• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • finskaflikkan
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 19:12:13 följande:

Jag visste de! :( För hon är alltid så trevlig när han kommer hem och frågar om de gått bra för honom på jobbet!!!

Men herregud.. väx upp... Skrikandes

Ska din man skälla på henne varje gång ni kmr hem då eller?

TROOOOLLLLOOOLLL hoppas jag verkligen! Usch !   
  • Anonym (mamma)
    finskaflikkan skrev 2012-08-19 20:12:43 följande:

Men herregud.. väx upp... Skrikandes

Ska din man skälla på henne varje gång ni kmr hem då eller?
    Nej, men hon ler mer åt honom än åt mig! :(
  • viseversa
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:15:33 följande:
    Nej, men hon ler mer åt honom än åt mig! :(
    Haha nu är jag övertygad om att du skämtar med oss. tack för ett gott skratt ts. tack och hej!
  • maercs

Men snälla hon är inte intresserad av din man. En barnvakt ska vara trevlig och göra saker tillsammans med barnet, det är därför hon är barnvakt. Kan nästan slå vad om att hon har varit trevlig och inställsam mot dig med men att du har glömt bort det för du är så inställd på att det är något mellan dom. Bara för att man är snäll och gullig som hon verkar vara betyder det inte alltid det är så man tror, det värsta.

• Anonym (mamma)
    viseversa skrev 2012-08-19 20:17:14 följande:
    Haha nu är jag övertygad om att du skämtar med oss. tack för ett gott skratt ts. tack och hej!

Nej, men vi kommer hem båda två samtidigt Men hon frågar bara honom om hur han haft de. Men inte mig. Hon undviker mig med blicken!
  • Kya
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:01:39 följande:

Men varför ger hon barnens pappa en present för??? :( Om hon inte vill stöta på honom?

Men skärp dig nu. Det var din son som gav presenten, som han gjort! Hon hjälpte honom bara att ordna det. Jag tycker hon verkar vara en underbar barnvakt.

så kanske hon ler mot din karl eftersom han verkar vara en trevlig prick jämfört med dig... 
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:19:55 följande:

Nej, men vi kommer hem båda två samtidigt Men hon frågar bara honom om hur han haft de. Men inte mig. Hon undviker mig med blicken!
    Kanske inte så konstigt så som du beter dig. 
  • Anonym (mamma)
    Kya skrev 2012-08-19 20:20:13 följande:

Men skärp dig nu. Det var din son som gav presenten, som han gjort! Hon hjälpte honom bara att ordna det. Jag tycker hon verkar vara en underbar barnvakt.
    Vadå så ni andra här tycker hon gjort en underbar handling?
    Jag kanske överreagera lite trots allt som mannen sa men ni andra här skulle blivit glad om barnflickan kollat upp när pappan fyllt år även om de skulle varit via eniro och sen gjort en present till pappan??
    Va hade inte varit okej att hon gjort då? En tårta eller?
  • Anonym

För det första så är hon bara trevlig och har med största sannolikhet inga planer på att försöka förföra din man. Det låter inte alls som att hon flirtar med honom.

Och sen, OM hon nu mot förmodan skulle börja stöta på honom (vilket jag inte tror) så litar du isåfall inte på din man??  

• FruLiNi

Vad bra med en barnflicka som är engagerad!

Förstår att din man blev glad över en present som det ligger tanke och tid bakom. Kul för er son att gå ge något han själv har varit med och skapat.

TS eftersom du inte vill att barnflickan ska "snoka", LÅT INTE ALMANACKAN HÄNGA FRAMME!!! Hur otacksam och puckad får en människa vara egentligen?!

Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!