• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Flo

Du skriver i TS att det var din vän som varnade dig och att mannen är en främling. 
    Jag tycker du har svaret redan där, så att han suttit i fängelse och bor långt bort är inte ens väsentligt.

• Anonym (uppsöka?)
    Anonym (allvarlig) skrev 2012-08-29 11:20:39 följande:
    fel du kan få 8-9 för rån även för lagning osv beror helt på omständigheterna
    Väpnat rån, våld, vapen - ja.

Annars är ju frågan hur många år den här mannen har suttit i fängelse av sina totala vuxenår, vad som kan ha format honom?

Men varför skall man aktivt söka upp svårigheter? Mannen  har något förflutyet där våld ingår.

• MLB

Du är 25 år och jag gissar att killen inte är mycket äldre. Om han suttit 6 år i fängelse så skulle han alltså ha varit ung när han begick brotte(t/n). Brukar man inte få rabatt som ung? Sluta vara så naiv och ta åtminstone reda på vad han suttit inne för. Även om han inte suttit i fängelse skulle jag avråda dig från att träffas hos honom, man ska träffas på neutral mark.

• TantMy

jisses...
    Varför börja ha kontakt med en som suttit inne i flera år, det lär ju inte vara för fortkörning direkt!
    Varför överhuvudtaget slösa energi på denna person när det finns fullt av karlar som inte suttit på kåken!
    Var nu inte så blåögd och naiv, agera vuxet och tänk till lite!
    Släpp detta innan du trasslat in dig i något du inte kan ta dig ifrån! 
    När du redan fått en varning till och med... 

• MizzTez

En sak jag lärt mig med åren; Strular det från början så kommer det knappast sluta bra!

• TantMy
    Anonym skrev 2012-08-29 10:01:20 följande:
    Alltså tjejer! Vad tänker vi med när vi blir lite betuttade??? Förlåt ts, men är du inte riktigt klok? Du tänker dejta en kille som har suttit i fängelse i sex år? En kille som du sedan blir varnad för? Vad trodde du att han skulle säga när du frågade om henne? Att han är skitfarlig och våldtar alla tjejer som kommer innanför hans dörr? Tänk lite med det du har mellan öronen.
    Håller med, en del verkar inte ha någon hjärna alls!!!
    Ibland skäms man som kvinna... 
  • Anonym
    Anonym (xx) skrev 2012-08-29 10:06:26 följande:
    Jag träffade min nuvarnade pojkvän på nätet och vi mailade ett antal veckor innan vi tillslut pratades vid i telefonen. Han berättade då att han hade suttit inne i 8 mån för att ha misshandlat sin förra flickvän. Jag blev såklart paff men kände ändå att det var ärligt av honom och skönt att slippa höra det ifrån ngn annan. Vi sågs första gången hemma hos mig och har sedan den dagen varit tillsammans nästan varje dag, i snart 1 år, han är underbar och visar inga tendenser till att vara våldsam.
    Gå på din magkänsla och vågar du så ge honom en chans, alla människor har rätt att förändras och han har uppenbarligen redan sonat sitt brott.

Min kusin hade en liknande historia, de träffades på nätet och han var anmäld för misshandel (dock inte dömd) av sitt ex. Min kusin valde att tro att han hade förändrats, han visade inga tecken på att vara det minsta våldsam.
    De var tillsammans i 1,5 år, allt var toppen och de hann få ett barn innan första slaget kom.

Har man inte de rätta spärrarna så har man inte. Var försiktig. 
  • Anonym (xx)
    Anonym skrev 2012-08-29 12:13:07 följande:

Min kusin hade en liknande historia, de träffades på nätet och han var anmäld för misshandel (dock inte dömd) av sitt ex. Min kusin valde att tro att han hade förändrats, han visade inga tecken på att vara det minsta våldsam.
    De var tillsammans i 1,5 år, allt var toppen och de hann få ett barn innan första slaget kom.

Har man inte de rätta spärrarna så har man inte. Var försiktig. 

Jag är inte mer försiktig nu än vad jag är i normala fall. Vem som helst kan få ett ryck på fyllan och göra en dum sak. Inget jag tänker oroa mig för i mitt dagliga liv, kan/vill inte leva så men tack ändå.
  • liliou

Tycker inte du ska åka dit över en helg första gången, om det är första gången ni träffas IRL? Träffas över dagen halva vägen, se hur det känns. Det kan hända att det ligger något i det. Försök ta reda på mer först.

• Anonym (petter)

Herregud du är bara 25 år, du har nästan hela livet framför dig, varför söka upp problem.
    Fattar inte att unga brudar dras till sådana killar,

De tuffaste killarna när jag var ung är numera knarkare. alkolister , sitter i fängelse.  eller är döda.
    I bästa fall har de ett lågbetalt jobb.
    Mesarna (plugghästarna ) bor på solsidan.

Svar på tråden "akta dig för honom!"