• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Hej,
    är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?

• Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
  • Ekot

Du är ju 25. Det har du redan skrivit. Skyller på klassisk trötthet ^^

• marla333
    Ekot skrev 2012-12-04 23:20:33 följande:
    Vi har aldrig varit på fika faktiskt. Har inte träffat marla (men blivit fb-vänner) och LoG endast träffats en gång fast vi bor typ grannar ^^ men båda verkar vara bra tjejer iaf så haft tur med er som svarat i tråden Nå kom ifrån ämnet, var tycker ni vi ska fika? Är det krångligt för dig marla att ta dig till vällingby? Kan ju ta något fik där. Eller ses hos någon? Får jag fråga hur gammal du är karollina?

Jag har inga problem att ta mig till Vällingby. Är lat och tar bilen ;) Kan inga fik där. Finns det större där man får plats med barnvagn? Eller som Ekot skrev, ses hos någon? Är fortfarande lite nojig att vara på platser med mycket folk och rs...
  • marla333

Kom på att i k5 finns det väl nåt fik? Med mycket plats? Brukar väl inte vara så mycket folk där mitt på dagen?

• Ekot

Tänkte också på k5s fik. Ser rymligt ut. Aldrig ätit där dock.

• Karollina

Ingen fara, min gravidhjärna har blivit mammahjärna nu, glömmer allt.

Vad roligt att ni endå har funnit varandra, ja facebook har man blivit väldigt aktiv på nu sedan mammaledigheten =)
    vad heter du där, skulle vara roligt med ett ansikte på den man pratar med =)   

på K5 har jag fikat 1 gång med vagn, visst det är inte jättestor plats vid borden, men det funkar, sen är det stort å rymligt och lite folk. Tänker på smittor och förkylningar. det sägs ju att man ska vara på rymliga platser för att undvika det. 

så det skulle nog funka, bilket busväder det blev idag, varmare men man kan inte gå ut :(
    hoppas på bättre väder till fredag =)    

• Ekot

Karollina jag kan skicka meddelande med mitt namn så kan du skicka vänförfrågan

Gud ja. Ibland glömmer jag hur jag tänkt avsluta meningen när jag sagt halva ^^

ja är väl tur att k5 inte är proppfullt så borde vara mindre risk där. Tror att det ska vara lugnare på fredag vi var tvungna att gå ut idag när det var som värst då vi hade tvåmånkontroll på bvc. Promenerade för bilen var insnöaf och vi äger ingen skyffel/spade. När vi kom hem igen (vilken pärs!) och satt oss i soffan kom en granne och ringde på. En dhl-lastbil hade kört fast mellan ett hus och "vår" bil (lånat av svärisarna) och kom ingenstans. Maken och ett gäng grannar gick ut och skottade snö, sandade och då kunde han flytta vår bil och sen kom lastbilen loss. Fantastisk dag men kollen gick iaf bra

• Karollina

Jag kom på det efter jag skickat iväg det jag skrev, man vill kanske inte skriva ut här vad man heter hur som =)

oj vilken dag, hoppas det gick bra med bilen =) jag beslöt mig för att stanna inne, skulle hämta paket i blackeberg + att jag skulle på platsvisning på lägenhet. men vågade mig inte ut, man vill inte fastna med vagnen i stromen. =)

skönt att kontrollen var bra, hur lång och vad väger din pojke, och vad heter han föresten?

• Ekot

Nä exakt

Bilen klarade sig som tur var förstår dig. Platsvisning är det för er nya lgh? Såg ut på fb som att ni ska flytta till nybyggt? Fast er nuvarande (såg annonsen) är ju inte gammal den heller. Visst blir man bortskämd av nytt och fräscht? Väntar på att få sms-avi till blackan, har beställt julklappar

Han väger 5480 g nu (7 veckor 5 dagar). Längd kan man inte mäta eftersom han har höftledsluxation och har skena i tre månader. Kan inte sträcka på benen. Han heter Ludvig
    Ställer samma frågor till dig

• Lycklig och glad

Men oj vad jag missat här. Jag kan tyvärr inte på fredag. Min BVC-grupp ska ses hör hos mig. Vill gärna ses, kan vi inte boka in en träff snart igen?

• Ekot

Självklart LoG
    Nästa vecka har jag läkarbesök ons-tor (12-13/12) och veckan därpå tis-ons (18-19/12) och kommer få en tid till

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?