• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Lavish

Men om du klipper svansen kanske han inte behöver ha klänning längre?

• Annamaria44

När jag fick min dotter så klädde jag henne i rosa klädder, klänningar i rosa, mycket ceris som var inne på mitten av 1980-talet. Det var inte så många år jag fick bestämma kläder, sen bestämde hon själv.

Idag är hon en självständig tänkande kvinna, som står för det hon tycker. Trots att hon hade rosa tjejkläder och klänningar när hon var liten.

Det är nog när föräldrar styr och ställer för mycket och gapar om skillnader mellan könen som det urartar till kvinnor som TS    

• DropDeadUgly

Obs! Ditt barn är fortfarande en HAN oavsett din inställning. En hen kanske han blir med tiden, men då är det hans eget val.

• Nihilisten
    Anonym (Hahaha) skrev 2012-08-22 13:55:36 följande:
    Klockrent gjort av din pojkvän!!! :D Försyår inte riktigt grejen med att sätta på sin son klänningar??? Ok om ungen själv vill ta på sig det men varför måste du klä pojken i det??? Nu han är för liten för att själv välja ut sina kläder. Jaja det är ju bara du som framstår som knasig och förmodligen tycker din omgivning synd om din son som måste gå klädd i klänningar. En del tror säkert att det ligger en dotterlängtan bakom oxå...På tal om mammor som klär sönerna i klänning. Vi har en man i våran stad som som liten blev klädd i tjejkläder då mamman så gärna ville ha en liten dotter. Han är psykiskt sjuk i dagens läge....
    Och du tror på fullaste allvar att han är psykiskt sjuk pga att han hade "tjej" kläder på sig som barn? 
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • solnamorsa

Men kan inte gossarna ha matchande klänningar då på bröllopet TS, det måste ju vara lungt för dig?

• och
    Lavish skrev 2012-08-22 20:10:59 följande:
    Men om du klipper svansen kanske han inte behöver ha klänning längre?
    Fast måste inte pojkvännen också göra ett litet klipp då? För jämlikhetens skull?
    The hard way is the right way.
  • Persona
    Nihilisten skrev 2012-08-22 21:04:07 följande:
    Och du tror på fullaste allvar att han är psykiskt sjuk pga att han hade "tjej" kläder på sig som barn? 
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.

... eller hur, det är det värsta med den här tråden, alla som hotar TS med historier om hur hennes barn kommer bli psykiskt skört pga fel kläder vilka jävla amsagor ...
  • Uffesson

Hahahahhahahahaha!!! Jag dör!! Så jävla bra gjort!

• Åja81

Skitbra ts!! Klä din stackars pojke i klänningar du så ger du honom garanterat en uppväxt där han kommer bli mobbad och retad!! Tycker det är skitbra att pappan agerar som du gör, skäms du för honom? Vad faan tror du barnet kommer att göra sen då, över vad han hade på foton och över att hans mamma drar på han klänningar till dagis, skolan mm...
    Han är född med snopp, låt han vara pojke, vill han klä sej i klänningar när han är vuxen så fine, men hallå, sörjer du dottern du aldrig fick eller?? Seriöst?

• LucyStacy
    "har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor"

Hahahahaha! Han verkar verkligen gå in för't. Han kanske gillar att klä sig så och har äntligen hittat en anledning till att göra det. Låt honom vara. Dessutom är det snyggt med klänning på sommaren.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!