• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-10 15:49:03 följande:

Även om du klär alla barn på en förskola/skola i gult och kallar alla för hen och alla för Maj-björn så kommer alla barnen att bli väldigt förvrillade och många kommer att få problem med sin identitet när de möter den riktiga äkta världen utanför genus-ivrarrnas lekskola.
    1. detta sker inte, utan är högst hypotetiskt
    2. det finns inga bevis för att personer som inte har ett namn på sitt kön blir förvirrade heller ELLER att förvirring på något sätt är skadligt

• PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-10 17:26:30 följande:

Och jag väntar fortfarande på svar på vad som var felaktigt i mitt inlägg du klagade på!

Som sun-tzu sade. "Den som känner sig själv och sin fiende vinner alla slag"

Jag vet mer om genusteori och feminism än de flesta feminister någonsin kommer att göra!

Det har jag svarat på. Bevisbördan ligger hos dig.
    Du har fördomar om feminism och genusteori. Det är inte samma sak som kunskap. Dina inlägg visar tydligt att kunskapen saknas.
  • Pompeia01
    PolyPond skrev 2012-09-10 17:29:58 följande:
    1. detta sker inte, utan är högst hypotetiskt
    2. det finns inga bevis för att personer som inte har ett namn på sitt kön blir förvirrade heller ELLER att förvirring på något sätt är skadligt

Men käre värld. Jag hoppas att du inte har tillgång till några barn att experimentera på..! Död
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • PolyPond
    Pompeia01 skrev 2012-09-10 17:36:58 följande:
    Men käre värld. Jag hoppas att du inte har tillgång till några barn att experimentera på..! Död
    Varför skulle ja göra det?

Jag har barn. Hen mår bra. Och har ett könsorgan. Men du har ingen rätt att veta vilket.
  • Anonym

TS: Fundera över VARFÖR, verkligen VARFÖR det stör dig att din partner går i klänning. Det är ett plagg. Problemet ligger hos dig. Kram

• Västjämtland
    PolyPond skrev 2012-09-10 17:33:07 följande:
    Det har jag svarat på. Bevisbördan ligger hos dig.
    Du har fördomar om feminism och genusteori. Det är inte samma sak som kunskap. Dina inlägg visar tydligt att kunskapen saknas.

Nix, det har du inte! Men jag förstår om du inte vågar försöka svara riktigt, för du kan inte helt enkelt!

Fördommar är en sak, och feminister är mästare på att äga just fördommar och felaktiga slutsatser

Kunskap en annan, och det är kunskap jag har..
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-10 17:56:41 följande:

Nix, det har du inte! Men jag förstår om du inte vågar försöka svara riktigt, för du kan inte helt enkelt!

Fördommar är en sak, och feminister är mästare på att äga just fördommar och felaktiga slutsatser

Kunskap en annan, och det är kunskap jag har..
    Jag har svarat riktigt, men du förstår inte.
    Du har vräkt ur dig en hel del fördomar om feminism och feminister här. Jag dementerar dessa som feminist. Du har hel enkelt fel. Jag vet så otroligt mycket bättre vad jag står för än du gör.
  • Västjämtland

Du möjligen tror att du svarat, men du har bara slingrat dig runt och ifrån frågan!

Väntar ännu på bevis för vad du påstår att jag har fel om.

Men jag blir väl bara stämplad som elak medlem av "Patriarkatet" eftersom jag inte sväljer era ir-läror och icke-bevis?

Snart påstår du väl att de inte kvoterar på polishögskolan heller?

Jämnställdhet och lika vilkor är lika med Jämnställdism.

Feminism är ju motsatsen till detta då den kräver att kvinnor skall kvoteras och särbehandlas.

Vore jag kvinna skulle jag bli fruktansvärt förolämpad av att feminister försöker omyndigförklara mig och ta ifrån mig min möjlighet att göra mina egna val på lika vilkor!

Att bli inkvoterad är ju att bli nedvärderad!

H

• PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-10 18:08:02 följande:
    Du möjligen tror att du svarat, men du har bara slingrat dig runt och ifrån frågan!

Men jag blir väl bara stämplad som elak medlem av "Patriarkatet" eftersom jag inte sväljer era ir-läror och icke-bevis?

Feminism är ju motsatsen till detta då den kräver att kvinnor skall kvoteras och särbehandlas.

Vore jag kvinna skulle jag bli fruktansvärt förolämpad av att feminister försöker omyndigförklara mig och ta ifrån mig min möjlighet att göra mina egna val på lika vilkor!

H
    Du har fel i att
    1) Transpersoner har förvirrad könsidentitet

Du har fel i att
    2) feminism inte handlar om jämställdhet

Du har fel i vad
    3) genuskritik handlar om

Du har fel i att
    4) jag försöker plocka pk-poäng

Du har fel i att
    5) jag kommer att tvinga mitt barn till vad det nu är du tror jag kommer tvinga henom till

du har fel i
    6) att kvinnor har överlägsna rättigheter i samhället
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-10 18:08:02 följande:

H
    Förklara för mig hur en person som har likvärdiga meriter kan bli nedvärderad, genom att bli tillsatt före någon av underrepresenterat kön eller etnicitet!
    Jag är väldigt nyfiken på svaret.

Kvotering sker både med män och kvinnor.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!