• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Anonym (mamma)
    moontrip skrev 2012-08-19 18:25:37 följande:
    Men Herregud TS, tagga ner!! Det är ju jättegulligt av henne att både betala för materialet och genomföra pysslet med sonen. 
    OM hon nu kollat upp hans födelsedag så kan det ju lika gärna vara så att hon tänkt "Åh, vad kul det skulle vara att göra tvålar med xx, hmm, det skulle ju vara perfekt för honom att få ge i present, undrar ifall nån i familjen fyller år snart... " Och så kanske hon kollade på Eniro. I så fall kunde ju lika gärna du råkat få tvålarna.  

Det är ju bara en teori alltså.. men oavsett så tycker jag som alla andra här att du är nojjig och paranoid.

Finns det _några_ andra tecken på att hon skulle vara intresserad av din man på nåt sätt?? 
    Hon ringer alltid honom om de händer något när vi är borta!
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 18:28:11 följande:
    Hon ringer alltid honom om de händer något när vi är borta!
    Det förstår jag, hon känner väl att du är misstänksam.
  • Anonym (mamma)
    Kattdamen skrev 2012-08-19 18:27:12 följande:
    Om hon gör något liknande till din födelsedag så kommer du tro att hon vill ligga med dig?

Jag fyllde år i maj och tror ni hon gav mmig något? Nej inte de. Och sen lät hon inte den minsta göra något till sin pappa heller. Hon fick inte vara med på pysslet enligt min son för hon var för liten för att få röra vi det varma men hon fick tydligen kika! Så lågt att frysa ut en 2 åring på det sättet. Hon kanske också velat ge pappa något då om de ändåå skulle vara sånna.
  • Anonym (!)

Jiiis! Det kanske är så enkelt att ni har det trist hemma, hon tog med pyssel- tvåltillverkning eftersom hon tycker att ni luktar svett. råkade se på almanackan att pappan fyllde år och tänkte bra present!

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 18:30:29 följande:

Jag fyllde år i maj och tror ni hon gav mmig något? Nej inte de. Och sen lät hon inte den minsta göra något till sin pappa heller. Hon fick inte vara med på pysslet enligt min son för hon var för liten för att få röra vi det varma men hon fick tydligen kika! Så lågt att frysa ut en 2 åring på det sättet. Hon kanske också velat ge pappa något då om de ändåå skulle vara sånna.
    Frysa ut? Vad hade du sagt om den lilla skadat sig då? Du gillar inte tjejen (svartsjuk, avundsjuk), så är det bara. Byt barnvakt.
  • Anonym

Jag vet inte jag, men jag tycker nog att du ska se att hon gjorde en kul  sak tillsammans med era barn. 

• Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2012-08-19 18:35:50 följande:
    Jag vet inte jag, men jag tycker nog att du ska se att hon gjorde en kul  sak tillsammans med era barn. 

Men om de inte var för att hon ville vara inställsam till just min man så skulle hon ju inte bemöda sig med att gå och köpa matrial till en sådan sak och med olika färger! Om hon inte ville göra de som en invit eller liknande!
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 18:40:03 följande:

Men om de inte var för att hon ville vara inställsam till just min man så skulle hon ju inte bemöda sig med att gå och köpa matrial till en sådan sak och med olika färger! Om hon inte ville göra de som en invit eller liknande!
    Hur vet du det? Hon gjorde det kanske för din sons skull, så att han skulle kunna gratta din man. 
  • Kattdamen

Tror du att din man vill knulla barnvakten?

En kopp te, tack.
Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!