Dagfördag skrev 2012-08-31 00:00:09 följande:
Svårt att undvika småbarnen jämt, så ibland måste man samla ihop det där trasiga leendet. Fast det går inte så bra...Ha tänkt på det också..om jag hade nån vän som kämpat för att få barn, skulle det va annorlunda att umgås....kanske är det att alla tar för givet och går och väntar på att vi ska komma med gravidbesked som är värst jobbigt...Det är nästan ingen som vet att vi börjat utredning.
Gud va drygt, man tycker ju ändå att saker och ting ska bli bättre då man äter mediciner...men gör det inte ont då? Med inflammationen? Låter läskigt att bränna bort....Få verkligen hoppas det försvinner nu då!
Och sen, att inte bara kunna gå på nån himla göra-barn-kur, utan att man måste hålla på att fixa saker FÖRE man kan börja på RIKTIGT....Dubbel väntan....=(
Ja det är ju sådär, våra föräldrar hoppas väl hela tiden, men de vet ju att vi har problem så förväntar sig ingenting iallafall och jag är väldigt öppen med det, så öppen att folk ibland inte vågar fråga mig saker för att de vet att jag kommer svara ärligt och de kanske inte kan behandla svaret de får :P
Men slipper iallafall "är det inte dags att skaffa barn snart?"
(Ja förutom på släkt träffen på makens sida vi var på för någon helg sedan, så avlägsna att han inte ens träffat dom förut.. haha, alla visste att vi gifte oss i vintras och undrade om barnen, ja vi var ärliga och sa att vi hållt på ett tag, blev lite konstiga konversationer med vissa medan andra kom med tips och jävulskap, jo för det hjälper att lyfta upp höger ben i luften under tiden, det ska förövrigt också ge en flicka.. jävla psyk :P )
Jo det gör ju ont på livmodertappen vid samlag, men i övrigt mår jag bra. Ja, hoppas jag slipper, men är det operationen som ger oss barn så gör jag det gladeligen! Slipper fler ärr på magen iallafall eftersom de går in vaginalt! Räcker med de 4 ärr jag har :P
Ja det är för jävligt! Får hoppas vi lyckas snart!