• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • Peppa

Kul tråd! Kikar in igen.

Ja visst känner man sig lite skamsen när man skriver ner ett namn som någon bekant bär, men det r ju inte personen i sig, utan tanken på att döpa sitt eget barn till det som känns motjbudande.

Kom på ett till namn:

Louise..

Å så lägger jag till mitt namn. Petra, jag trivs si så där med det... men skulle INTE vilja döpa en ev. dotter till det. Det låter så hårt.

Å så alla dessa dubbelnamn...beslutsångest hos föräldrarna, eller rena kompromisser??

• NinaFina

Kikar in igen och tillägger mitt eget namn: Nina! Hur många gånger i mitt liv har man inte fått höra : "Nina-fina-ballerina", "Nina Hagen", och signaturmelodin till boktipset "Ninna-ninna-ninna-na..." Morr...

• Leeloo

Gert-Ove, Lennart, Astrid, Brynolf

• Leeloo

Å så dagens namnsdag: Fritz!!

• Gottegrisen

Bror, Syster, Elvan och andra fantasilösa namn.

Sen har jag svårt för att man döper barn till namn som förknippas med nåt särskilt typ Afons (Åberg), Ronja (Rövardotter) osv.

• Bea78

Ha ha, min pappas kusin heter Bert o hans fru heter Britta..hi hi.

Jag såg en gång en födelseannons i tidningen där det stod: "Välkommen lille FOLKE till världen.."

Det är väll kanske inte så fint namn på en bebis..

Bengt, Kurt, Tage, Rut, Sigrid är namn jag åxo sett på nyfödda....men inte tycker om!

• Vero

En tjej som bodde i samma hus som mig för några år sedan döpte sin son till Hugo. Huga tänke jag. En kompis bror döpte sin son till Max. Tycker jag låter jätte töntigt, tänker på lillkillen med stubbfrisyr i barnböcker.

Sen gillar jag inte heller amerikanska namn på svenska barn, precis som andra nämnt, Kevin, Liam, Noel, Vanessa, Cassandra, Destiny m.fl. Det blir så himla fånigt om man inte har nåt påbrå.

Sen har vi poppisnamnen som också blivit ganska hårt åtgångna i den här tråden; Tindra, Neo, Nova, Vilda (visst är det supergulligt, men det är ju inte seriöst för fem öre!)

Jag håller med Leeloo om Fritz! Gud så fult. Det finns ju en massa namn i almanackan som är asfula; Reinhold, Gunlög, Gudmund osv.

På stranden igår hörde jag en förälder ropa på sina barn; Benjamin och Smilla. Blää!

Däremot finns det en massa namn i den här tåden som jag gillar. T.ex. Roger och Tora

• ladyhawk

Fula namn: håller med tidigare talare om dubbelnamn, utländska namn (om man inte har någon anknytning)

mina fulaste namn är upprabblade en babiljard gånger, så jag kan bidra med några bara:

Hedda
    Runa
    Egon

Svar på tråden Fulaste namnen