Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Inte fula, men trista namn:
Lars Larsson
Nils Nilsson
Jan Jansson
Johan Johansson
*boring*
Kan inte påstå att jag läst precis ALLA inläggen - men tillräckligt många för att se att Britta - eller namnet Britt i dubbelnamn förekommit ganska flitigt - dock har jag INTE sett mitt eget namn (bara) Britt, som jag avskydde när jag var liten, men tycker väldigt bra om idag!
Jag har heller inte sett det värsta kvinnonamn jag vet - nämligen OLGA - och fulaste efternamnet är Jönsson och jag känner en tjej som heter just så - och hon är världens trevligaste - men jag kan ändå inte lära mig tycka om namnen
Övriga fula namn är:
Eulalia
Ragnhild
Berta
Ingvor
Marta
Eufemia
Gunborg
Frideborg
Laura
Svea
Rut
Botilda
Reinhold
Reinhard
Torgny
Torsten
Tord
Börje
Örjan
Knut
Jerker
Bert
Eilert
Clemens
och många många fler .....
Upp till toppen!
Oh, Hedda som är ett av mina favvonamn :) Tur att folk tycker olika annars hade ju hela generationer haft samma namn ;)
Margaretha och Sigvard
Tindra
Engla
Smilla
+ alla påhittade namn och namn som klingar engelskt.
Alda
Hilma
Hulda
å alla andra kärringnamn som är poppis just nu!!!!
Sedan tycker jag det är jättegulligt med annorlunda namn.. som Tindra, Flinga, Vilda mfl... alla namn har väl nån gång fått samma reaktioner... när jag föddes gillade inte min farmor Sara för det påminde henne om en gammal kärring hon kände... alla namn är ju någogång nystartade...
det finns många namn i sverige som inte är svenska alls å ändå används dem... spelar väl ingen roll om man döper sin flicka till svea, silja eller samantha, Savannah eller Stine
Min son heter Liam för att vi älskar namnet Liam, skulle jag då inte kunna döpa min son till det för att min man är svensk å jag finsk!!!!
Måste nån av oss vara typ irländare!!!!
i allafall vad jag ville komma till var att man får döpa sina barn till vilket namn oavsett vilket land det tillhör...det är väl ingen som har patent på det. Snacka o att det skulle va tråkigt om alla hette samma här i landet!!! nästa son blir fransman här León.. flicka antagligen en flinta fru vid namn Wilma.... Sarah med Liam
jag tyker att
Jolina, Tyra och Elvira fula
jag tycker urban är svinig fult
Torkel och Tryggve är otroligt fula namn!!