• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-12 10:02:09 följande:
    Hahaha ja bara en riktigt inskränkt tok feminist kan hävda att rena fakta kan tolkas på andra sätt.
    Skoj att se hur du mer och mer målar in dej i ett hörn nu.
    Rena fakta kan tyvärr alltid tolkas på olika sätt. Det intressanta här är ju att jag skall förväntas stå till svars för allt som eventuellt gynnar kvinnor, även om jag inte har det minsta med saken att göra. Jag har ingen aning om hur det förhåller sig med sametinget och hur man resonerat,men jag bygger mig naturligtvis inte en uppfattning på vad som står i en blogg av den typen. Jag har inget förtroende för personer som inte förstår att genuskritik handlar just om att motverka orättvisor i samhället, oavsett kön, inte skapa sådana.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-12 10:00:45 följande:
    Vi andra kallar dom för transvestiter.....
    Ni som inte har kunskap i ämnet, möjligen.
  • Västjämtland

Så så så. inga personangrepp. Det är ovärdigt.

Att vara Ts eller Tv är i ena fallet inte ett val. vilket det andra är. Och hur mycket man som person motsätter sig detta så är det fel att inte repektera dem för dem de är. 

Dock kan jag tycka själv att många inom HBTQ-världen borde reflektera på hur de hanterar heteros då de tenderar att vara respektlösa och sarkastiska på her och fru Svensson-svennson.

Där har faktiskt "läder-homos" kommit längre i insikt! (Lesbiska är mer "tvära")

Men det är bara en parantes i det hela. Så ge fan i att bråka med "Poly" angående om eller inte någon av dennes relativa är eller inte är Ts/Tv. 

Åter till ämnet tack!

Mångfald är bra, det är jag den förste att säga (15 år i försvaret har övertygat mig om det)

Men mångfald får inte vara viktigare än den funktion som skall utföras.

Exempel. Det är få kvinnor inom rädningstjänsten och få söker/blir godkända då de inte uppfyller de fyskiska kraven. Lösningen blir då att man sänker kraven och kvoterar för att öka andelen kvinnor.

Följdfrågan blir då,  Varför fanns det ett krav på fysisk styrka?  Jo man måste ha en viss styrka/kroppsmassa för att kunna utföra tjänsten.

Om man då sänker kraven så blir det svårare och farligare att utföra nämnda uppgift!

Med andra ord ökar man riskerna för personal och för de nödställda bara för att uppnå "ett politiskt syfte" 

Detta är bara ett exempel. men i vissa fall är det så att ren och skär bilologi gör det svårt för en kvinna att lösa vissa uppgifter.       

På samma sätt borde ju fler män vara sjukskötare/sköterskor då det ingår tunga moment och situationer där större kroppsmassa är en fördel.

Att kvotera in kvinnor är enligt staten/Statsfeminismen bra och nödvändigt.

När man försöker kvotera in män då blir det tvärtom dåligt och hemskt enligt dagens PK-samhälle.

Fundera lite på detta!

H         

• PolyPond

Ja, man kan fråga sig om kraven på styrka inom räddningstjänsten var för högt satta eller om de inte är tillräckliga nu. Jag överlåter nog den bedömningen till dem som har kunskap om vad som krävs och om det går att organisera så att de som har mindre styrka kan utföra uppgifter som passar bättre.

Eftersom jag själv jobbat inom en bransch med få män, så känner jag inte alls till att det skulle tas emot avogt med manlig kvotering. Tvärtom önskar man sig fler män, men dessa lyser med sin frånvaro. Jag ser det som lika självklart att kvotera in män i yrken där det är övervägande kvinnor som tvärtom. Dock anser jag att det är viktigare att arbeta med genusfrågor från grunden, så att kvinnor och män faktiskt får upp ögonen för att de kan välja annorlunda. Det är svårt att kvotera in någon om det inte finns några att välja på.

Så vad ska jag fundera kring?

Det finns "läder-homos" som är lesbiska också, för övrigt

• Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 10:10:09 följande:
    Ni som inte har kunskap i ämnet, möjligen.
    Jaha du! Kan du då berätta vad en transvestit är! Då menar jag inte en transexuell.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-12 10:43:00 följande:
    Jaha du! Kan du då berätta vad en transvestit är! Då menar jag inte en transexuell.
    En transvestit är en person som "klär om" från kvinna till man eller vice versa, för att hen får ut något av det (någon känsla av tillfredsställelse) Oftast innebär det allt från attityd till kläder, smink, hår och namn. Det är inget fel med att gilla detta, men att inte bry sig om vilka kläder samhället anser hör till det ena eller andra könet, utan använda dem som sina egna, brukar inte klassas som transvetism.
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 12:06:19 följande:
    En transvestit är en person som "klär om" från kvinna till man eller vice versa, för att hen får ut något av det (någon känsla av tillfredsställelse) Oftast innebär det allt från attityd till kläder, smink, hår och namn. Det är inget fel med att gilla detta, men att inte bry sig om vilka kläder samhället anser hör till det ena eller andra könet, utan använda dem som sina egna, brukar inte klassas som transvetism.
    "Hen" hahahaha ligger dubbelvikt av skratt när jag tänker på hennes man som INTE är transvestir utan bara en "hen"....
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-12 12:26:47 följande:
    "Hen" hahahaha ligger dubbelvikt av skratt när jag tänker på hennes man som INTE är transvestir utan bara en "hen"....
    Om man inte kan kallas han eller hon utan bara hen (hen fungerar som bekant både istället för han och hon eller ingetdera) så är det svårt att vara transvestit, då det nästan förutsätter en motsatt könsidentitet mot det man klär om till.

Det finns även folk som har helt fullständigt klara könsidentiteter som killar eller tjejer, men som vägrar acceptera att massor av kläder förvägras dem, och därför använder dem ändå.

Vad är det som gör att du finner detta så oerhört roligt?

• Västjämtland

Hen är ett ord som inte behövs , om man vill låta bli att markera "Könstilhörighet". Det finns redan sätt att beskriva det som man försöker uppnå.  Vill man inte kalla sitt barn för hon eller han så kan man använde Tex, Personen, den eller det helt enkelt.

Och skall jag vara riktigt noga så är "Hen"redan upptaget (då inom en dialekt sedan några hundra år)  N'ärmare bestämt i jämtländskan.

Och sluta bråka om "Polyponds" eventuella partners eventuella klädsmak/behov.
    Jag går i kjol på sommaren och tycker att det är ok (Dock är det en kilt om man skall vara petig)

Ni kan tro att man gör suce på offentliga platser.

Men det var inte det jag tänkte bråka mer om!  Vill bara elda lite mer mot "Statsfeminism"

Här är en länk till där ni kan se lite på hur det statligt tillåtna misandriet ges utlopp idag!

http://aktivarum.wordpress.com/2012/09/12/girlwriteswhat-om-ateism-del-1-darfor-har-feminism-och-religion-fel/

PS. 

Jag tror att du polypond egentligen är en jämnställdist, men att du måste våga se vad feminismen i sverige egentligen är och inte bara vad du tror den står för.

Det feminsimen en gång stod för var bra. men det som den står för idag på 2000 talet är bara av ondo!     

H

• PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-12 12:59:07 följande:
    Hen är ett ord som inte behövs , om man vill låta bli att markera "Könstilhörighet". Det finns redan sätt att beskriva det som man försöker uppnå.  Vill man inte kalla sitt barn för hon eller han så kan man använde Tex, Personen, den eller det helt enkelt.

Och skall jag vara riktigt noga så är "Hen"redan upptaget (då inom en dialekt sedan några hundra år)  N'ärmare bestämt i jämtländskan.

Och sluta bråka om "Polyponds" eventuella partners eventuella klädsmak/behov.
    Jag går i kjol på sommaren och tycker att det är ok (Dock är det en kilt om man skall vara petig)

Ni kan tro att man gör suce på offentliga platser.

Men det var inte det jag tänkte bråka mer om!  Vill bara elda lite mer mot "Statsfeminism"

Här är en länk till där ni kan se lite på hur det statligt tillåtna misandriet ges utlopp idag!

aktivarum.wordpress.com/2012/09/12/girlwrites.../

PS. 

Jag tror att du polypond egentligen är en jämnställdist, men att du måste våga se vad feminismen i sverige egentligen är och inte bara vad du tror den står för.

Det feminsimen en gång stod för var bra. men det som den står för idag på 2000 talet är bara av ondo!     

H

Saken är den att jag ständigt bli anklagad för att vara tokfeminist, så jag har valt att utgå ifrån att jag då är detta. Samtliga genuskritiska människor jag känner och talat med detta om (flera av dessa är män) delar min uppfattning, varför jag förutsätter att så kallade "tokfeminister" just strävar efter jämställdhet.

Det du pratar om kallar inte jag feminism alls. Det är bara ojämställt och behöver korrigeras. Det görs inte särskilt bra genom att anklaga oss som håller med om att det är snett.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!