• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Anonym (herregud!)

du verkar ju sjukligt svartsjuk! är väl inte konstigt att hon inte är lika trevlig mot dig som mot din man, hon har väl säkert märkt av dina sjukliga drag... sök hjälp!

• Wittra

Har det hänt någonting mellan dig och mannen eftersom du verkar så osäker på relationen mellan honom och barnvakten? Har han varit otrogen förr? Om inte, så lär jag knappast tro att en present av handgjorda tvålar lär få honom på de tankarna. 

• Ellan92
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 19:18:09 följande:

Nej, men hon hade väl kunnat skapat något alla kunde vara delaktig i?? Varför skulle inte min dotter vilja ge något också.
    oh no. fattar du inte ???
    HON VILL ÅT DIN SON !!!

Skrattande 
  • Kya
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:27:00 följande:
    Vadå så ni andra här tycker hon gjort en underbar handling?
    Jag kanske överreagera lite trots allt som mannen sa men ni andra här skulle blivit glad om barnflickan kollat upp när pappan fyllt år även om de skulle varit via eniro och sen gjort en present till pappan??
    Va hade inte varit okej att hon gjort då? En tårta eller?

jag hade blivit glad över det, ja! speciellt om hon gjort tårtan tillsammans med barnen. det är något speciellt med en barnvakt som engagerar sig i barnen och gör något roligt och minnesvärt med dom istället för att bara sitta av tiden till föräldrarna kommer hem.

du måste verkligen göra nåt åt din svartsjuka, den är inte normal. 
    The road to hell is paved with good intentions.
  • Anonym (mamma)
    Wittra skrev 2012-08-19 20:36:28 följande:
    Har det hänt någonting mellan dig och mannen eftersom du verkar så osäker på relationen mellan honom och barnvakten? Har han varit otrogen förr? Om inte, så lär jag knappast tro att en present av handgjorda tvålar lär få honom på de tankarna. 
    Nej, de har aldrig hänt något sådant. Men de var fina tvålar. Men det luktar illa! Hon gillar tydligen lavendel!
  • kickan89

Vilken fantastisk barnvakt! Er son hade säkert jätteroligt och var säkert super stolt över att ha ordnat en egen present åt sin pappa. Jättegulligt av er barnflicka tycker jag :)

• Ellaria
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:19:55 följande:

Nej, men vi kommer hem båda två samtidigt Men hon frågar bara honom om hur han haft de. Men inte mig. Hon undviker mig med blicken!
    Hon kanske känner av att du uppenbarligen inte tycker om henne.
    You know nothing, Jon Snow
  • Anonym (mamma)
    Kya skrev 2012-08-19 20:39:16 följande:

jag hade blivit glad över det, ja! speciellt om hon gjort tårtan tillsammans med barnen. det är något speciellt med en barnvakt som engagerar sig i barnen och gör något roligt och minnesvärt med dom istället för att bara sitta av tiden till föräldrarna kommer hem.

du måste verkligen göra nåt åt din svartsjuka, den är inte normal. 

Men då hade hon ju tagit upp massor av plats i kylen/frysen utan att fråga om lov. Hon vet ju intee om barnen får äta tårta på vardagar eller om jag beställt någon tårta till min man heller.

Men visst jag gillar att hon göra saker med barnen annars. Men inte till min man. Att de gör utflykter i skogen, plockar blommor i skogen och sådant är ju roligt. Och att hon kan se någon tjusning i att måla kottar m.m
  • Matkvinnan

Jag skulle inte heller ha varit överdrivet trevlig mot dig ts då du verkar vara en sinnessjuk människa med stora problem. Skärp dig för fan.

Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!