• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Hej,
    är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?

• Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
  • Lycklig och glad

I söndags morse blev jag mamma till vår son! Vattnet gick på lördagen vid 12, värkarna drog igång vid fem och runt åtta kraftiga sådana. Sen åkte vi in till DS.

• Ekot

Nämen gud vad roligt! Jag ryser och ler så fånigt! stort grattis! Gick allting bra? Mår ni bra? Har ni fått någon ro hemma i veckan? Känns det konstigt att vara mamma?

• marla333
    Lycklig och glad skrev 2012-09-07 12:09:54 följande:
    I söndags morse blev jag mamma till vår son! Vattnet gick på lördagen vid 12, värkarna drog igång vid fem och runt åtta kraftiga sådana. Sen åkte vi in till DS.
    grattis! mår ni bra? kommit på namn?

bra dag! i söndags valde också lillasyster att äntligen komma, men på kvällen efter 22. så hon kom på bf =)

• Ekot

Nämen vilken dag! Stort stort grattis Marla! Hur gick det för er? Mår ni bra? Tar storasyster det bra?

• Lycklig och glad

Grattis Marla! :)

Tack så mycket, vi mår jättebra. Just nu sover han vid mitt bröst - så mysigt!

Kram till er båda

• Ekot

Mysigt! Är avis på er som får träffa era små nu. Själv har jag nu 39 dagar till bf känns iofs som det var bara för någon vecka sedan jag var på 99 dagar så tiden kommer nog gå fort (om jag inte går över för då sniglar den väl sig fram...).

Skönt att ni mår bra iaf!
    Parkerade just en "lånebil" (lånar av svärföräldrarna för veckohandling) på "er" parkering och tänkte att här bor en en vecka gammal bebis! Själva så köpte vi våra två första paket blöjor idag. Lär väl bli hundratals paket...

Kram på er!

• Lycklig och glad
    Ekot skrev 2012-09-09 15:46:17 följande:
    Mysigt! Är avis på er som får träffa era små nu. Själv har jag nu 39 dagar till bf känns iofs som det var bara för någon vecka sedan jag var på 99 dagar så tiden kommer nog gå fort (om jag inte går över för då sniglar den väl sig fram...).

Skönt att ni mår bra iaf!
    Parkerade just en "lånebil" (lånar av svärföräldrarna för veckohandling) på "er" parkering och tänkte att här bor en en vecka gammal bebis! Själva så köpte vi våra två första paket blöjor idag. Lär väl bli hundratals paket...

Kram på er!
    Det är speciellt att ha honom hos oss, helt underbart såklart :) Snart Ekot har ni också er bebis hos er. Jag födde ju sex dagar tidigt och var inte riktigt beredd... Vi skulle ju ha en skön och lugn hemmahelg sen skulle jag vara ledig. (Jobbade ju till fredagen och vattnet gick 12 på lördagen) Men nu spelar det liksom ingen roll - nu är det sonen som är det viktiga. 

Bjöjor är bra att ha när man kommer hem. Vår lilla skrutt bajsar inte mycket åt gången men det blir många blöjbyten per dag...

Jag kollar inte familjeliv så ofta numer, så om ni vill lägga till mig på fb, skriv ett pm här på familjeliv :) 

Kram på er två! 
  • Lycklig och glad
    marla333 skrev 2012-09-07 15:04:44 följande:
    grattis! mår ni bra? kommit på namn?

bra dag! i söndags valde också lillasyster att äntligen komma, men på kvällen efter 22. så hon kom på bf =)

Sjukt att vi födde på samma dag. (Fast vi 05:34 på morgonen) Vi var på DS, ni? Vår lille son heter Nils! :)
  • marla333
    Ekot skrev 2012-09-09 15:46:17 följande:
    Mysigt! Är avis på er som får träffa era små nu. Själv har jag nu 39 dagar till bf känns iofs som det var bara för någon vecka sedan jag var på 99 dagar så tiden kommer nog gå fort (om jag inte går över för då sniglar den väl sig fram...). Skönt att ni mår bra iaf! Parkerade just en "lånebil" (lånar av svärföräldrarna för veckohandling) på "er" parkering och tänkte att här bor en en vecka gammal bebis! Själva så köpte vi våra två första paket blöjor idag. Lär väl bli hundratals paket... Kram på er!

De sista dagarna går alltid segt, men håll ut, snart är det din tur :) blöjor går åt väldigt fort, har bunkrat upp ett litet lager. Men sen växer de små så fort, och vips måste man gå över till nästa storlek!
    Lycklig och glad skrev 2012-09-10 19:20:40 följande:
    Det är speciellt att ha honom hos oss, helt underbart såklart :) Snart Ekot har ni också er bebis hos er. Jag födde ju sex dagar tidigt och var inte riktigt beredd... Vi skulle ju ha en skön och lugn hemmahelg sen skulle jag vara ledig. (Jobbade ju till fredagen och vattnet gick 12 på lördagen) Men nu spelar det liksom ingen roll - nu är det sonen som är det viktiga.  Bjöjor är bra att ha när man kommer hem. Vår lilla skrutt bajsar inte mycket åt gången men det blir många blöjbyten per dag... Jag kollar inte familjeliv så ofta numer, så om ni vill lägga till mig på fb, skriv ett pm här på familjeliv :)  Kram på er två! 

Själv hänger jag nog mer här än på fb ;) Var på ks. Tror vi bestämt oss för Agnes. Är så svårt med namn! Har hela tiden varit inne på andra namn, men så ändrade vi oss när hon kom. Känns konstigt att byta nu, men man vänjer sig. Hoppas jag. Kallat henne mest för bebisen fortfarande :s
Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?