• Anonym (mamma)

Bruden inställsam till min man!!

Har anlitat en tjej nu i 2,5 års tid som barnvakt några kvällar i veckan så jag och min man kan fokusera ordentligt på vårt arbete och slippa stressa hemma och veta att barnen har de bra hemma.

Hon är bra med barnen och barnen tycker om henne också.

I torsdags när vi kom hem stank de rent utsagt skit i hela lägenheten och vi frågade va de va det gjort för något och min son och tjejen tittade på varandra och log och min son sa snabbt då "hemlis" medans tjejen tittade på sonen och blinka med ena ögat.

I går morse kommer min son inspringandes i vårat sovrum och kom med han självinslagna paket och gav det till min man. Min man som fyllde år blev självklart väldigt glad och undrade samtidigt hur vår son visste att han fyllde år på just lördagen med tanke på att han inte sagt något om de. Och inte jag heller för den delen.

Det visade sig att min son och barnflickan gjort hemgjorda tvålar till min man som födeledagspresent och att de var hon som berättat de för min son!!! Hur fan nu hon vet om de, hon hade inte frågat mig eller något om hon fick göra de heller och tycker att detta var extremt inställsamt av henne.

Känns soom hon snokat även hemma hos oss eftersom att de  faktiskt stod uppskrivet på våran almenacka som finns uppsatt i köket och de är inte okej att titta på vad andra har för saker hemma. Hur ska jag ta upp de här med henne i veckan? Min man bryr sig inte och tycker jag överreagerar och han sitter mest och är glad över sina illaluktande tvålar!

• Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!
  • Wittra
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:39:43 följande:
    Nej, de har aldrig hänt något sådant. Men de var fina tvålar. Men det luktar illa! Hon gillar tydligen lavendel!
    Man vill inte sno andras karlar bara för att man tillverkar tvålar med lavendeldoft. Jag är ledsen men så är det.... 
  • Kroumata

Kontrollfreak much?

Din överreaktion är ju verkligen total! Och lavendel tycker du ju inte om! Vilken hemsk människa alltså...Att hon understår sig.

• Wittra
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:42:40 följande:
    Men då hade hon ju tagit upp massor av plats i kylen/frysen utan att fråga om lov. Hon vet ju intee om barnen får äta tårta på vardagar eller om jag beställt någon tårta till min man heller.

Men visst jag gillar att hon göra saker med barnen annars. Men inte till min man. Att de gör utflykter i skogen, plockar blommor i skogen och sådant är ju roligt. Och att hon kan se någon tjusning i att måla kottar m.m
    Men OM hon skulle göra något till dig då....vad hade du tänkt då? Att hon var en galen lesbian som bara var ute efter din kropp? 
  • Lavish

Öh, dåligt troll? Ja det var ju hemskt elakt av henne verkligen. Nästan ondskefullt. Och tänk bara på din son, stackars barn, vad han måste ha lidit av detta.

• Anonym (mamma)
    Lavish skrev 2012-08-19 20:48:50 följande:
    Öh, dåligt troll? Ja det var ju hemskt elakt av henne verkligen. Nästan ondskefullt. Och tänk bara på din son, stackars barn, vad han måste ha lidit av detta.

Läste för någon vecka sen om en mamma som fått sin man stulen av en barnskötare på dagis. Har hänt förut och hon hade uppmuntrat honom! Så inte första gången en sån här sak skulle ha hänt i världshistorien!
  • Kroumata
    Anonym (mamma) skrev 2012-08-19 20:54:48 följande:

Läste för någon vecka sen om en mamma som fått sin man stulen av en barnskötare på dagis. Har hänt förut och hon hade uppmuntrat honom! Så inte första gången en sån här sak skulle ha hänt i världshistorien!
    Varför tar du inte upp dina funderingar med din man istället för att sitta här och konspirera?
    Du låter som en typisk gnällkärring... 
  • Anonym (MAN 50)

Om jag var din man skulle jag inte vara det länge till. Du måste söka hjälp, för din egen och ditt barns skull!

• Anonym (mamma)
    Anonym (MAN 50) skrev 2012-08-19 21:00:41 följande:
    Om jag var din man skulle jag inte vara det länge till. Du måste söka hjälp, för din egen och ditt barns skull!

Varför? :O Han fick ju en present av mig också!
  • Anonym (tagga ner)

jag har själv varit barnflicka. hade mycket väl kunnat göra en sån grej med barnet. hade en 3åring som äääälskade att ge bort grejor. jag hade tyckt attd et var en kul grej, barnet hade tyckt det var en kul grej och jag hade absolut velat tro att föräldrarna tyckte det var lika kul..

tänk vad härligt att din son har en så bra barnvakt. hon engagerar ju sig verkligen!! njut  

• Anonym (MAN 50)

För att ditt barn gjort en present tillsammans med barnflickan, och då blir du svartsjuk - med betoning på sjuk. Din son är ett barn som vill väl, då är det osmakligt att du skapar ett svartsjukedrama av det. Stanna hemma själv och baka kakor och gör tvål om du inte vill att någon annan ska hjälpa till och bry sig. 

Akta dig för svartsjukan, den kan döda vilken kärleksrelation som helst. 

Svar på tråden Bruden inställsam till min man!!