• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-22 21:45:51 följande:

Vad synd att han bara jävlas. Vore kul om han vore lite mer seriös. Kan inte du hyra en snygg kostym? Det vore väl ett bra par?

• PolyPond
    Tom Araya skrev 2012-08-23 03:10:15 följande:
    TS kan ju inte vara på riktigt. Skulle en sådan rjej som TS ha en sådan kille som TS beskriver....och dessutom skaffa barn ihop med denne...?

Känns ungefär lika sannolikt som figurerna den här scenen...

" rel="nofollow" target="_blank">

Indeed.

• joliisb

fast jag kan tycka att du kan ge med dig av vissa saler å din pojlvän vissa. kansle gör han såhär för de enligt honom är fel att er son har kläning? om du slutar klä er son i extremt "tjejiga plagg" som tex kläning. och bara håller dig till byxor och body och.om du nu absolut måste ha tjejiga kläder på honom får du väl ta rosa byxor? men också låta sonen ha "pojkiga plagg" som blå kläder med bilar som exempel. ge och ta. inte bara ta! er son har både en mamma å pappa och i detta fall verkar ni ha olika åsikter om klädsel då får ni gå en bit var kam jag tycka. :) personligen är jag emot hen. jag tycker pojar är pojkar. flickor är fluckor. oc när de gäller kläder kan jag tilllägga!!!!

• Anonym

och som någon skrev blir ju barnet påtvingat dina åsikter. så klä hen neutralt. vitt beige brun röd grå svart. könsneutralt. nu är de nästan är transbebis.

• PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-23 09:04:47 följande:
    och som någon skrev blir ju barnet påtvingat dina åsikter. så klä hen neutralt. vitt beige brun röd grå svart. könsneutralt. nu är de nästan är transbebis.
    Är det bättre att bli påtvingad dina åsikter?
  • Anonym

nej. men är barnet neutalt är de neutalt och kan själv välja senare? när barnet i fråga KAN välja själv. egen vilja verkar ju viktigt?

• PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-23 09:09:41 följande:
    nej. men är barnet neutalt är de neutalt och kan själv välja senare? när barnet i fråga KAN välja själv. egen vilja verkar ju viktigt?
    Det kan välja senare oavsett.
  • Anonym

jovist men varför ska han ha tjejkläder då och inte pojk kläder? hon verkar ju uppenbarligen inte gilla att hennes kille har det.

• hippiegirl
    PolyPond skrev 2012-08-22 10:39:52 följande:
    Fast nu blandar du väl korten litegrann? Det är skillnad på att ha en könstillhörighet och hur man väljer att uttrycka den. Om en person vill uttrycka sin manlighet genom att använda klänning så är det fullt rimligt att det finns utrymme för att göra det. De individer som hånar sådana uttryck genom att kalla det "fjantigt" att det "ser löjligt ut" etcetera, hindrar människor från att faktiskt våga. Förlöjligandets kraft är mycket stark när man vill få människor att anpassa sig efter sin egen vilja.
    Men nu snackar vi om en bebis, och en situation där mamman uppenbarligen tror att hon kan bestämma att sonen i fråga ska vara könsneutral. 

Det finns inte i min värld att jag skulle håna människors val i kläder, etc. Tycker personligen att en lång kjol kan vara riktigt snyggt på killar, men för den skull anser jag inte att man har rätt att "välja" könet på sitt barn. 
    Breathe in the wisdom of life
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!