• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • blaa
    Tjolinti skrev 2012-08-22 16:06:49 följande:
    Måste skratta för detta påminnr mig om när min man valde att rasta hundarna i värsta fin kostymen i en vecka. Detta gjorde han för att han klagade på mig att jag aldrig klädde mig i jeans osv alltid i mjukis när jag rastade hundarna och jag menade på att jag orkar inte ta på mig tajta jeans för att rasta hundarna för o sen bara gå in och sitta hemma. Så han gick i kostym i en vecka bara för  bevisa en poäng, jävla kneppis :D grannarna undrade vad han sysslade med :D

Hahahaha underbart!!!
  • Simon 681

TS är inte feminist, kanske till och med någon som gör narr av feminister, eller också är hon dum i huvet.

Skäl1) Hon använder inte ordet hen korrekt.
    Skäl 2) Hon är helt ok med de nuvarande könsrollerna och tycker bara att man skall få välja själv vilket av facken man skall vara.

Med andra ord en feminist som är för könsroller och som inte kan använda hen korrekt. Kvar blir bara ett behov av att malla sig på sitt barns bekostnad genom att använda barnet som rekvisita att visa världen hur i helvete upplyst man är. 

• Dr Mupp
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 22:39:26 följande:

20+ och troligen inte en han eftersom jag har fött barn (du kan googla förlossning om du behöver veta var barn kommer ut och varför det krävs en hallongrotta istället för penis för att göra det). hur resonerar en sann feminist enligt dig då? Endast detta eviga tjat om löner och makt? Varför är det så fel att börja i sin närhet, tror det förändrar mer än att sjunga kampsånger i parken och gå med i FI.
    Jag vet inte hur du föder barn, men jag brukar iaf äta hallongråttor. Inte föda barn med dem. Hur föder man barn med en hallongrotta?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Millicent
    Simon 681 skrev 2012-08-22 17:00:46 följande:
    TS är inte feminist, kanske till och med någon som gör narr av feminister, eller också är hon dum i huvet.

Skäl1) Hon använder inte ordet hen korrekt.
    Skäl 2) Hon är helt ok med de nuvarande könsrollerna och tycker bara att man skall få välja själv vilket av facken man skall vara.

Med andra ord en feminist som är för könsroller och som inte kan använda hen korrekt. Kvar blir bara ett behov av att malla sig på sitt barns bekostnad genom att använda barnet som rekvisita att visa världen hur i helvete upplyst man är. 

• 110

Tycker det är märkligt att när det gäller detta "könsneutrala" så är det alltid pojken som ska spökas ut i klänningar och ska feminiseras.... Aldrig att man läser att en feminist låter sin dotter hålla på med typiska manliga saker eller ha på sig killkläder.

• Läs vad som står och inget annat
    Tjolinti skrev 2012-08-22 16:06:49 följande:
    Måste skratta för detta påminnr mig om när min man valde att rasta hundarna i värsta fin kostymen i en vecka. Detta gjorde han för att han klagade på mig att jag aldrig klädde mig i jeans osv alltid i mjukis när jag rastade hundarna och jag menade på att jag orkar inte ta på mig tajta jeans för att rasta hundarna för o sen bara gå in och sitta hemma. Så han gick i kostym i en vecka bara för  bevisa en poäng, jävla kneppis :D grannarna undrade vad han sysslade med :D
     klockrent !! Jag smäller av ha ha ha
  • Åsa

Oavsett om TS är seriös så är det ju inte särskilt nytt med klänning på pojkbebisar. Det var tvärtom rutinklädsel (åtminstone i familjer där det fanns pengar nog att välja) med s k bärklänning på bebisar oavsett kön fram till cirka femtiotalet, gärna rosa för pojkar och blå för flickor (bevisligen eftersom sådana finns bevarade i många familjer och det finns sömnadsbeskrivningar i äldre tidskrifter etc). Idag lever ju bärklänningarna bara kvar i form av dopdräkt men uppenbarligen har 60-plussarna både behållit testiklar och fortplantingsförmåga trots bebisklänningar

• Anonym

Du har alltså fått en son OK, som får gå klädd i klänningar. Eller snarare kryper snart vilket är rätt opraktiskt iklädd klänning. Sen av någon anledning går din pojkvän runt i klänning(?). Man behöver inte överdriva för att visa någon form av statement, i den helt sjuka hen frågan. Har själv en dotter som får ha vilka kläder hon vill, bär ofta blått, svart, grönt, gillar traktorer och bollar. Barn får väl göra vad dom vill utan att psykotiska föräldrar ska tvinga på dem något.

Notera att ordet hen anses som ett felstavat ord, ännu en anledning varför det inte bör användas.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!