• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • ladyhawk

Inte fula, men trista namn:

Lars Larsson
    Nils Nilsson
    Jan Jansson
    Johan Johansson

*boring*

• Förhoppningsfull Blivande Mormor

Kan inte påstå att jag läst precis ALLA inläggen - men tillräckligt många för att se att Britta - eller namnet Britt i dubbelnamn förekommit ganska flitigt - dock har jag INTE sett mitt eget namn (bara) Britt, som jag avskydde när jag var liten, men tycker väldigt bra om idag!

Jag har heller inte sett det värsta kvinnonamn jag vet - nämligen OLGA - och fulaste efternamnet är Jönsson och jag känner en tjej som heter just så - och hon är världens trevligaste - men jag kan ändå inte lära mig tycka om namnen

Övriga fula namn är:

Eulalia
    Ragnhild
    Berta
    Ingvor
    Marta
    Eufemia
    Gunborg
    Frideborg
    Laura
    Svea
    Rut
    Botilda
    Reinhold
    Reinhard
    Torgny
    Torsten
    Tord
    Börje
    Örjan
    Knut
    Jerker
    Bert
    Eilert
    Clemens

och många många fler .....

• Soya

Oh, Hedda som är ett av mina favvonamn :) Tur att folk tycker olika annars hade ju hela generationer haft samma namn ;)

• Skrattmås

Tindra
    Engla
    Smilla

+ alla påhittade namn och namn som klingar engelskt.

• TANKGIRL

Alda
    Hilma
    Hulda
    å alla andra kärringnamn som är poppis just nu!!!!

Sedan tycker jag det är jättegulligt med annorlunda namn.. som Tindra, Flinga, Vilda mfl... alla namn har väl nån gång fått samma reaktioner... när jag föddes gillade inte min farmor Sara för det påminde henne om en gammal kärring hon kände... alla namn är ju någogång nystartade...

det finns många namn i sverige som inte är svenska alls å ändå används dem... spelar väl ingen roll om man döper sin flicka till svea, silja eller samantha, Savannah eller Stine

Min son heter Liam för att vi älskar namnet Liam, skulle jag då inte kunna döpa min son till det för att min man är svensk å jag finsk!!!!
    Måste nån av oss vara typ irländare!!!!

i allafall vad jag ville komma till var att man får döpa sina barn till vilket namn oavsett vilket land det tillhör...det är väl ingen som har patent på det. Snacka o att det skulle va tråkigt om alla hette samma här i landet!!! nästa son blir fransman här León.. flicka antagligen en flinta fru vid namn Wilma.... Sarah med Liam

• canel

jag tyker att

Jolina, Tyra och Elvira fula

• ennasuS

jag tycker urban är svinig fult

• Leeloo

Torkel och Tryggve är otroligt fula namn!!

Svar på tråden Fulaste namnen