• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Hej,
    är 24 år och väntar första barnet i oktober. Är det någon annan där ute som också ska ha barn i höst och som kanske vill ses senare och umgås för att göra ledigheten lite roligare?

• Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?
  • Karollina

Ja precis det är nybygge som vi köpt, men är inte förens i mars det är inflytt, skönt med lite större =)
    man blir verkligen bortskämd av nybyggt, efter den här lyan kan vi inte kolla på *gammalt* .  

bor ni i hus eller lägenhet?

Ja visst är det smidigt att beställa klappar på nätet, gjort det jag med, fast kläder på en sida från england till lillen =)
    ok då tror jag våra väger nästan lika, min var för 2 veckor sedan 59 cm lång och vägde 5090.
    så han är lång för sin ålder men låg på kurvan i vikt.
    han blir nu 10 veckor.

så nu är han väl både längre å väger mer, det händer ju massa på 2 veckor.
    han heter Milian.

ok, vad är höftledsluxation?

• Ekot

Känner samma. Flyttade till nybyggd lägenhet 30 maj i år. Har hög standard nu ^^ förstår att det är skönt med större. Därför vi flyttade också

Okej ja typ. Är nyfiken på hur lång Ludvig är men får veta tidigast i januari. Händer massor på två veckor!

Det är att höftkulan hoppar ur sitt läge så den måste hållas på plats ett tag så skelettet hårdnar på rätt sätt. Sedan är allt bra. Det gör inte ont i sig men utan behandling kommer det göra ont och han skulle halta. Är ärftligt och jag föddes också med det :-/

• Karollina

Vi trivs ju bra här, om det inte vore för att det är lite trångt med katt och barn ;)

ok skönt att det går att fixa rätt så lätt, och att det blir bra relativt snabbt =)
    kan tänka mig att du längtar tills allt är klart :)

• Ekot
    förstår det. Vi har också katt

Längtar jättemycket. Grämer mig lite över att det inte hinner bli klart innan jul och nyår men det är ju ett lyxproblem

Har vi bestämt tid? Var det efter kl 11 och innan kl 14 som gällde?
  • Karollina

Jag kan efter 11.00 sen kan ni bestämma tiden :) man har ju inte direkt nå rutiner ännu, lillen bestämmer allt :)

• marla333
    Ekot skrev 2012-12-05 22:06:19 följande:
    förstår det. Vi har också katt Längtar jättemycket. Grämer mig lite över att det inte hinner bli klart innan jul och nyår men det är ju ett lyxproblem Har vi bestämt tid? Var det efter kl 11 och innan kl 14 som gällde?

För mig passar det vid 11.
    Karollina skrev 2012-12-05 22:44:20 följande:
    Jag kan efter 11.00 sen kan ni bestämma tiden :) man har ju inte direkt nå rutiner ännu, lillen bestämmer allt :)

Håller med! Det är svårt att vara punktlig nu ;)
  • Ekot

Japp är en utmaning varje gång att komma i tid. Kul också att jag kommit i tid till alla läkarbesök men alltid fått vänta. Som minst 10 min och som längst 40 min efter utsatt tid. Då är jag ju ofta där innan. Lite segt!

Kl 11 funkar ska vi ses vid fiket i k5 då kl 11? Så hoppas vi att det är bra väder så vi kommer iväg.

• Ekot

Såg just väderleksrapporten på tv4 och prognosen är kl 13 -9 grader och uppehåll men molnigt.

• marla333
    Ekot skrev 2012-12-05 22:53:13 följande:
    Japp är en utmaning varje gång att komma i tid. Kul också att jag kommit i tid till alla läkarbesök men alltid fått vänta. Som minst 10 min och som längst 40 min efter utsatt tid. Då är jag ju ofta där innan. Lite segt! Kl 11 funkar ska vi ses vid fiket i k5 då kl 11? Så hoppas vi att det är bra väder så vi kommer iväg.

Visst finns det 2 fik? Ett på nedre och ett på övre plan? Ska vi träffas vid någon ingång?
  • Karollina

kanon, vi kan ses vid massagotti eller vad det heter, på huvudplan eller vad man kallar det. tror dom bara har ett fik =)

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?