• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • Bolla

ÅKE är tragiskt på en liten unge.

Instämmer oxå med Bimsan om att TINDRA låter som en IKEA lampa.

• Nannas Pappa

Röstar ff på att lillebrorsan har sveriges fulaste namn : BENGT-ARNE
    kommer ihåg när jag presenterade han i det nya fotbollslaget för ett
    par år sen....jaha..det här är BENGT-ARNE......fick en hink vatten över
    mej, tom han själv skäms för det........bengt heter han nu

• Betty Boop

Jag kom på fler! Kent, Roger, Torgny, Jimmy och Conny är namn som jag inte pallar med... Blää!

• Fru Larzzon

Hahahaha
    Jag ogillar skarpt:
    ULRIK (Hur kan man titta på sitt nyfödda barn och med värme tänka: Ulrik. Ulrik ska han heta. ?)
    URBAN
    URSULA
    ALF
    RANGVALD
    BO-GUNNAR
    DICK (varför?????)

• Jennie med ie

"Fulast" tycker jag bl a är när föräldrarna bestämmer sig för en så mysko stavning av namnet att uttalet, enligt språkets regler, ändras så det blir ett annat namn men de vägrar acceptera det.... När man t ex ger ett barn namnet Cevin istället för Kevin, Jakoph istället för Jakob och Filiph ostället för Filip t ex och då struntar i att det blir "Sevin", "Jakof" och "Filif" och inte accepterar detta..........

• NancyDrew

Tar tillbaka att denna tråd eventuellt skulle vara stötande Läste mitt eget tilltalsnamn på en lista och skrattade gott!

Tips på fler fula namn: leta i gamla testamentet...

• Jennie med ie

Fru Larzzon. Jag "strulade" med en Dick, alltså en person med det namnet, en gång i min ungdom. Och han var dessutom född i ett engelskspråkigt land. Jag säger som du: varför? ;)

• Miranda

Värst av alla Y-namn är väl ändå Benny!!??

• åsis

Kul det här! Det visar sig snart att alla namnen blir nämnda

Det namn jag HATAR allra mest är Åsa!!!!! Och det är mitt tilltalsnamn!!! Har alltid fått höra sången Åsa-gåsa-klinga, även blivit kallad Åsna och Åsa-smörgåsa. Hur kul är det???

Är själv lärare och gissa om det finns massor av namn jag aldrig skulle kalla mitt barn. ALDRIG ett barn med y-namn (slutar på y)! Gillar inte dubbelnamn heller.

• Zeraphia

torgny, börje, bjarne, torbjörn, greta, styrbjörn...

det blev visst bara pojknamn ;) får klura på flicknamnen :)

Svar på tråden Fulaste namnen