• Melan

5 döttrar eller 5 söner?

Om du hade 5 barn, som bara fick vara av samma kön - vilket kön väljer du? Om du MÅSTE välja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?
  • Tramptass
    h-s skrev 2014-07-18 19:06:27 följande:

tyvärr måste man ju kunna dra alla över en och samma kant. annars är det ytterst omöjligt att debattera.

män som tränar är starkare än kvinnor som tränar, män är hårigare än kvinnor. sen att det finns kvinnor som är starkare än män som tränar lika mkt som kvinnan är ytterst ovanligt. att kvinnor är hårigare än män är där också mera ovanligt men att det förekommer kan man inte förneka.

För att dra en slutsats baserat på allt i helhet och hur det ser ut generellt så är pojkar alltså bättre än flickor. Undantag finns och dem är ytterst ovanliga och man kan inte utgå ifrån sånt

Alright, då vill jag ha flickor då eftersom män våldtar och misshandlar... De super, röker och skiter i sina barn också. :-P

Ytterst omöjligt att dra alla över en kam, tycker du inte? Man kan ALDRIG veta hur ens barn kommer att bli, pojke eller flicka.
  • HerrFantasi
    Tramptass skrev 2014-07-18 21:00:01 följande:
    Alright, då vill jag ha flickor då eftersom män våldtar och misshandlar... De super, röker och skiter i sina barn också. :-P
    Helt rätt. Dessutom skaffar sig kvinnor numera mer utbildning. Sköter sig på alla vis bättre, är fredligare och vackrare. Behåller vårdnaden av barnen vid separation så att du får umgås med dina barnbarn. När du blir gammal kommer du få mycket mer besök, hjälp och medkänsla av dina döttrar än av dina söner. Män tar större risker  och är dessutom tre gånger mer suicidbenägna. Man får inte bara tänka sig gossarna som små, man måste tänka på hur de blir när de börjar bli vuxna också.
  • h-s

Herrfantasi och tramptrass,

ni är för roliga, först och främst skriver du tramptrass om vad det värsta män har gjort mot kvinnor är, och då dessutom individuella personer i sig som INTE representerar majoriteten av männen.

Majoriteten av söner våldtar inte tjejer, Majoriteten av döttrar knullar däremot runt.

Majoriteten av söner misshandlar inte motsatta könet. Majoriteten av tjejer är olojala och ljuger om vem dem sover hos som exempel för att ligga runt.

Sen vill jag även nämna att 40% av all våld som sker mot motsatta kön är från kvinnor som misshandlar män och 60% av all våld som sker mot det motsatta kön är från män som misshandlar kvinnor. Alltså är 40 av 100 misshandel mot det motsatta könet genomfört av en kvinna mot en man.

här är länk:
    http://www.theguardian.com/society/2010/sep/05/men-victims-domestic-violence

så tramptrass du nämner söner som våldtäksmän och kvinnomisshandlare när det i generellt sett är BETYDLIGT mindre än 1% "söner" som utför ngt av dessa två saker.
    Det jag nämnde om döttrar är något som sker i generellt sett bland alla tonårsdöttrar. Då i princip alla tonårsdöttrar har haft fler sexpartners än tonårssöner och i snitt tappar tjejer oskulden i 13-14 års åldern och hos pojkar i 18 års åldern.
    Sedan vill jag gärna påpeka att tjejer och kvinnor är överrepresenterade inom brukning av tobaks rökande och det är alltså flest döttrar som röker och inte söner.

Herrfantasi, tyvärr måste jag säga att jag tror att du är en victim i något som kallas för cockold och bla en victim i ballbasting. Du njuter av att se din kvinna bli penetrerad av andra män, bakom stängda dörrar och framför ögonen på dig. Du kanske själv har en dotter och är gift? din fru kanske ligger runt och du står henne trogen och anser att det är okej för henne att med andra män utföra penetreringssex och oralsex?

Allt detta är nog sant som jag nämner/frågar om dig, då du på ett sjukligt sätt sa att söner är mera suicedebenägna? Du vet väl att det är tonårsdöttrar som skär sig själva och att tonårspojkar inte alls tillhör den överrepresenterade gruppen inom suicede? Och sen förstår du väl att det är söner som köper en ny bil till farsan om han blir framgångsrik? Du kan glömma att en dotter ska ge dig en slant av sitt ekonomiska berg hon besitter om hon är framgångsrik. Se bara på hur Peter Forsberg köpte en bil till sin farsa och hur Zlatan köpt hus till sin familj osv.

• HerrFantasi
    h-s skrev 2014-07-18 23:45:31 följande:
    Dina angrepp och världsfrånvända teorier om mig är så tramsiga att de borde förbli obesvarade. Så har man fått ett par nya ord at slå upp också. Var får du allt ifrån, unga frk Fantasi? Vad gäller suicidestatistiken är det bara att söka - män är fortfarande starkt överrepresenterade, jag talar ej om ungdomar utan om den ökade risk pojkarna löper senare i livet. Beträffande flickors armskärning handlar det om rop på hjälp och uppmärksamhet. Dessa stackars flickor behöver allt stöd de kan få från sina föräldrar, inte någon mor som bara premierar sina pojkar och hyser agg mot allt av kvinnligt kön. Det är män som startar krig, förstör miljön, rånar butiker, inte bryr sig om estetiska värden osv och världen skulle vara mycket bättre, mjukare och trevligare med mindre andel män i befolkningen och fler kvinnor.
  • Tramptass
    h-s skrev 2014-07-18 23:45:31 följande:

Majoriteten av söner våldtar inte tjejer, Majoriteten av döttrar knullar däremot runt.

Majoriteten av söner misshandlar inte motsatta könet. Majoriteten av tjejer är olojala och ljuger om vem dem sover hos som exempel för att ligga runt.

Det jag nämnde om döttrar är något som sker i generellt sett bland alla tonårsdöttrar. Då i princip alla tonårsdöttrar har haft fler sexpartners än tonårssöner och i snitt tappar tjejer oskulden i 13-14 års åldern och hos pojkar i 18 års åldern.

Naturligtvis vet jag att långt ifrån alla söner blir misshandlare och våldtäktsmän. Det var ett överdrivet uttalande för att få dig att förstå att DINA uttalanden är grovt överdrivna. Jag vet inte vart du fått det ifrån att majoriteten av alla tjejer "knullar runt" och är olojala. Tappar i snitt oskulden i 13-14 årsåldern??? Finns det någon form av statistik på det, eller är det helt taget ur luften? 

Jag är lojal som få, hatar att ljuga, har vid 35 års ålder haft en enda sexpartner (som jag är gift med) förlorade oskulden som 18-åring och var väldigt lugn som tonåring. Jag har universitetsutbildning med höga betyg och en iq över genomsnittet. Gissa vilket kön jag tillhör.

Att önska sig ett specifikt kön för att man tror att barnet ska bli på ett visst sätt är vansinnigt.
  • Flisan79

H-s: din beskrivning av flickor är alltså en beskrivning av dig själv. Lovely!

Starkare? Ja majoriteten av män kan bli starkare. Men vad är det som är så bra med det? Kanske var praktiskt på stenåldern men knappast något som behövs i dagens samhälle.
    Hårigare??? Och?

Den beskrivning du har av tjejer är inte en majoritet. Kanske i ditt umgänge men själv känner jag ingen sådan tjej.
    Min erfarenhet är att 95% av män är otrogna. Men jag är inte dummare än att jag vet att jag inte bara utgå från vad jag varit med om.

• Flisan79

Jag är för övrigt nästan exakt som tramptass. Har haft två parters, är helt trogen och lojal. Har hög iq och eq.

Som svar till TS: döttrar! Jag har 3 nu och kan inte tänka mig något annat. Men såklart hade jag sagt söner om det var tre söner jag hade haft

• h-s

Tramptass, först vill jag säga att du tillhör den ytterst ovanliga gruppen av dagens kvinnor. Dig skulle jag lyfta hatten för (h-s sambo som skriver).

Att det finns brasilianska fotbollsfans i brasilien är en självklarhet då det är världens största fotbollsnation. Sedan att det finns individer i brasilien som älskar fotboll och är stora fotbollsfans är inga konstigheter men dock anses det ovanligt att hitta någon fotbollsfan i brasilien som INTE håller på sitt brasilien i fotboll. Det finns alltid undantag. Att en tjej är lika enanstående som dig är ett undantag i västvärlden och här i Sverige. Precis som det är lika ovanligt att hitta män som våldtar. Alla olika slags individer finns men dem representerar inte majoriteten och jag baserar mig endast på majoriteten. Varför skulle mina döttrar vara ett sånt stort undantag som dig? Och därför väljer jag söner alla dagar i år decenier.

här är en länk på genusdebatten som har olika studier på sidan du kan hitta om du läser igenom just den sidan jag länkat som gör tester på kvinnor och män som frågar om dem kan få ha sex med random personer i motsatta könet där kvinnor får hela 50-75% av sina gånger ett Ja svar, och männen får hela 0% av gångerna ett Nej som svar till sex. jag kan även påpeka att testet där kvinnor frågade ut män var på 14 olika män varav 2 av männen var med sina kvinnor när de blev bemötta och 7 av dessa 14 män svarade ja till sex av kvinnan. När testet gjorde där män frågar ut exakt 100 olika kvinnor så fick männen ett nej av alla 100 kvinnor vilket ger en klar och förtydande svar på att män har det svårare än kvinnor att få sex.

det är studier som tagits fram och som är länkade på den sidan jag själv länkat här nedan

http://genusdebatten.se/har-tjejer-lattare-an-killar-att-hitta-sexpartners-sanningen-om-ett-socialt-experiment/

sedan att kvinnor säger nej till sex inte längre är en myt så kan ni läsa här att även kvinnor har mer sexpartners än män

http://timesofindia.indiatimes.com/life-style/relationships/man-woman/Women-today-have-more-sex-partners-than-men/articleshow/26422943.cms

sedan har ni en länk här på att tonårsdöttrar blir av med oskulden innan tonårssöner, Vad det beror på kan vara för att tjejer dricker mer än pojkar och dessutom blir mera påverkade av alkoholen i genomsnitt vilket medför att dem blir av med oskulden som full eller får ett större inflytande på "utelivet" flera år tidigare än pojkar.
    Sedan kan det bero på att tjejer är 2-4 år före i puberteten än pojkar (kåtare och tänker på sex innan pojkar börjar göra det). Sedan kan det också bero på att tjejer gillar äldre pojkar och eftersom att tjejer i genomsnitt börjar tänka på sex i 12-15 års åldern och killar börjar tänka på sånt i 15-18 års åldern.

Tjejer blir av med oskulden av äldre killar då tjejer söker sig oftast till äldre killar när dem blir sexuellt stimulerade pga att tjejer är flera år tidigare i puberteten.

här är länk på detta

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-416077/More-girls-boys-say-yes-sex-16.html

Som kille kan jag säga att jag var kåt som 10 åring och även ejakulerade i den åldern (fick fullskäggväxt i 12 års åldern från hals till kindben) så att hitta en pojke som blommade tidigare än mig får man leta efter tills man blir gråhårig. Men i vilket fall som helst, som 10-15 åring var jag endast intresserad av bröst, sånt som pojkar själva inte hade. Sex fanns inte i mina tankar eftersom att vi som killar mest tänker på fotboll, bilar och/eller att vara den snabbaste eller starkaste i klassen. Vi är pojkar helt enkelt. Tjejer däremot mognar snabbt till både kroppsligt och i hjärnan innan oss pojkar och dem även blir av med oskulden pga detta INNAN pojkar. Sen att tjejer enigt studierna jag länkat bevittnar att tjejer har lättare att få sex gör ju bara saken värre.

Så tramptass dig kan man lyfta hatten för, men hur vanligt är det med tjejer som dig? Det finns lika många av tjejer som dig som det finns av män som blir av med oskulden efter 30. Allt är baserat på studier som jag hänvisat er till och ni får väl ta och ha ögonen öppna och ett öppet sinne och förstå av sund förnuft att som tjej när man går i puberteten 2-4 år innan pojkar i genomsnitt och samtidigt är "mognare i hjärnan" än pojkar förklarar ju varför ni blir av med oskulden BETYDLIGT innan oss män.

• Rainbow gg

Söner. Behöver bara tänka mig att minst en av döttrarna beter sig som mig när jag var tonåring för att bli helt utmattad. Så om jag tvunget skulle ha 5 barn så hade jag velat ha söner.

Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?