Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Måste lägga till ett namn till nämligen PERCY!
Dagens namn är inte heller så vackert! BRUNO!
Mkt intressant tråd! man hinner både skratta, bli upprörd samt stött.......
Jag safade med namn som så många kanske inte heter.
men nu tänker jag oxå vara ärlig haha....
Namn som inte direkt kanske är hemska, men som jag i dagens läge aldrig skulle döra mitt barn till är;
Anna
Linda
Jenny
Anneli
Karin
Anette
Malin
Marie
Sofia
mfl mfl
Daniel
Mattias
Fredrik
Andreas
Johan
Pär
Stefan
Peter
Tomas
Johnny
John
Åke
mfl mfl---
men jag kan oxå tillägga att jag inte kan komma på mer en ett killnamn jag gillar om jag får en pojke...så där får man för att man ogillar så mkt.
hehe, jag och en kompis ägnade större delen av 8:an åt att komma på fula dubbelnamn. Det mesta i kombination med Glenn blev mindre snyggt. Glenn-Christer t.ex...
Kent-Jesus var en annan favorit *s*
Men vill man hitta riktigt möjliga dubbelnamn ska man snegla över i grannlandet Norge. Dessvärre kommer jag inte på något bra exempel för tillfället.
Gurli är annars ett tjejnamn som inte är så snyggt i mina öron... Har även svårt för "amerikanskt"-klingande namn som får i alla fall mig att tänka på collage-filmer och übertaskiga cheerleaders. Typ Vanessa, Melissa, Patricia, Pricilla, Melanie, Jennifer mfl...
Ha ha ha! Ja smaken är verkligen delad. Det intressanta tycker jag är hur smaken ändå är relativt lik inom en generation och hur vi påverkas. Våra föräldrar måste ju gillat alla dessa "vanliga" namn (Linda, Jessica, Fredrik, Henrik, Magnus, Anna ...).
Mina bidrag:
Alla fåniga "påhittade" nymoderna namn som tidigare nämnda Tindra, Engla, Viggo, Leva ...
Alla nygamla korta "käcka" poppisnamn som Alva, Alma, Maja, Wilma ...
Mina generationskompisars; Linda, Jessica, Petra, Susanne, Magnus, Peter, Henrik, Tobias...
Övriga namn: Regina (låter elakt), Siv (usch!), Lillemor, Lillebil (!!), Boine, Bernt, Jan, Leif, Göran, Bengt
Jaha... vad blev det kvar?!
)
Jag har haft en lärare som hette Astrid som mobbade mig hela lågstadiet.
Efter de har jag svårt för de namnet. Tänker alltid på en elak gammal tant.
Säger som flera här i tråden, amerikanskklingande namn är en riktig rysare!
Ex: Vanessa, Cassandra, Nicole, Destiny, Kevin, Colin m fl. Särskilt tillsammans med typiskt svenska efternamn som t ex Andersson och Persson. Det skär sig verkligen!
Jag hade en granne som hette Kent-Rune.... det är ju inte heller allt för hett!
fast JeCa:
Engla _är_ inte modernt... det är jättegammalt, har nämnt det en gång tidigare i denna tråden... vad jag tjatar..
Men det är supergammalt!
det är som min flickas namn, Saga, det tror nog många är nytt och påhittat liksom, men det rä verkligt gamla namn, bägge två!
Däremot håller jag med om att alla de vanliga namnen från "vår" generation är hemska! För att man tröttnat på dom ju
*mitt eget är alltså ett av dem, Jessica
*