• Dagfördag

Utredning som verkar stå stilla

Alltså, vi har påbörjat en fertilittetstredning och det var i april. Har bara fyllt i papper, fått höra att tsh var högt och börjat äta levaxin. Jag fattar ju att folk går på semester under sommaren, men jag tycker att vi börde få höra nåt snart...Har som lagt dessa tankar på hyllan under sommaren eftersom det tydligen tar ett tag för levaxinet att ge effekt (som man självklart fick googla sig till, ingen som sa det) Men nu börjar det kännas som att...va fan, kan det hända nåt snart?!! Måste man ringa och tjata och jaga alla precis hela tiden??! Varför är jag mindre viktig? Min man har inte heller fått höra sina svar från sperma provet som gjordes före sommaren....Känns som man är åsidosatt.....=(   Ledsen så det gör ont då man börjar tänka på det....förtängning är "bra", då är man mindre ledsen,  men det var ju bara över sommaren.....

• Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla
  • AlexandraViberg

Ja men precis! Är helt fel av dom.. Men bestämmelserna motarbetas av politikerna sen ett år tillbaka men kommer ju inte hinna ändras.

Ja det är ju ungefär så det känns.. Inte lätt. Vi kan ju betala själv innan det. Men 30.000 kostar ett försök här.. :/

• Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-04 00:04:58 följande:
    Ja men precis! Är helt fel av dom.. Men bestämmelserna motarbetas av politikerna sen ett år tillbaka men kommer ju inte hinna ändras.

Ja det är ju ungefär så det känns.. Inte lätt. Vi kan ju betala själv innan det. Men 30.000 kostar ett försök här.. :/

Politik....det tar väl 100 år innan dem ändrar......suck.

Det är dyrt att gå privat...och samtidigt känns det så orättvist att "måsta" betala så mycket pengar (som inte ens är en hel politikerlön...) för att få barn. Som andra kan få hemma i sängen. Par som inte ens kanske planerar barn...Fånigt att måsta betala för en naturlig självklarhet. Man blir bara ledsen.....=(
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-04 01:31:56 följande:
    Ja det hela är sjukt och det kan inte ens garanteras barn för den summan!! :/

Nä, menar det...! Vem annars köper nåt för 30.000 utan att veta om man får det man betalat för??
    Men, finns det inte ställen som betalar tillbaka typ halva summan eller nåt, om det inte tar sig eller har jag drömt det??
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-04 03:08:11 följande:

Nä, menar det...! Vem annars köper nåt för 30.000 utan att veta om man får det man betalat för??
    Men, finns det inte ställen som betalar tillbaka typ halva summan eller nåt, om det inte tar sig eller har jag drömt det??
    Njaa det är om det blir avbrytet, typ om man inte kan föra tillbaka något ägg, om man inte får ut några ägg osv.. Aldrig hört talats om något där man får tillbaka bara för att man inte blev gravid? Men det kanske finns? Dit ska jag isåfall :P
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Dagfördag
    AlexandraViberg skrev 2012-09-04 11:44:04 följande:
    Njaa det är om det blir avbrytet, typ om man inte kan föra tillbaka något ägg, om man inte får ut några ägg osv.. Aldrig hört talats om något där man får tillbaka bara för att man inte blev gravid? Men det kanske finns? Dit ska jag isåfall :P

Jag är inte så påläst, hade bara för mig att man fick tillbaka, men det är nog som du säger, ifall man inte får ut nåt ägg eller liknande....Men det borde ju va så att om man inte blev gravid så fick man tillbaka pengar....verkligen!
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-04 22:28:57 följande:

Jag är inte så påläst, hade bara för mig att man fick tillbaka, men det är nog som du säger, ifall man inte får ut nåt ägg eller liknande....Men det borde ju va så att om man inte blev gravid så fick man tillbaka pengar....verkligen!
    Man kan tycka det, men man får tillbaka när man inte kan slutföra behandlingen, det är jag säker på iallafall! :)
  • AlexandraViberg
    Dagfördag skrev 2012-09-05 05:14:04 följande:

Ja, det är ju alltid nåt....Idag är det blodgivar dags.....hoppas det blir bra!
    Låter bra det! Hoppas det går bra :)
  • Dagfördag

Den stillastående utredningen har tagit ett myrsteg. Träff i början av NOVEMBER.  Om 2 månader......Trodde det skulle ta typ 2 veckor till en träff, vi har ju väntat sen i maj...=(

• AlexandraViberg

Oj, var långt bort! Men bättre än ingenting antar jag.

Tror inte min kur mot bakterierna fungerat. Men jag hade som vanligt på antibiotika ägglossningssekret! Det händer alltså BARA när jag äter medicin.. Så något är det ju som är fuffens då!

Ska vänta denna cykel och sen efter mens så får de väl operera mig på tappen då..

Funderar på insemination, måste ju vara ett alternativ när man har bakterier som kanske dödar spermierna? :P

Svar på tråden Utredning som verkar stå stilla