• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Hej,
    är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?

• Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
  • Ekot

Superskönt! Hatar ligga på sjukhus även om det är bbhotell så är det inte hemma. Här finns allt vi behöver! Ja, men man kommer väl oroa sig resten av livet för olika saker nu... Hur är det med Agnes och storasyster?

Det är bra annars. Varit ute på barnvagnspromenad i fredags och idag. Inte riktigt i form ännu men mycket lättare än som höggravid!

Fattar inte riktigt att han är vår, att vi har skapat honom. Men inte konstigt att kalla mig mamma (för det gör vi med katten iaf istället för matte/husse ) däremot att säga Ludvigs mamma och att han är min son. Det känns annorlunda men bra på något vis

• Ekot

Han har höftledsluxation :( så nu har han skena, men det är totalt 12 v sen är han nog frisk :)

• marla333
    Ekot skrev 2012-10-23 12:49:44 följande:
    Han har höftledsluxation :( så nu har han skena, men det är totalt 12 v sen är han nog frisk :)
    skönt att det inte var nåt mer allvarligt,12 veckor går fort! 

har inte hunnit med så många promenader. bara att ta sig ut genom dörren är ett stort projekt. använder både dubbelvagn och enkelvagn när det bara är vi två. men väl ute är det inga problem. lite trist att det är kallt och blåsigt. hade hoppats på en varmare höst...

• Ekot

Ja jag längtar mer till januari då skenan tas av än till första julen... Vänjer sig väl. Trist bara då han inte kan ha sina kläder. Fått gå från strl 50 till 62 eftersom skenan inte får röras och kläder tas på utanpå. Och bada får vi göra på sjukhuset. Men tre månader går snabbt...

låter bökigt med vagnarna. Vi har gått ut kanske varannan dag med vagn och varannan i bil pga läkarbesök men idag var det så kallt så vi stannade inne... Ja denna höst är kall. Undrar hur vintern blir.

Går det bra med amning för er? Ludvig är ju nu två veckor men han ökar inte så mkt i vikt och har ännu inte nått födelsevikten. Är ju extra krångligt med skenan. Våra gamla ställningar funkar inte lika bra, och så spottar/kräks han vilket känns jobbigt eftersom han inte går upp så bra nu. Så måste ge ersättning också.överväger starkt att strunta i amning snart och ge ersättning så jag har koll på hur mkt han får i sig men samtidigt gillar jag att amma och vill helst ge bröstmjölk. Vill inte sitta fast i en pump jämt heller. Just nu är det väl typ hälften bröstmjölk (gissar jag? Hur ska man veta hur mycket han får i sig?) och hälften ersättning så får vi se om vikten gjort ett språng vid nästa vägning eller om det går trögt fortfarande...

• Karollina

Hej! Jag bor i Bromma, råcksta och fick barn i slutet av september, är 25 år, skulle vara roligt att träffa andra mammor :)

• Ekot

Hej Karollina! Vad kul. Är det ditt första barn?
    Råcksta är ju promenadavstånd härifrån

• Ekot

Ja det är lite kallt för promenader nu. Väldigt vackert men kallt! Fika låter bättre.

• Karollina

Hej!

Det är mitt första barn, så mysigt att vara mamma! är det erat första?
    en fika vore toppen, när hade ni tänkt er?

• Karollina

Kom å tänka på att i morgon skulle det vara *lite* varmare ute, någon som har tid för en fika? 

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?