• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • DesJoh
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:53:28 följande:

Nej jag fick vad jag ville ha - ett friskt och fint barn. Det är ju det viktiga, könet kommer mycket längre ner på viktig-listan. Vi bad bm ta barnet och lägga in i filt direkt utan att säga el visa kön så vi i första hand fick bekanta oss med vårt BARN inte vår son/dotter. Vi visste inte könet förrän barnet skulle vägas, mätas och kläs på. Först då såg vi att vårt barn fötts med penis. Det gör inte vårt barn annorlundare än det könslösa knyte jag fick upp på mitt bröst. Jag sa att jag inte skulle bestämma mig i förväg att barnet var pojke el flicka och har hållit på det även om pojkvännens förståelse och stöd försvann efter några dagar. Vi tog även bort lappen på babysängen på bb där det stod "pojken xx" och satte dit "babyn xx", inte då heller protesterade pojkvännen. Inte förrän nu trots att jag alltid varit tydlig och öppen i mina åsikter och tankar

Jaaaaa du, vad ska man säga.......Obestämd

Idioter finns det tyvärr alldeles för många av..........Skrikandes
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 22:39:26 följande:

20+ och troligen inte en han eftersom jag har fött barn (du kan googla förlossning om du behöver veta var barn kommer ut och varför det krävs en hallongrotta istället för penis för att göra det). hur resonerar en sann feminist enligt dig då? Endast detta eviga tjat om löner och makt? Varför är det så fel att börja i sin närhet, tror det förändrar mer än att sjunga kampsånger i parken och gå med i FI.
    Men om du nu är feminist så borde väl din sambo ha fött barn ist för dig bara för att det ska vara jämställt, eller hur?!

• Anonym (rolig svärmor)

Men det var väl fint av din partner? Guu, jag fick sån flashback nu....

• Anonym (mia)

Stackars barn! Är fortfarande arg för min mamma klippte mig i pojkfrisyr som barn.. Om jag som utomstående träffat er hade jag tolkat det som att du hellre velat ha en dotter.

• Anonym

Jag skulle aldrig någonsin göra det din kille gör men 10 poäng till honom han är ascool. Synd att du missat poängen dock. Det finns dock en rätt enkel lösning på problemet. Sluta klä er son i klänningar så slutar också din pojkvän gå i klänning. Förhållanden är ofta 50 % utpressning och 50% kompromisser...

• Trekk
    Anonym (mia) skrev 2012-08-22 14:26:29 följande:
    Stackars barn! Är fortfarande arg för min mamma klippte mig i pojkfrisyr som barn.. Om jag som utomstående träffat er hade jag tolkat det som att du hellre velat ha en dotter.
    Exakt, ingen kommer att förstå Ts genusnonsens!
  • Anonym

Ts vad menar du med att börja med din närhet? Att kvinnor skall ha lika värde eller att man o kvinnor skall värderas lika högt? Vad har det med klänningar att göra? Varför är feminism för dig samma sak som att blunda för könens olikheter och därför göra oss könsneutrala.. Det är inte det feminism handlar om. det handlar om könens lika rätt i samhället. Vad vinner du på att klä honom som en tjej?Fördomsfrihet? Nej det lär du barnet genom dina värderingar. Rätten att klä sig o bejaka sina båda sidor? Nej pojken har inte valt detta. Du lär honom bara att känna sig annorlunda. Vänta och se om han vill bli transa först. Jag känner faktiskt en kille vars mamma klädde i klänningar. Han tycker faktiskt det är riktigt obehagligt nu när han är vuxen och har valt att nästan inte ha någon kontakt med sin mamma idag.

• Anonym

Flyttade utomlands för 6 år sedan och brukade sakna jämnlikheten hemma, men nu går det för långt. Stannar här där jag kan uppfostra min son som en pojke, ha pojk-kläder och spela fotboll. Kommer han till mig när han är äldre och säger mamma jag vill ha klänning så kan han ha det HEMMA! Inte skickar man ut en pojke i klänning, när man vet att han kommer bli retad av andra barn!
    Och snälla, dumpa ordet HEN!!!!!!!! Är det verkligen ett riktigt ord i Sverige eller påhittat??!!

• Naniismamma
    Anonym (Us) skrev 2012-08-21 20:56:00 följande:

Hur vet du hur gammalt barnet är?
    står i TS att dom fick barn i våras alltså är det inte ett speciellt gammalt barn.
  • Anonym (Rita)

Rent principiellt gör det väl inte så mycket om man klär en pojkbebis i klänning. Han lär inte får några men av det som vuxen. Det enda det leder till egentligen är att ts betraktas som fullständigt galen. Vill man framstå så, så ok.

Men, nu finns det en pappa också. Han tycker inte om ide´n med klänning på sitt barn. Han tycker tom så illa om det att han ser sej tvungen att demostera hur j%&¤#a tokigt han tycker det är genom att själv klä sej i klänning. I såna fall kompromissar man. Tycker ens partner att något är tokfel så gör man inte det, då försöker man komma på en medelväg som båda kan acceptera.  Bara den som är riktikgt egoistisk kör över sin man som ts gjort.  

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!