• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Hej,
    är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?

• Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
  • Ekot

Åh perfekt!

Jag har sagt 11 okt sen jag plussade men än så länge ingenting... Så nu känns det som jag kommer gå över och få sättas igång ^^ men är nästa torsdag som är riktiga bf enligt rul.
    Är allt bra med er?

• Lycklig och glad

Trevlig helg till er från en närhetssökande Nils. Han är fem veckor och har kommit i första utvecklingssprånget, vilket påverkar honom. Kram

• marla333

Hos oss är alla sjuka. Förkylning, hosta och hängig. Blev en sväng till barnakuten med Agnes igår, hon var hängig, åt dåligt och rosslade när hon andades. Orolig att det var rsvirus eller lunginflammation. Men var som tur var inget :) Bättre safe than sorrow! Så nu har vi varit där och sett hur det ser ut :) Känns som vintern är här! Svårt att klä på de små rätt, vad är för varmt och för kallt? Glad att jag inte är gravid, hade inte haft nån varm jacka att ta på mig ;) de vanliga jackorna går inte att stänga... Hur funkar det för dig Ekot? Har du nån jacka som passar? Så barnvagnspromenader behövs för mig så jag kan knäppa mina jackor ;)

• Ekot

Hade inga passande jackor så blev rätt kyligt. Hoppas kunna klämma mig in i vinterjackan snart...
    Tycker också det är grymt svårt att klä småttingar rätt nu! Första turen ute blir ju hem från bb imorgon (idag).

Vad tråkigt att alla var sjuka hos dig marla, mår ni bättre? Skönt att det inte var något allvarligt med Agnes men självklart ska man ta det säkra före det osäkra!

Stackars Nils också, hoppas han blir kry snart.

Usch vill inte att Ludvig ska bli sjuk men det sker ju förr eller senare...

• Ekot

Den gick super.
    Tyvärr hade Ludvig för hög andningsfrekvens hos barnläkaren så vi är kvar denna natt också. Håll tummarna att vi får komma hem imorgon!

• marla333
    Ekot skrev 2012-10-16 00:00:32 följande:
    Den gick super. Tyvärr hade Ludvig för hög andningsfrekvens hos barnläkaren så vi är kvar denna natt också. Håll tummarna att vi får komma hem imorgon!

Nämen! Här har jag missat! Grattis till bebisen! Har ni fått kommit hem än? Mår ni bra?
  • Ekot

Tack! Ja vi fick komma hem på tisdagen allt bra här
    På tisdag ska vi till astrid lindgren o kolla höften. Jag föddes m höftledsluxation så rutinen är att kolla m ultraljud pga ärftligheten. Tyvärr tyckte barnläkaren att han kände något så ev blir det att få en skena då. Men tur i oturen isf så är det fixat på några månader och brukar alltid bli bra resultat. Men självklart hoppas vi att ultraljudet inte visar några problem

• marla333
    Ekot skrev 2012-10-21 21:05:00 följande:
    Tack! Ja vi fick komma hem på tisdagen allt bra här På tisdag ska vi till astrid lindgren o kolla höften. Jag föddes m höftledsluxation så rutinen är att kolla m ultraljud pga ärftligheten. Tyvärr tyckte barnläkaren att han kände något så ev blir det att få en skena då. Men tur i oturen isf så är det fixat på några månader och brukar alltid bli bra resultat. Men självklart hoppas vi att ultraljudet inte visar några problem

Skönt att vara hemma? Hoppas att är okej, annars tur att de ordnar sig på kort tid. Jobbigt att behöva oroa sig över de små... Hur är de annars? Har de sjunkit in för er att ni har en bebis? Att ni är mamma? Minns att jag hade svårt länge att kalla mig mamma i början...
Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?