• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-30 23:14:38 följande:
    Hur mysiga och trevliga killar  -   och förmodat   ostraffade -    jag än har på kroken på nätet -   ALDRIG   skulle jag åka 50 -  eller 5  mil och räkna med att ta in hos killen en natt eller helg utan att träffa honom på stan först.   Så  obehagligt att   ha någon som  vill tafsa på mig och inte ha någon "flyktväg"!

Jupp. Men som sagt, det behöver inte ens vara så dramatiskt. Att vara fast med någon man inser att man inte står ut med är milt sagt sketjobbigt. Vill man umgås intensivt finns det alltid tid till det senare, man behöver inte rusa in i saker.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • deepsounds
    Silversäl skrev 2012-08-30 22:30:55 följande:
    det är klart det finns en chans att folk förändras, men det är väl inte det saken handlar om?
    saken handlar väl om att TS inte kan veta om killen i fråga har förändrats eller ej och hon därmed tar en stor risk. det är väl det som detta handlar om ?
    Så vi ska helt enkelt undvika folk som de har gått snett för i livet och inte ge dom en chans?
    Tycker fruktansvärt synd om dig ifall du har en sån syn på livet.
    Tycker hon om killen, så varför inte ge det en chans?
    Vem säger att hon inte kan bli våldtagen och mördad av någon som har haft en fläckfritt förflutet?

Som sagt. Döm inte folk för de misstag dom en gång har begått.
    Har polare och även en syster som har knarkat, gjort inbrott och misshandlat. Nått dom nu ångrar idag och är helt otroliga människor.
    Hade förlorat så otroligt mycket om jag hade tänkt "Nej fy, domdär har ett dåligt förflutet så dom kan jag inte umgås med". 
  • Jessisca
    deepsounds skrev 2012-08-30 23:18:07 följande:
    Så vi ska helt enkelt undvika folk som de har gått snett för i livet och inte ge dom en chans?
    Vem säger att hon inte kan bli våldtagen och mördad av någon som har haft en fläckfritt förflutet?

Har polare och även en syster som har knarkat, gjort inbrott och misshandlat. Nått dom nu ångrar idag och är helt otroliga människor.
    Hade förlorat så otroligt mycket om jag hade tänkt "Nej fy, domdär har ett dåligt förflutet så dom kan jag inte umgås med". 

Men det är väl ändå skillnad på att ge någon en chans och att åka 50 mil och bo hos en vilt främmande människa med det bagaget en helg, utan att någonsin ha träffat honom förut?
  • Blancheflour

Ett alternativ kan ju vara om även TS blir grovt kriminell, då kan ju TS med partner leka Bonnie och Clyde eller Natural born killers ihop?

• Dorian Ertymexx
    deepsounds skrev 2012-08-30 23:18:07 följande:

"En chans" är att träffa en snubbe/brud på stan, över en öl eller fika eller så. Oavsett hens bakgrund. Det handlar inte om annat än ren självbevarelsedrift.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • deepsounds
    Jessisca skrev 2012-08-30 23:19:49 följande:

Men det är väl ändå skillnad på att ge någon en chans och att åka 50 mil och bo hos en vilt främmande människa med det bagaget en helg, utan att någonsin ha träffat honom förut?
    Måste först och främst be lite om ursäkt då jag inte har läst hela tråden utan bara små kika.
    Nej, där gör man ett misstag.
    Spelar ingen roll om han har suttit inne eller har haft ett fläckfritt förflutet, man åker inte så långt för att träffa en helt främmande människa utan de ska vara på en neutral som.
    Dvs, på ett öppet fik där de finns flera människor.
    Sen kanske dom kan ta in på ett hotell en natt eller två. Men att åka hem till honom vore ett misstag.
    Då är de inte baserat på hans förflutna, utan nu handlar de om vanligt vett. Även om han har varit snäll som ett lamm hela hans uppväxt. 
  • deepsounds
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-30 23:23:53 följande:

"En chans" är att träffa en snubbe/brud på stan, över en öl eller fika eller så. Oavsett hens bakgrund. Det handlar inte om annat än ren självbevarelsedrift.
    Noterade de nu.
    Som jag sa i mitt senaste inlägg. Där gör hon ett misstag. Som du säger, spelar ingen roll hur hans bakrund har varit. Man åker inte så långt och dessutom bor med personen i fråga.
    Tycker dom ska träffas på stan och sen kan TS ta in på hotell. 
  • Anonym
    deepsounds skrev 2012-08-30 23:24:22 följande:
    Måste först och främst be lite om ursäkt då jag inte har läst hela tråden utan bara små kika.
    Nej, där gör man ett misstag.
    Spelar ingen roll om han har suttit inne eller har haft ett fläckfritt förflutet, man åker inte så långt för att träffa en helt främmande människa utan de ska vara på en neutral som.
    Dvs, på ett öppet fik där de finns flera människor.
    Sen kanske dom kan ta in på ett hotell en natt eller två. Men att åka hem till honom vore ett misstag.
    Då är de inte baserat på hans förflutna, utan nu handlar de om vanligt vett. Även om han har varit snäll som ett lamm hela hans uppväxt. 

Det är vad de flesta i tråden försökt förklara för   denna snart 25,-åriga tjej  -   helt bortkastad energi....
  • deepsounds
    Anonym skrev 2012-08-30 23:27:45 följande:

Det är vad de flesta i tråden försökt förklara för   denna snart 25,-åriga tjej  -   helt bortkastad energi....
    Jag tycker hon ska ge honom en chans, men inte bo hos honom.
    Som jag har uppfattat de lilla jag har läst av tråden som dömmer alla honom som mördare och våldtäcktsman vilket jag tycker är helt fel.
    Ska dom träffas så ska de ske på en neutral zoon, då spelar de ingen roll vilket bakrund han har. 
  • abingdon

Har inte last hela traden men min forsta tanke ar nej, ak inte till en man du inte traffat for en helg! Ex kriminell eller ej, det kan helt enkelt vara sa att det inte "klickar" och da maste man sitta dar och vanta ut helgen liksom..

Om vi nu ar fordomsfulla och tanker pa det viset sa ar det vanligare att man som begar brott mot kvinnor, misshandel, mord, valdtakt osv. har varit domda ochs traffade for det forutt. Du fick dessutom en varning fran en tjej pa facebook, lat saga att hon var en gammal dejt som fortfarande ar upprord, men det sager ju nagot om hans satt att avsluta en relation.

Aker du sa se forbovelen till att du har lamnat adress och info till nagon familjemedlem eller nara van och kom overens med en van att skicka ett sms per dag for att veta att du ar OK.

En annan fraga som jag tankte pa ar, varfor aker du de 50 milen, erbjod du dig eller tyckte han att du skulle?

Svar på tråden "akta dig för honom!"