• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Anonym

Vad synd att han bara jävlas. Vore kul om han vore lite mer seriös. Kan inte du hyra en snygg kostym? Det vore väl ett bra par?

• Anonym (ganska kul)

Gillar starkt att din pojkvän, hm nej  HENVÄN tar dig på så stort allvar, var stolt över att han, f´låt hen, vill vara en fin förebild för sin son, hm nej sin hen var det ju :)

Du ska kanske prova hens kostym och ha den på bröllopet???? 

• Lillave

Stackars alla små barn därute som förnekar sina barns kön.

Vad fan är ert problem?

• Lillave
    Lillave skrev 2012-08-22 21:53:10 följande:

Stackars alla små barn därute som förnekar sina barns kön.

Vad fan är ert problem?

Blev lite upprörd.

Stackars barn vars föräldrar förnekar könet.

Sjuk är vad det är.
  • Anonym

Vad är det för festblåsa? Hoppas det i alla fall är en fin...

• Anonym (bara undrar)
    och skrev 2012-08-22 21:28:20 följande:
    Fast måste inte pojkvännen också göra ett litet klipp då? För jämlikhetens skull?
    Hur kan en vuxen man  och pappa vara "pojkvän"?
  • Titanica
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 21:53:28 följande:

Nej jag fick vad jag ville ha - ett friskt och fint barn. Det är ju det viktiga, könet kommer mycket längre ner på viktig-listan. Vi bad bm ta barnet och lägga in i filt direkt utan att säga el visa kön så vi i första hand fick bekanta oss med vårt BARN inte vår son/dotter. Vi visste inte könet förrän barnet skulle vägas, mätas och kläs på. Först då såg vi att vårt barn fötts med penis. Det gör inte vårt barn annorlundare än det könslösa knyte jag fick upp på mitt bröst. Jag sa att jag inte skulle bestämma mig i förväg att barnet var pojke el flicka och har hållit på det även om pojkvännens förståelse och stöd försvann efter några dagar. Vi tog även bort lappen på babysängen på bb där det stod "pojken xx" och satte dit "babyn xx", inte då heller protesterade pojkvännen. Inte förrän nu trots att jag alltid varit tydlig och öppen i mina åsikter och tankar
    Ha ha, om du är på riktigt är du helt sjuk tycker jag. Har fått mig ett gott skratt av denna tråden iallafall, tack för det =)

• Carolina01

Haha skönt gjort av din kille! Stackars dun son som blir tvingad att ha klänning, köns neutralt i all ära men klänning ät inte köns neutralt det är tjejigt!

• Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-08-22 08:29:07 följande:
    Men det kan väl ärligt talat inte vara någon som på allvar tror att den är annat än dålig satir? Den har för många fel för att skrivas av någon som faktiskt är kritisk till genus.
    Nej jag har hu insett det efter hand, att TS inte är seriös för fem öre.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-22 09:43:40 följande:
    Vad är en hen? Måste bott utomlands för länge...
    "hen" = påhittat ord från gerillafeministerna. Enligt dem skall det användas istället för han/hon.
    Ex: Har du sett den nya filmen med Ambiguous Ambiguousson? Ja jag har hört att hen ska vara bra i den.

Resten av världen avfärdar det som trams.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!