• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Hej,
    är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?

• Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
  • Ekot
    Lycklig och glad skrev 2012-08-28 17:54:58 följande:
    Ekot - det stämmer :)
    Vad lustigt! Då tror jag nämligen att vi bor grannar och att våra män pratat med varandra typ förra veckan. Iaf nämnde min man när han kom hem rätt sent efter träning då att han hjälpt en kille som haft massa saker att bära på från bussen, bland annat ett nät med fotbollar Så hade de pratat lite på vägen till ert hus och din (antar jag) man hade sagt att ni ska ha barn i september och att du var lärare.
  • Lycklig och glad

Ekot - är det sant, vad roligt, då bor vi ju jättenära varandra och kanske kan ta promenader här längs med vattnet :) Min man berättade om att han fick hjälp av en snäll kille med fotbollssakerna. Ha, världen är liten! :)

• Ekot

LoG ja världen är bra liten! Absolut, vore jättekul vilken tur att min man är så hjälpsam, annars kanske vi aldrig upptäckt hur nära vi bor

Marla får hoppa på bussen och haka på också tycker jag

• Ekot

Jättekul! Vårt hem står också till förfogande för fikagäster. Ja jättefint här. En av orsakerna till att vi flyttade hit. Känns som en så bra miljö för barn också

• Lycklig och glad

Absolut, det ligger ju lite avskilt vilket jag gillar. Det bor rätt många här som redan har barn, det är ett gott tecken. Nu ska jag göra mig redo för sängen - har varit en lång dag på jobbet idag så jag är trött... Men nedräkningen är på gång - tre dagar kvar att jobba! :) (Bakade dessutom en kaka nu ikväll som jag ska bjuda kollegorna på imorgon) 

• Ekot

Ja exakt. Nära natur och avsides men ändå nära kollektivtrafik. Känns som ett lagom stort område också. Skönt med nedräkning nu. Du blir nog poppis hos kollegorna imorgon då! sov gott!

• Ekot

Ledig idag och är så glad för det! Var helt slut igår kväll och la mig tidigt. Vaknade visserligen kl 6 imorse av ren vana men det var bara att somna om. Behöver verkligen detta!

Hoppas sista jobbdagen går bra för dig LoG!

Marla hur går det för dig? Var några dagar sedan sist nu och bf är ju väldigt nära! Fick ni tag på vagnen?

• marla333
    Lycklig och glad skrev 2012-08-28 19:51:28 följande:
    Absolut, här är ju jättefint att promenera - sen kan vi fika hos mig ;)
    nu blir jag nyfiken vart ni bor! där jag bor, nära sundbyberg, är det inte så jättekul att promenera. de bygger överallt och massa bilar och människor...

tyvärr är vagnen försenad, kanske kommer den i slutet av månaden. men vi fick tag i dem i alla fall! sen så är ju vagn inte alls viktigast. var på mvc i veckan, när jag berättade att jag tyckte bebisen rörde sig mindre och var slö, fick jag åka in till ks för att kolla så allt stod rätt till. mäta rörelserna, hjärtljuden och så ul. allt såg bra ut som tur var! tydligen så rörde sig bebisen helt normalt, men det kände inte jag då den sparkade på moderkakan eller nåt istället för utåt.

hur har ni det? skönt med fredag! men jobbar lite i helgen och måndag, så min jobbvecka börjar imorron =P  
  • Ekot

Marla du får komma hit och hälsa på oss så får du se och avgöra själv om vi bor bra

Jobbigt med vagnen men visst är det så att man klarar sig utan den i början. Skönt att allt såg bra ut med bebisen! Läskigt när man känner mindre än vanligt men bra att de kollade upp det så man slipper oroa sig.

Jodå slappade hela dagen igår. Idag har vi varit på ikea och köpt masso till bebisen. Sängkläder och sådant. Så ska tvätta det imorgon skönt att ha betat av en del på listan iaf!

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?