• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 12:49:56 följande:
    Precis.. alltså använder mamman sitt barn för att driva sin kamp, inget annat.. som jag skrivit många gånger nu. 

Man kan inte utnyttja någon som inte bryr sig. Dessutom är det fasen så mycket billigare och mera miljövänligt att kunna använda kläderna till vem som helst. När vi handlar köper vi det vi tycker är fint. Det är lika lite eller mycket kamp i att välja från hela klädavdelningen som det är för de föräldrar som väljer från en viss del.
    Varför förutsätter du att DITT barn vill föra DIN kamp för könsuppdelning?
  • Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:54:51 följande:
    Man kan inte utnyttja någon som inte bryr sig. Dessutom är det fasen så mycket billigare och mera miljövänligt att kunna använda kläderna till vem som helst. När vi handlar köper vi det vi tycker är fint. Det är lika lite eller mycket kamp i att välja från hela klädavdelningen som det är för de föräldrar som väljer från en viss del.
    Varför förutsätter du att DITT barn vill föra DIN kamp för könsuppdelning?
    Så det är billigare att köpa klänningar än t-shirts/bodys?  Drömmer

Vilken är min kamp och hur bedriver jag den genom mitt barn? 

You see 11 condoms, I see 11 minutes of my life I'm not getting back.
  • PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 13:07:07 följande:
    Så det är billigare att köpa klänningar än t-shirts/bodys?  Drömmer

T-shirts köper jag inte för att jag avskyr dem. Varför jag bara ska begränsa mig till bodys om det också finns fina klänningar begriper jag inte. De går att använda oavsett kön.
  • PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 13:07:07 följande:

Om du bara låter ditt barn bära könsstereotypa kläder så för du ju en kamp genom ditt barn att samhället skall förhålla sig så mot könen.
  • Mandi74
    PolyPond skrev 2012-08-29 13:11:56 följande:
    T-shirts köper jag inte för att jag avskyr dem. Varför jag bara ska begränsa mig till bodys om det också finns fina klänningar begriper jag inte. De går att använda oavsett kön.
    Du få köpa precis vad du vill och klä dig precis hur du vill.

Men det är löjligt att köpa klänning till en son bara för att bevisa något för resten av världen. 
    När det gäller genuskampen så handlar den inte om att man ska göra det omvända, utan om att man ska få klä sig som man vill och vara den man vill. 

Du får gärna förklara hur man låter sitt barn själv får bestämma sin tillhörighet, genom att klä barnet i klänning vilket är ett väldigt könsstereotypiskt plagg. 
    PolyPond skrev 2012-08-29 13:13:23 följande:
    Om du bara låter ditt barn bära könsstereotypa kläder så för du ju en kamp genom ditt barn att samhället skall förhålla sig så mot könen.

Vilket du inte har en aning om jag gör eller inte, bara ett löjligt antagande från dig. 

You see 11 condoms, I see 11 minutes of my life I'm not getting back.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 12:35:04 följande:
    Ännu oftare. Det är helt oladdat för honom. Till skillnad från mig tycker han det är skönt. Jag avskyr detta djävulska påfund till grennedhasande åbäken.
    Varma kalasbyxor då? Det använder även min sambo under byxorna då det är kallt.
  • PolyPond
    Mandi74 skrev 2012-08-29 13:37:03 följande:
    Du få köpa precis vad du vill och klä dig precis hur du vill.

Men det är löjligt att köpa klänning till en son bara för att bevisa något för resten av världen. 
    När det gäller genuskampen så handlar den inte om att man ska göra det omvända, utan om att man ska få klä sig som man vill och vara den man vill. 

Du får gärna förklara hur man låter sitt barn själv får bestämma sin tillhörighet, genom att klä barnet i klänning vilket är ett väldigt könsstereotypiskt plagg. 

Vilket du inte har en aning om jag gör eller inte, bara ett löjligt antagande från dig. 

Det är du som påstår att man skulle göra det. Tvärtom köper jag faktiskt mindre könskonträra kläder än jag skulle vilja, bara för att folk envisas med att bli så provocerade av det. I den mån vi köper något alls. Man ORKAR helt enkelt inte med att ta dessa diskussioner med alla granitskallar hela tiden.

Man kan inte låta ett barn bestämma sin könstillhörighet. Det visar sig med tiden. Däremot kan man visa att man får välja vilka kläder man vill.

Jag undrar vem det är som gör löjliga antaganden här...

• PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 13:41:36 följande:
    Varma kalasbyxor då? Det använder även min sambo under byxorna då det är kallt.
    Om kalasbyxor är tjockare strumpbyxor så använder han det. Jag skulle däremot aldrig komma på tanken. Usch.
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 14:49:18 följande:
    Om kalasbyxor är tjockare strumpbyxor så använder han det. Jag skulle däremot aldrig komma på tanken. Usch.

Ja, sådan där som oftast är ribbstickade och av bomull. Har han det under byxorna för att inte frysa då?
    Varför skulle du inte det? Det är ju jättepraktiskt och skönt att ha under på vintern!
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 15:04:54 följande:

Ja, sådan där som oftast är ribbstickade och av bomull. Har han det under byxorna för att inte frysa då?
    Varför skulle du inte det? Det är ju jättepraktiskt och skönt att ha under på vintern!
    Ja, det brukar han ha.

Det är så vansinnigt obekvämt så det finns inte! Tacka vet jag långfillingar.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!