• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Pompeia01 skrev 2012-08-29 11:50:52 följande:
    Fast igen då: jag anser inte att det ÄR fel att barn snappar upp sådana normer som är riktiga och självklara. Som att män och kvinnor har olika typer av klädedräkt - så har det ju varit i alla kända kulturer. Alltså fyller det en funktion. Barnen måste ju ändå lära sig detta tills det är dags att söka jobb: det hjälper inte hur fina betyg en ung man har från KTH eller Handels, om han anläder till anställningsintervjuerna i klänning och pärlhalsband... Vill du ha ett samhälle som är helt normlöst, eller..? 

Sedan tycker jag inte att barn ska mobba någon för det, såklart. Men sannolikheten att mina barn under sin återstående skoltid skulle få en klasskamrat som var utklädd i det motsatta könets kläder, finner jag vara exakt 0,0. Ett icke-problem, alltså.

Detta med modekläderna och märkena skulle dock kunna bli ett problem på riktigt. På högstadiet och gymnasiet, där de vuxna inte längre är lika närvarande i ungdomarnas liv. Inte kan påverka lika mycket.      
    Precis. Du är problemet. Försök förstå det. Din inställning hindrar folk från att göra som de vill.

Jag vill ABSOLUT ha ett samhälle där saker inte bara är på ett sätt "för att det ska vara så". Det ska finnas adekvata skäl för de normer vi omger oss av. Inget av skälen för genusuppdelade kläder är adekvata nog.
  • PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 11:53:33 följande:
    Jag kan inte riktigt förstå varför man klär en bebis i klänning, ganska opraktiskt oavsett kön. 
    Det är förbannat praktiskt på blöjbarn.
  • Anonym (oops)
    Pompeia01 skrev 2012-08-29 11:50:52 följande:
    Fast igen då: jag anser inte att det ÄR fel att barn snappar upp sådana normer som är riktiga och självklara. Som att män och kvinnor har olika typer av klädedräkt - så har det ju varit i alla kända kulturer. Alltså fyller det en funktion. Barnen måste ju ändå lära sig detta tills det är dags att söka jobb: det hjälper inte hur fina betyg en ung man har från KTH eller Handels, om han anläder till anställningsintervjuerna i klänning och pärlhalsband... Vill du ha ett samhälle som är helt normlöst, eller..? 

Sedan tycker jag inte att barn ska mobba någon för det, såklart. Men sannolikheten att mina barn under sin återstående skoltid skulle få en klasskamrat som var utklädd i det motsatta könets kläder, finner jag vara exakt 0,0. Ett icke-problem, alltså.

Detta med modekläderna och märkena skulle dock kunna bli ett problem på riktigt. På högstadiet och gymnasiet, där de vuxna inte längre är lika närvarande i ungdomarnas liv. Inte kan påverka lika mycket.      
    Oj vad Pompeia01 hade mobbat de första kvinnorna som gick i byxor... till och med "byxor" som underkläder för kvinnor istället för att gå bar under kjolen ansågs på sin tid vara okvinnligt. 
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 11:58:13 följande:
    Min sambo är inte transa men går i alla fall i kjol ibland. Ett ex är inte transa men går i sådana kläder ofta. Ingen av dem gör det för att de vill gå i andra könets kläder, utan för att de anser sig ha all rätt i världen att klä sig hur de vill. Man behöver inte dela upp kläder efter kön.
    Det är ju extremt ovanligt att män gör som din man! Ännu ovanligare säkert än att vara transa.
    Använder han fler tjej kläder som tex strumpbyxor som är ganska tabubelagt för män?
  • Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:03:32 följande:
    Det är förbannat praktiskt på blöjbarn.
    En t-shirt och shorts/underbyxor eller en body är nog mer praktiskt. 

You see 11 condoms, I see 11 minutes of my life I'm not getting back.
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 12:28:20 följande:
    Det är ju extremt ovanligt att män gör som din man! Ännu ovanligare säkert än att vara transa.
    Använder han fler tjej kläder som tex strumpbyxor som är ganska tabubelagt för män?
    Ännu oftare. Det är helt oladdat för honom. Till skillnad från mig tycker han det är skönt. Jag avskyr detta djävulska påfund till grennedhasande åbäken.
  • Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:02:36 följande:
    Precis. Du är problemet. Försök förstå det. Din inställning hindrar folk från att göra som de vill.

Jag vill ABSOLUT ha ett samhälle där saker inte bara är på ett sätt "för att det ska vara så". Det ska finnas adekvata skäl för de normer vi omger oss av. Inget av skälen för genusuppdelade kläder är adekvata nog.
    Att folk ska få klä sig som dom vill, har ju inget att göra med att ts klär sin bebis i klänning.. är det hans vilja eller är det bara ts sätt att tvinga sin son in i något som han kanske inte vill?

Att ts kallar sin son hen är ju bara ännu en löjlig grej i det hela, eftersom hon vet att det är en han. Löjliga feminister som ska överdriva allt på alla sätt dom kan. 

• PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 12:32:38 följande:
    En t-shirt och shorts/underbyxor eller en body är nog mer praktiskt. 

t-shirt är vansinnigt opraktiskt. Klänning åker inte upp så ryggen blir bar. Allra bäst är det dock att få gå nakenfis under på sommaren. Vintertid föredrar jag bodys på alla barn.
  • PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 12:36:10 följande:
    Att folk ska få klä sig som dom vill, har ju inget att göra med att ts klär sin bebis i klänning.. är det hans vilja eller är det bara ts sätt att tvinga sin son in i något som han kanske inte vill?

Att ts kallar sin son hen är ju bara ännu en löjlig grej i det hela, eftersom hon vet att det är en han. Löjliga feminister som ska överdriva allt på alla sätt dom kan. 

Bäbisar skiter fullständigt i vad de har på sig, upplysningsvis.

• Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:38:53 följande:
    Bäbisar skiter fullständigt i vad de har på sig, upplysningsvis.

Precis.. alltså använder mamman sitt barn för att driva sin kamp, inget annat.. som jag skrivit många gånger nu. 

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!