• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • ummabdilleh

jag fattar inget...ni fick ett barn med penis skriver du..jag gissar att det ar en kille eller kan flickor oxa ha penisar???varfor klar ni da eran son i klanningar ibland.??detta maste vara en trolltrad

• Tjolinti

Måste skratta för detta påminnr mig om när min man valde att rasta hundarna i värsta fin kostymen i en vecka. Detta gjorde han för att han klagade på mig att jag aldrig klädde mig i jeans osv alltid i mjukis när jag rastade hundarna och jag menade på att jag orkar inte ta på mig tajta jeans för att rasta hundarna för o sen bara gå in och sitta hemma. Så han gick i kostym i en vecka bara för  bevisa en poäng, jävla kneppis :D grannarna undrade vad han sysslade med :D

• after eight

Tycker "hen-diskussionen" urartat alldeles. Vi är inte lika, vi är flickor och pojkar och inte "hen". Däremot förespråkar jag för att man jobbar för att båda könens kvaliteter, intressen osv, blir lika mycket värda, att man inte stoppar in folk i fack som gör dem förutbestämda till ett visst yrke eller vissa personliga egenskaper. Tjejer ska kunna välja vilka yrken som helst och pojkar likaså. Men vi har olika kön och att kalla sitt barn för hen, istället för han är att gå för långt. Gör honom stolt över den han är, erbjud honom olika leksaker, färger på kläderna osv, se honom för den han är istället. Om du försöker avköna honom tror jag att du begränsar honom mer än samhället gör.

Isabel 050105, Vincent 071211 och Selma 110413
  • Anonym (mia)
    Tjolinti skrev 2012-08-22 16:06:49 följande:
    Måste skratta för detta påminnr mig om när min man valde att rasta hundarna i värsta fin kostymen i en vecka. Detta gjorde han för att han klagade på mig att jag aldrig klädde mig i jeans osv alltid i mjukis när jag rastade hundarna och jag menade på att jag orkar inte ta på mig tajta jeans för att rasta hundarna för o sen bara gå in och sitta hemma. Så han gick i kostym i en vecka bara för  bevisa en poäng, jävla kneppis :D grannarna undrade vad han sysslade med :D

Ha ha! Klockrent! Tack för ett gott skratt!
  • Trekk
    ummabdilleh skrev 2012-08-22 16:05:48 följande:
    jag fattar inget...ni fick ett barn med penis skriver du..jag gissar att det ar en kille eller kan flickor oxa ha penisar???varfor klar ni da eran son i klanningar ibland.??detta maste vara en trolltrad
    Fint att vi kan mötas under gemensam flagg denna gång, håller med dig =)
  • ummabdilleh
    Trekk skrev 2012-08-22 16:14:51 följande:
    Fint att vi kan mötas under gemensam flagg denna gång, håller med dig =)

men hej trekk..ha ha.du verkar dyka upp overallt..nagon gang maste man ju tycka lika.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-22 15:17:01 följande:
    ...
    Och snälla, dumpa ordet HEN!!!!!!!! Är det verkligen ett riktigt ord i Sverige eller påhittat??!!
    När det gäller ordet ordet hen så finns det inte med i svenska akademiens ordlista men det är ju så pass vedertaget att det skulle kunna komma med i nästa utgåva. Ordet är smidigt att använda när man inte känner till könet på en person för att slippa skriva en sammansättning till exempel han/hon men jag ser ingen anledning till att som TS använda ordet för sin son där könet är känt.
  • Roomraider
    after eight skrev 2012-08-22 16:10:23 följande:
    Tycker "hen-diskussionen" urartat alldeles. Vi är inte lika, vi är flickor och pojkar och inte "hen". Däremot förespråkar jag för att man jobbar för att båda könens kvaliteter, intressen osv, blir lika mycket värda, att man inte stoppar in folk i fack som gör dem förutbestämda till ett visst yrke eller vissa personliga egenskaper. Tjejer ska kunna välja vilka yrken som helst och pojkar likaså. Men vi har olika kön och att kalla sitt barn för hen, istället för han är att gå för långt. Gör honom stolt över den han är, erbjud honom olika leksaker, färger på kläderna osv, se honom för den han är istället. Om du försöker avköna honom tror jag att du begränsar honom mer än samhället gör.

Och min kille skulle förmodligen göra likadant,välja att gå i klänning:)
  • Anonym

Men helvete att ni går på det här, ni kan väl inte på allvar tro att TS är seriös...

• Anonym

seriös söjer du dottern du inte fick eller???

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!