• Dagfördag

Utredning som verkar stå stilla

Alltså, vi har påbörjat en fertilittetstredning och det var i april. Har bara fyllt i papper, fått höra att tsh var högt och börjat äta levaxin. Jag fattar ju att folk går på semester under sommaren, men jag tycker att vi börde få höra nåt snart...Har som lagt dessa tankar på hyllan under sommaren eftersom det tydligen tar ett tag för levaxinet att ge effekt (som man självklart fick googla sig till, ingen som sa det) Men nu börjar det kännas som att...va fan, kan det hända nåt snart?!! Måste man ringa och tjata och jaga alla precis hela tiden??! Varför är jag mindre viktig? Min man har inte heller fått höra sina svar från sperma provet som gjordes före sommaren....Känns som man är åsidosatt.....=(   Ledsen så det gör ont då man börjar tänka på det....förtängning är "bra", då är man mindre ledsen,  men det var ju bara över sommaren.....

• Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla
  • solros84

Hej"

Vi har också fått vänta på svar. Sambon har lämnat sina spermier på undersökning i maj p.g.a. att han tidigare genomgått strålbehandling. Vi har börjat försöka sen 3 månader tillbaka ungefär. Men i blindo då vi inte vet om det ens är möjligt. Tycker inte heller att det borde ta så lång tid som från maj till slutet av september (och då har vi inte fått svar ännu) men tydligen tar saker tid inom vården.. Beror också på var man går eftersom det verkar gå snabbt för vissa..

Kämpa på och håll ut!

• AlexandraViberg

Men för fan!! Blir arg! De kollar på spermierna så fort de kommer in! Ring och kräv svar, de har ju gjort testet!

• solros84

Vi försökte i för några  veckor sedan att kräva svaret av läkaren. Fick svaret av henne att hon inte fått några svar får provtagningen utan skulle höra efter varför det dröjt och sedan höra av sig. Undrar hur många veckor det kan ta att kontakta provtagningen... Och OM det skulle kommit bort av någon orsak så är det väl bättre att meddela oss nu då så att han skulle få lämna ett nytt prov (även om det inte är någon favorit direkt)...

• AlexandraViberg

Jag blir så less på sjukvården så jag inte ens kan börja beskriva..

Hoppas rätt blir rätt snart och att ni får svaren! Vet hur jobbig väntan kan vara!

• solros84

Ja vi hoppas också... Vi har fått vänta ett år redan innan vi ens har fått börja försöka efter strålbehandlingen. Så känns som att det här i alla fall hade kunnat funka. Om vi ändå måste gå via IVF så skulle vi vilja börja sätta oss i den kön också. För där får vi ju också vänta...

• solros84
    AlexandraViberg skrev 2012-09-23 22:40:44 följande:
    Ja i tre månader! Vårdgarantin du vet :)
    Är det bara tre månader man behöver vänta på IVF? Trodde det kunde vara betydligt längre..
  • AlexandraViberg
    solros84 skrev 2012-09-24 17:26:17 följande:
    Är det bara tre månader man behöver vänta på IVF? Trodde det kunde vara betydligt längre..
    Man har ju alltid vårdgaranti, så första mötet ska ske inom 3 månader.
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-24 23:18:08 följande:
    Man har ju alltid vårdgaranti, så första mötet ska ske inom 3 månader.

Alltså, jag tycker man får vänta nog länge ändå, med tanke på cykler och ägglossningar och gravtest hit och äl-test dit. Kan de inte försöka förstå och informera och boka träffar och dyl, lite fortare. För dem sitter ju på svaren, men man måste ändå vänta. Som om all "nödvändig" väntan inte är nog, då ska man vänta bara för väntandets skull känns det som. Då vi fick tid nu för att få veta alla våra svar så FANNS dem ju redan! Dem vet ju svaren, men ändå måste vi vänta 2 månader.
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-23 21:29:46 följande:
    Oj, var långt bort! Men bättre än ingenting antar jag.

Tror inte min kur mot bakterierna fungerat. Men jag hade som vanligt på antibiotika ägglossningssekret! Det händer alltså BARA när jag äter medicin.. Så något är det ju som är fuffens då!

Ska vänta denna cykel och sen efter mens så får de väl operera mig på tappen då..

Funderar på insemination, måste ju vara ett alternativ när man har bakterier som kanske dödar spermierna? :P

Men hur många kurer hade du tagit? Måste vara sjukt frustrerande....just att inte veta, varför saker och ting är som de är. Är det klart för att du ska få en operation nu då? Du borde ju iaf få en tid direkt efter första mensen som kommer nu då, så det blir gjort, om det är det enda alternativet kvar....Har dem inte sagt nåt om insemination då??
    Meeen, vi väntar väl vidare då hursomhelst, och hoppas på det bästa!
Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla