• Dagfördag

Utredning som verkar stå stilla

Alltså, vi har påbörjat en fertilittetstredning och det var i april. Har bara fyllt i papper, fått höra att tsh var högt och börjat äta levaxin. Jag fattar ju att folk går på semester under sommaren, men jag tycker att vi börde få höra nåt snart...Har som lagt dessa tankar på hyllan under sommaren eftersom det tydligen tar ett tag för levaxinet att ge effekt (som man självklart fick googla sig till, ingen som sa det) Men nu börjar det kännas som att...va fan, kan det hända nåt snart?!! Måste man ringa och tjata och jaga alla precis hela tiden??! Varför är jag mindre viktig? Min man har inte heller fått höra sina svar från sperma provet som gjordes före sommaren....Känns som man är åsidosatt.....=(   Ledsen så det gör ont då man börjar tänka på det....förtängning är "bra", då är man mindre ledsen,  men det var ju bara över sommaren.....

• Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla
  • solros84

Dagfördag: Håller tummarna att du fått svar att det är något som de lätt kan åtgärda!!

• Dagfördag

Jag hoppas att det blir lättåtgärdat också, annars går vi vidare med ivf som jag förstod...
    Men vi tycker det gick bra iaf, det är inte kört för oss, vilket är huvudsaken!
    Mannen fungerar bra, så det var jag som är käppen i hjulet.
    Dem sa att allt såg bra ut, äggstockar/ledare och hela "paketet" (fick göra en spolning där de srutar in kontrastvätska, i äggledarna. Gjorde ont, men antagligen inget mot vad det kommer göra om nu detta går bra!)
    Jag hade svarat bra på levaxinet och nu låg tsh på typ 1,5 förut var det 5,6.
    Så då sa dem att vi skulle prova med pergo först och hon sa som mina äggstockar såg ut brukar man svara bra på detta.
    Har egentligen gått förbi dagen man börjar med pergo (5e blödningsdagen) men eftersom jag har så långt mellan mensen så kunde jag änå börja igår, typ 4 dagar senare....Jaja, så då blir det ultraljud nästa vecka för att se så det inte har blivit för många äggblåsor, förhoppningsvis ser allt bra ut då är det bara att köra på!

Vart lite långt, men men! Känns drygt att man är den felande länken, men samtidigt skönt att få lite hjälp nu! Håll tummarna för oss! Jag håller för er! =)

• solros84

Hoppas detta ger er lite ny gnista och nytt hopp på vägen mot pluset! Håller tummar och tår för att det ska gå vägen! Vi missade väl troligtvis ÄL denna månaden på grund av min sambos jobb. Känns drygt när man ändå får vänta så mycket :(

• Dagfördag
    solros84 skrev 2012-11-07 19:41:19 följande:
    Hoppas detta ger er lite ny gnista och nytt hopp på vägen mot pluset! Håller tummar och tår för att det ska gå vägen! Vi missade väl troligtvis ÄL denna månaden på grund av min sambos jobb. Känns drygt när man ändå får vänta så mycket :(

Jo en liten gnista blir det ju, med pergon så gör man ju nåt, inte bara väntar...!
    Vad jobbigt med en miss, man väntar ju redan nog mycket ändå...synd att det inte gick att lagra lite hemma, så ifall karln var borta kunda man bara ta från frysen typ....=P
    Har du regelbunden mens?
  • solros84

Jag har ganska regelbunden... pendlar mellan 27-30, men brukar ha lite mellanblödningar så är lite osäker på när jag ska räkna att den verkligen börjar.. Vi har ju faktiskt i frysen i lager dock är det ju inte hemma frysen.. Vi fryste in för säkerhetskull innan sambon genomgick stålbehandling eftersom det kan skada. Men troligtvis har han ju lite okej simmare fortfarande..

Hur reagerar du på pergon? På vilket sätt hjälper den?

• Dagfördag
    solros84 skrev 2012-11-08 18:20:37 följande:
    Jag har ganska regelbunden... pendlar mellan 27-30, men brukar ha lite mellanblödningar så är lite osäker på när jag ska räkna att den verkligen börjar.. Vi har ju faktiskt i frysen i lager dock är det ju inte hemma frysen.. Vi fryste in för säkerhetskull innan sambon genomgick stålbehandling eftersom det kan skada. Men troligtvis har han ju lite okej simmare fortfarande..

Hur reagerar du på pergon? På vilket sätt hjälper den?

Ok, men det är ju bra att du har regelbunden iaf! Jag hade jätteoregelbunden och som bäst var den varannan månad. Jag tar 4e tabletten ikväll, sista i morgon, har inte direkt märkt nåt än, men den ska hjälpa till så att man får ägglossning, vilket verkar ha varit mitt problem. Får åka in och kolla sen på vul så att det inte blir för många äggblåsor, då får man inte sexa.

Måste kännas skönt ändå att ha fryst in utifall! Men har ni fått kolla hur det ser ut nu efter behandlingen?
  • solros84

Okej skönt om man slipper en massa biverkningar i alla fall. När får du åka på VUL? Känns det lättare nu när något händer och ni är "under observation" eller känner du att alla läkarmöten är jobbiga?

Min ÄL verkar komma som den ska, fast egentligen är det något jag bara antar i och med att jag får LH utslag på ÄL-testen. Om jag verkligen har lossningen är ju en annan femma.

Vi har tagit prov på simmarna efter behandlingen, det var det provet som det tog över 5 månader att få svar på och som vi sedan efter många om och men och efter att de påstått att vi inte ens varit dit i ett skede visade sig vara "normala". Mer vet vi inte om dem än just den frasen. Normala. Jag som inte litar helt på sjukvården är dock så nitisk att jag tänker tvinga ut de exakta värdena för allting, men så långt har vi inte kommit.

Trots det så tror jag ju på att läkaren faktiskt har sett resultaten och att de ska vara normala. Så jag känner att bollen har rullat över lite på mig. Tycker livet är lite orättvist om vi först har behövt gå igenom cancer, strålbehandling och sedan fått friska prover på hans simmare och sen ska problemet i slutänden ligga hos mig... Men det är ju inget vi vet ännu så det är ingen idé att ta stress över det ännu.

Idag tog sambon hem många pluspoäng när han städat lägenheten och köpt blommor som han placerade på mitt sovrumsbord tillsammans med färsk frukt och skumpa. Sådana stunder är så otroligt viktiga när man verkligen hela tiden får kämpa annars. Glad

• Dagfördag
    solros84 skrev 2012-11-09 15:54:22 följande:
    Okej skönt om man slipper en massa biverkningar i alla fall. När får du åka på VUL? Känns det lättare nu när något händer och ni är "under observation" eller känner du att alla läkarmöten är jobbiga?

Min ÄL verkar komma som den ska, fast egentligen är det något jag bara antar i och med att jag får LH utslag på ÄL-testen. Om jag verkligen har lossningen är ju en annan femma.

Vi har tagit prov på simmarna efter behandlingen, det var det provet som det tog över 5 månader att få svar på och som vi sedan efter många om och men och efter att de påstått att vi inte ens varit dit i ett skede visade sig vara "normala". Mer vet vi inte om dem än just den frasen. Normala. Jag som inte litar helt på sjukvården är dock så nitisk att jag tänker tvinga ut de exakta värdena för allting, men så långt har vi inte kommit.

Trots det så tror jag ju på att läkaren faktiskt har sett resultaten och att de ska vara normala. Så jag känner att bollen har rullat över lite på mig. Tycker livet är lite orättvist om vi först har behövt gå igenom cancer, strålbehandling och sedan fått friska prover på hans simmare och sen ska problemet i slutänden ligga hos mig... Men det är ju inget vi vet ännu så det är ingen idé att ta stress över det ännu.

Idag tog sambon hem många pluspoäng när han städat lägenheten och köpt blommor som han placerade på mitt sovrumsbord tillsammans med färsk frukt och skumpa. Sådana stunder är så otroligt viktiga när man verkligen hela tiden får kämpa annars. Glad
    Nä, nog känns det lättare nu då nånting händer, och man har datum att se fram emot som inte ligger ett halvår bort i tiden. Än har det inte kännts jobbigt med läkarbesöken, vi har ju mest bara längtat till att få höra vad de säger, än så länge!
    Fast det som är jobbigt är ju (både bra och dåligt iofs) att veta att det är mitt fel.....Känns extra jobbigt om någon frågar, för vi har sagt att vi ska va öppna med det om någon undrar. Då ligger verkligen allt hos mig, svart på vitt och...

Men har det inte gått nog länge för att ni ska få gå en utredning där de kollar dig också?
    Hur länge hade ni försökt sen han vart friskförklarad?

Men vad gulligt gjort! Man kan vekligen uppskatta sånt där, än om det inte är en "dyr resa eller diamanter" typ! Bara såna enkla grejer som kan sätta en liten guldkant på alla jobbiga dagar.

Har ni många i eran närhet som har barn ni umgås med? Undrar bara för vi själv har det, och jag tycker det är ganska jobbigt just nu....mest med väldigt små barn...känns skitdumt att känna så, men kanske blir det så litegrann för man vet att alla längtar tills/om vi får barn. Och så känner man press och misslyckande och hopplöshet för att vi inte fått...
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-11-06 14:08:25 följande:
    Dagfördag: berätta Gärna hur det gick!

Hur går det för dig? Allt bra?
  • AlexandraViberg

Var på inskrivning idag, ännu lever jag! Behöver inte lika mycket medicin längre men har inte fått tillbaka all vikt. V.11 nu. :)

Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla