Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
Hej,
är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?
Hej,
är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?
Okej, skönt att ni gick skjuts
vi kan antagligen få skjuts av min pappa eller tar taxi. Vi har båda körkort men inte bil så även om vi kan låna bil känns det omständigt...
Har hört talas om att den boken ska vara bra faktiskt. Dock inte tagit tag i att leta reda på den
tror jag förnekar lite att det snart är dags. Har ju så fullt upp med att orka jobba ^^ blir nog lite mer verkligt när jag är hemma och ledig
Har snackat en del med mina kusiner som har ban om smärtlindring. De har testat lite olika så har hyfsad koll på det generellt men har svårt att känna i förväg vad jag tror mig vilja ha. Känns som att bm på förlossningen får tipsa om vad som är lämpligt i den fas jag är i just då och så väljer jag då. Ja skönt att de iaf har varit med om förlossningar förut!
hej igen, var ett tag sedan jag skrev!
är väl bra egentligen, men så trött! inte pga sömnbrist, utan att lilltjejen kräks så mycket. amning är en mardröm, kletigt, skrikigt och kräk överallt. men än så länge går hon upp i vikt, och enligt bvc så avvaktar man till runt 3 månader, eller om vikten inte ökar. så vi kämpar på, men som sagt, så trött att alltid få kräk på mig, och tvättmaskinen går hela tiden.
hur är det med er? hoppas inte nils kräks lika bra som agnes?
hur många dagar är det kvar för dig ekot?
idag ska jag jobba några timmar. har barnvakt, första gången mormor ska ha två barn att passa. är egentligen inte orolig, men pga allt kräk så är jag ändå lite nervös...
håller med lycklig och glad, de är verkligen proffs på förlossningen! men kan verkligen tipsa om lustgas, nästan så jag längtade efter att förlossningen skulle komma igång, så jag kunde få ha lustgas igen =)
Marla äntligen uppdatering
vad jobbigt med allt kräks. Beror det på något visst eller bara kräks hon "utan anledning"? Hur funkade amningen med äldstingen? Vet inte alls vad jag ska vänta mig med amning. Vet så många som det krånglat för, bara en som sagt att det gick jättebra från början (min kusin och då var dottern en vecka så hon hade inte förträngt något
).
Jag har 22 dagar kvar tror jag. Låter så länge. Känns bättre med sisådär två veckor, hinner jag göra lite saker och vila lite. Sedan kanske jag går över dessutom...
Spännande med jobb och att mormor ska passa två barn. Kommer säkert gå bra även med kräket.
Skönt att du också tycker det. Känns som det är där eliten av barnmorskorna jobbar liksom
ja det blir nog lustgas men är rädd att få i mig för mycket och bli borta. Gillar inte alls känslan av att bli bortdomnad i huvudet liksom
Nu har jag lånat Att föda på bibblan så här ska plöjas
Vad skönt att att amningen går bättre denna gång Marla!
Med oss är det bra, Nils har lite krånglig mage dock :(
Kram till er
Dagarna går otroligt långsamt. Bara varit hemma en och en halv vecka men det är segt! Orkar inte göra så mycket heller, så då går dagen ännu långsammare. Lägger amningsnapp på minnet. Inte köpt någon men behövs det får maken springa upp till apoteket och köpa...
Idag kommer bebis Ekot, sa jag inte 10:e? :) Eller det var väl igår? ;) Nåja snart tycker jag den kan komma! Spännande att allt set där framför sig!
Jo du sa 10e och nu är det 11e. Otroligt att den redan inte lyssnar på vad man säger. Busunge.