• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    EnAnonumius skrev 2012-09-03 16:51:47 följande:
    P.S
    Tja kan man kalla sin son för "HEN" så anser ju jag att TS skall vara konskvent och kalla sin pojkvän för "henvän".
    På vilket sätt är det konsekvent?
    Hur många kallar sina respektive honvän eller hanvän?
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-03 17:14:59 följande:
    På vilket sätt är det konsekvent?
    Hur många kallar sina respektive honvän eller hanvän?
    Det är ju solklart!
    Tokfeminsterna vill ju inte säga han eller hon dvs pojke eller flicka.....
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-04 08:35:41 följande:
    Det är ju solklart!
    Tokfeminsterna vill ju inte säga han eller hon dvs pojke eller flicka.....
    Då säger man partner. Eller vän.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-04 12:33:06 följande:
    Då säger man partner. Eller vän.
    Precis som man säger barn eller den.....
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-09-04 12:38:17 följande:
    Precis som man säger barn eller den.....
    Ja, det är också könsneutrala ord.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-04 12:44:02 följande:
    Ja, det är också könsneutrala ord.
    Varför då inte använda dessa korrekta ord i stället för att hitta på ett nytt ord som dessutom retar upp så många?
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-09-04 13:36:47 följande:
    Varför då inte använda dessa korrekta ord i stället för att hitta på ett nytt ord som dessutom retar upp så många?
    Hört talas om ordklasser?

Ett ord jag använt i nära tio år är knappast särskilt nytt för mig. Skall jag sluta använda det för att det retar dig?!
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-04 15:33:15 följande:
    Hört talas om ordklasser?

Ett ord jag använt i nära tio år är knappast särskilt nytt för mig. Skall jag sluta använda det för att det retar dig?!
    Vad har ett hette-på-ord med ordklasser att göra?

10år? Var det så tidigt som tokfeminismen började med det? Det är ju först det senaste året som dom lyckats försöka få folk att bli mer androgyna med det ordet....
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-05 12:08:58 följande:
    Vad har ett hette-på-ord med ordklasser att göra?

10år? Var det så tidigt som tokfeminismen började med det? Det är ju först det senaste året som dom lyckats försöka få folk att bli mer androgyna med det ordet....
    Allt, eftersom alla ord är påhitt.

Det var inom hbt-kommunen. Transpersoner som inte ville bli kallade "det" och "den".  I övrigt gillar jag inte att bli förolämpad, så sluta med det.
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-05 16:49:29 följande:
    Allt, eftersom alla ord är påhitt.

Det var inom hbt-kommunen. Transpersoner som inte ville bli kallade "det" och "den".  I övrigt gillar jag inte att bli förolämpad, så sluta med det.
    Förolämpad?
    Du gör ju bort dej hela tiden när du kommer med inbicilla påståenden ang feminsim mm.... Så dej behöver man inte förolämpa!
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!