• Dagfördag

Utredning som verkar stå stilla

Alltså, vi har påbörjat en fertilittetstredning och det var i april. Har bara fyllt i papper, fått höra att tsh var högt och börjat äta levaxin. Jag fattar ju att folk går på semester under sommaren, men jag tycker att vi börde få höra nåt snart...Har som lagt dessa tankar på hyllan under sommaren eftersom det tydligen tar ett tag för levaxinet att ge effekt (som man självklart fick googla sig till, ingen som sa det) Men nu börjar det kännas som att...va fan, kan det hända nåt snart?!! Måste man ringa och tjata och jaga alla precis hela tiden??! Varför är jag mindre viktig? Min man har inte heller fått höra sina svar från sperma provet som gjordes före sommaren....Känns som man är åsidosatt.....=(   Ledsen så det gör ont då man börjar tänka på det....förtängning är "bra", då är man mindre ledsen,  men det var ju bara över sommaren.....

• Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla
  • Dagfördag
    solros84 skrev 2012-10-15 18:10:10 följande:
    Han är kollad på grund av att han har strålbehandlats. Jag har ju inte genomgått något sådant  så det finns ingen anledning att kolla mig ännu eftersom vi inte försökt i ett år ännu (eftersom vi först har genomgått hela cancerresan och sedan ännu väntat ett år efter strålbehandlingen innan vi fick börja försöka) så är det ju fortfarande inom tiden som vi ska försöka själv först innan vi får hjälp. Det som jag misstänker är att jag har för kort LH-fas (och oregelbunden!! vilket man inte ska ha) för att ett befruktat ägg ska kunna fästa. Ska försöka ringa till gyn och höra om jag verkligen måste vänta ett år när jag med hjälp av ÄL-tester insett att min LH-fas endast ligger mellan 8-11 dygn..

Men gud vad ni har varit igenom saker....Och här sitter man och tycker synd om sig själv! Tycker inte ni ska behöva vänta, det är ju lika bra att kolla, för OM det skulle va nåt så följer ju ännu mer väntan, plus det du sa innan att ni redan väntat ett år efter behandlingen.
    Borde ju vara till fördel att visa på att mensen är konstig också så att dem inte "bara" tycker ni är otålig....

Hörde btw att det skulle genomföras någon fertilitetsundersökning på kvinnor mellan typ 25 och 35 eller nåt sånt i skåne bara för att kolla IFALL det var nåt problem. Alltså kunde vara kvinnor som ite ens planerade barn. Bara för att se att allt fungerar, eftersom allt fler väntar längre med att skaffa barn....med EU pengar. Känndes som att det skulle va bättre att lägga pengar på par som faktis vill och försöker som inte lyckas....jaja, det var bara en tanke från nyhetsmorgon...=/
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-10-17 08:21:36 följande:

"ibland fick jag tankar om att det var lika bra att bara slakta hela kroppen" -Men typ så! iaf mittenbiten....

Hoppas också...håll tummarna åt oss =)

Men alltså jag kan tänka mig att det blir mycket kolla! Nu sitter man och tänker och önskar sig bli gravid och då skulle man inte ha ett bekymmer kvar i världen, men då börjar oron för att det ska gå fel ist! Men det är ju en "bättre" oro...då har man ju lixom redan lyckats med det svåraste känns det som...Fast det är väl den där livslånga oron som kommer då! =P Som följer med efter födsel och i all framtid då!
    Ja, många var dom gånger man ville sticka en kniv i puppen typ :P

Ja alltså, det där vänder snabbt, jag var as glad i några dagar och sedan  POFF oro. Hade ju bestämt mig för att bara njuta om jag lyckades till slut. Men det är lättare sagt än gjort, men det förbereder en väl på den livslånga oron då, så att säga.
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-10-17 13:09:30 följande:
    Ja, många var dom gånger man ville sticka en kniv i puppen typ :P

Ja alltså, det där vänder snabbt, jag var as glad i några dagar och sedan  POFF oro. Hade ju bestämt mig för att bara njuta om jag lyckades till slut. Men det är lättare sagt än gjort, men det förbereder en väl på den livslånga oron då, så att säga.

Exakt! =P

Jag skulle nog bli likadan! Speciellt då man haft ett missfall tidigare....Men det måste ju iaf va en "angenämare" oro....eller nåt...alltså, det svåraste är ju gjort! Kanske går över också då det börjar synas ordentligt och kännas, i början är det ju lite overkligt och svårt att ta in när man inte ser nåt!
  • AlexandraViberg

Ja det är klart att det är så! Känner mig lugnare efter att ha sett hjärtat idag.
    Och som jag sa till sköterskan, nu är man förbi smärtan av att försöka och då är det bara att anpassa sig till nya smärtor.

Mår så illa dygnet runt att jag inte ens vill vakna.

• solros84

Oj vad roligt det måste vara att ha fått se det lilla pyret! Blir lite avundsjuk och hoppas att vi också får en sådan upplevelse någongång! låter mindre trevligt med illamåendet dock.. hur var det förra graviditeten? Höll det i sig länge eller slapp du illamåendet efter ett tag? Hoppas det går över för dig!!

• solros84
    AlexandraViberg skrev 2012-10-19 20:01:12 följande:
    Kände ingenting av något förra grav! Var som en prinsessa :P
    Ajdå! Så då fick du ta allting nu då istället;) Nå hoppas att det försvinner!

Hittade din blogg via din profil igår och fastnade i den i flera timmar! Kunde inte sluta läsa när jag väl börjat och så  fin blogg du har! Vilken väg du har fått gå! Blev så glad när jag kom till slutet och läste och såg graviditetstesten fast jag ju visste redan när jag började läsa att du plussat redan. Din blogg ger verkligen lite hopp på vägen när det annars känns som vägen till ett barn är lång..
  • AlexandraViberg

Haha ja och till råge på allt så har jag blivit super förkyld! Kan inte prata pga halsont...

Åh tack vad snäll du är! Ja vad ska man säga, det var en resa men med lite perspektiv så är jag glad att det blev just nu. Låter väl lätt att säga i efterhand och det är det ju, men det känns verkligen så. Hoppas ni får känna likadant när ni ska få era barn!

Kul att du läste, bloggen var alltid tänkt som lite stöd för andra i samma sits, så man vet att det finns andra där ute som tänker likadant som en själv om allt! :)

• Dagfördag

Idag ska vi få höra resultaten från prover. Äntligen. Konstigt att vi inte är...nervös...de känns bara som, "säg nu det som vi har väntat hela sommaren på att få svar på..." Så man vet om man ska bli glad, eller komma hem med ännu mer frågetecken och en ny tid som vi får vänta skitlänge på igen. Är som rätt nollställd nu, man vågar inte hoppas nåt för det gör så ont att bli ledsen och besviken pga av hela det här problemet....Kanske känns lättare när/om vi får komma igång med nån form av behandling så det blir verkligt att det går frammåt på riktigt........

Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla