivet många sexpartners. Dessutom är studien brittisk och kan nog inte helt jämföras med svenska förhållanden. 

När testet gjorde där män frågar ut exakt 100 olika kvinnor så fick männen ett nej av alla 100 kvinnor vilket ger en klar och förtydande svar på att män har det svårare än kvinnor att få sex.

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du vill med detta inlägget. Det bevisar ju att kvinnor säger nej till random sex och INTE "knullar runt"? Att kvinnor har större möjligheter till att få sex innebär väl inte att de faktiskt har det oftare.

Länk till när svenska flickor förlorar oskulden? Jag vägrar tro på att 13-14 år är snittåldern. Även om jag också tror att det generellt sker tidigare än hos pojkar. Detta just pga mognaden och att många dras till lite äldre pojkar.

När det gäller min egen dotter (som bara är 8 år än så länge) så anser jag att det är bättre att hon har sex av rätt orsaker vid 15 år, än att hon har det av fel orsaker vid 21. Sex är inget skamligt och det är inte fel att ha haft många partners heller. Det viktiga är att man RESPEKTERAR SIG SJÄLV och skyddar sig, både kroppsligt och själsligt.

Tack för komplimangen, men jag tror inte att jag är så unik faktiskt.

• h-s

Tramptass det som står på mitt förra inlägg med alla länkar jag skickade om du inte hoppar över ALLA meningar som förklarar att tjejer har fler sexpartners än män, att män överdriver siffran mångfaldigt och att kvinnor underdriver den mångfaldigt och även har en "tendens" att glömma bort alla sina onenight stands och sex som dem ångrar att dem haft med män som kanske varit svin mot dem i senare hand trots att de varit i förhållande med dessa.

här är något du glömde citera från länken du valde, vilket jag anser är ett tecken på att det inte går att diskutera med dig och att du HADE HELT FEL ANGÅENDE VILKA SOM SUPER och det tar mig några sekunder att hitta studier som visar att flest tonårsdöttrar och kvinnor röker. Så ge upp, du har döttrar och så som västvärlden ser ut just nu (Sverige som de värsta) så kmr dina döttrar troligtvis vara experter i 15 års åldern med redan ett par års erfarenheter.

Twice as many girls as boys lose their virginity before they turn 16, a survey has revealed.

The poll shows a third of girls have sex before the legal age of consent, compared with one in six boys.

The survey suggests the hard-drinking, casual-sex obsessed 'ladette' culture has now reached girls in their early teens. Less than half of those polled said they lost their virginity because they were in love.

It follows a survey in the summer which found that although boys start drinking at a younger age, girls consume alcohol more regularly. By the time they are 14 their consumption outstrips that of boys.

More than a third of girls aged 15 said they drank regularly, compared with less than 30 per cent of boys.

läs artiklarna ordentligt. Och ja, det flesta studier är engelska studier men engelska studier är västvärdsliga likaså som svenskar. Däremot kan jag konstatera att i Sverige har tjejer/kvinnor fler sexpartners än män och blir av med oskulden i åldrar som 12-15.

Studien som gjordes på när en kvinna frågade ut 14 män (varav 2 av dessa var med sina flickvänner) om hon kunde ha sex med dessa så var det 7 st som svarade ja.

Testet fick mycket kritik av feminister och ansåg att om kvinnan hade frågat ut 100 män hade det fortfarande varit samma mängd killar som hade svarat ja till sex (alltså endast 7 st).

ett till test gjordes då där en man frågade ut 100 Kvinnor (i syfte till att bevisa att fler än 7 kvinnor skulle säga ja till honom) och därför utesluta studien om att kvinnor har lättare för sex. Dock gick det helt andra vägar och trots att mannen frågade ut 10 gånger så fler kvinnor om de ville ha sex med honom så fick han hela antalet 0 kvinnor som sa Ja.

Feministiska kvinnor är känsliga, vill inte erkänna även med fakta på borden, Studierna som görs som bevisar att män är diskriminerade i svensklag är något kvinnor i praktiken blundar för. Ni fortsätter prata om strukturell diskriminering och skiter i att män diskrimineras betydligt mera inte bara strukturellt utan även lagligt.

HAHA jag äger dig i debatten, länkar studier för alla mina påståenden och du har visat dig ha fel i allt och ändå begär du en studie på att tjejer har sex före pojkar i Sverige. Du är nog ingen feminist men fan att du står nu o blundar som feminister gör för allt jag bevisat för dig och du frågar efter en enda sak jag inte bevisat men som jag kan konstatera att det stämmer.

Jag tjänar inget på mina påståenden som hittills har stöttats av studier. Men mina flesta tjejkompisar blev av med oskulden i 6an och 7an. inte en enda kille blev av med den innan 16 års åldern (och vi pojkar ser helst till att ljuga och skryta om att vi haft sex när vi inte har haft det).

Dock är det ingen nyhet. Ni svenska kvinnor kanske skäms och förnekar detta i öppna forum och debatter och studier. Dock verkar de flesta tonrsdöttrar inte skämmas när de aktivt gör alla dessa saker dag in dag ut. Kvinnor och tjejer, STÅ FÖR VAD NI GÖR ISTÄLLET!

• h-s

Herrfantasi du är en sjuklig man. Och det är inga nya sökord du behöver slå upp i ordboken för du är välbekant med dem (cockold, ballbusting, män behöver sterilisera sig för kvinnor föder våra barn etc.

Jag har läst dina tidigare inlägg och det är ingen nyhet vilka du står på knäna för

• Tramptass
    h-s skrev 2014-07-19 23:23:11 följande:

här är något du glömde citera från länken du valde, vilket jag anser är ett tecken på att det inte går att diskutera med dig och att du HADE HELT FEL ANGÅENDE VILKA SOM SUPER och det tar mig några sekunder att hitta studier som visar att flest tonårsdöttrar och kvinnor röker. Så ge upp, du har döttrar och så som västvärlden ser ut just nu (Sverige som de värsta) så kmr dina döttrar troligtvis vara experter i 15 års åldern med redan ett par års erfarenheter.

Jag må ha haft fel om tobaks- och alkoholvanor. Vilket inte spelar någon roll eftersom detta var uttalanden helt gripna ur luften, precis som dina uttalanden om att tjejer är illojala och ljuger mer. Jag kommenterade inte detta då jag ansåg det oviktigt och ett sidospår.

I den brittiska studien påpekas det flera gånger att de ligger i topp vad gäller tonårsgraviditeter, vilket osökt leder mig till tanken att de kanske har mer tonårssex också. Spelar ingen roll att de hör till västvärlden, det är inte säkert att resultatet skulle bli detsamma här i Sverige.

Det enda jag har bett om är (svensk) statistik på hur gamla flickor är när de mister oskulden. Du (eller din sambo) påstår att det är vid 13-14 år I SNITT. Vilket jag vägrar tro utan något mer än att "du kan konstatera att det stämmer". Såklart att det finns flickor som blir av med oskulden så ungt, men långt ifrån majoriteten. Jag vet inte vad du har för tjejkompisar, men inte en enda av mina var under 15 år första gången.

Att flickor generellt sett förlorar oskulden före pojkar har jag inte ifrågasatt. Tvärtemot skrev jag att jag mycket väl tror att det kan vara sant. (Läste du mitt förra inlägg?) Som du säger, flickor mognar tidigare och då är det inte konstigt att de också har sex tidigare. VAD ÄR PROBLEMET MED DETTA?

Under många, många år har flickors sexualitet varit tabubelagd och skamfylld. Någonting säger mig att du fortfarande har den åsikten. Skrämmer det dig att vi kvinnor inte låter oss styras längre?

Sen måste jag påpeka att din argumentation inte är helt lätt att följa då din text är lång, rörig och du byter spår. Se citatet ovanför. Du pratar om alkohol/tobak och helt plötsligt om hur erfaren min dotter kommer att vara vid 15 år. (Jag antar att du pratar om sex här, rätta mig om jag har fel.)

Ägd? När någon har så sorgligt nedvärderade åsikter om ett helt kön har ingen vunnit.
  • h-s

Du kanske inte känner till detta men för oss killar i tonåren är det mycket press på att vi ska bli av med oskulden, enorm press kan jag konstatera hos de flesta. Dock är det vi killar som blir av oskulden flera år senare än tjejerna födda samma år som oss.

Tjejer har till dels mera press på att "inte ligga runt" och stanna som "oskuld" tills de gift sig i västvärdsliga länderna (inte alla men förekommer oftare hos tjejer). Trots att tjejer har pressen på att stanna som oskuld och att inte luras till sängs så är det ändå tjejer som faktiskt går runt o särar på benen i tidigare ålder och sedan har haft fler sexpartners än män när man är vuxen o gift.

Tänk om vi män inte hade pressen på oss av våra kompisar eller storebröder (även farsan ibland) att bli av med oskulden? fan hade vi inte haft press så hade vi väntat tills vi var gifta. Det är just därför man i muslimska länder håller hårt koll på just sina döttrar "för att kontrollera sex måste man kontrollera döttrarna"

tyvärr är det så. Och du frågade om det skrämmer mig att kvinnor inte styrs längre och mitt svar är Ja, jag ser fall där kvinnor tillåts ha flera sexpartners av deras män fast de är gifta (förekommer mer hos kvinnor än hos män) bara för att kvinnor är generellt kåtare och behöver mer "stimulans" än vad deras män kan erbjuda dem. Enligt dagens studier har det visat sig att kvinnor är mera kåta och njuter av sex mer än män pga fler nerver i könsorganet och har mera sexpartners än vad män har.

Hur startas allt det där får man fråga sig? jo via alla sexuella aktiviter tonårs döttrar utsätter sig själva för. Sätt stopp för sånt via tonåren hos alla döttrar. Kontrollera döttrarna så kontrolleras missbruket av sex och spridningen av könssjukdomar (då kondom inte är 100% skydd).

Jag kan inte ge dig studier på att svenska tjejer tappar oskulden i 12-15 års åldern då jag har hittat en studie förut på att snittet hos tjejer är 14 och hos pojkar 17år men som jag inte hittar med korta sökningar. Dock söker jag oftast på engelska där studierna är större och mera utsträckta och jag hittar att 1 av 3 tonårsdöttrar blir av med oskulden INNAN laglig ålder och att 1 av 6 tonårssöner blir av med oskulden INNAN laglig ålder. Alltså betyder det allt från 15 och Under 15år gammal blir 1 av 3 tjejer av med oskulden.

det bästa är att släppa allt, och utbilda västvärldens tjejer att sluta sära på benen i sån tidig ålder annars kommer dagens tonårsdöttrar hamna över dagens kvinnor där många av dagens kvinnor är uppe i skyhögra siffror som är allt från 50-400+ olika sexpartners innan de gift sig. Detta kan du själv finna i trådar som finns här på familjeliv där de pratar om sånt

• MxMeNow

Jag röstade på fem pojkar av den enkla anledningen att mina söner är "lättare" än mina döttrar att uppfostra, roa och dom skriker inte alls lika mycket som sina systrar.

• Tramptass

Att förbli oskuld tills man gifter sig existerar i stort sett inte längre här i Sverige. Jag betvivlar starkt att killar skulle vara det om de slapp pressen. Varför skulle det ens vara något att sträva efter?

Att pressas till att ha sex är såklart helt fel. Det ska man ha för att man vill det. Jag kommer lära min dotter, OCH min son, att respektera sig själva och bara göra det som de själva vill. Att vänta tills de känner sig mogna och att det ska ske med en person de litar på, och förhoppningsvis älskar. Om de sedan har haft 50 partners när (om) de gifter sig kommer jag inte att döma dem.

Dina åsikter om jämställdhet ligger så långt från mina att vi förmodligen inte kommer få ut något mer av den här diskussionen.

• Flisan79

H-s: det börjar bli direkt pinsamt dina inlägg.

Jag som tjej kan ju tala om för dig att tjejer har minst lika stor press på sig att bli av med oskulden. Inte minst från sina pojkvänner men även kompisar.

Det mesta du skriver är sådan bs och konstig tolkning av undersökningar att man baxnar.

Jag hör dock att du är helt övertygad om att det är som du fått för dig så det här inlägget är nog helt meningslöst.

• GrönaDruvan

Jag skulle välja 5 söner. Tror inte jag skulle orka med 5 döttrar då tjejer oftast är gnälligare när de blir lite äldre.

Har 2 pojkar nu och de går mig på nerverna rätt ofta då de är otroligt högljudda o busiga, men att ha 5 döttrar att oroa sig för...nä, hade inte klarat det.

Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?