• Mariohn

Vad gör du med en död katt?

Du är ute och promenerar. Du ska handla, hämta barn på dagis, motionera...vad som helst! Bredvid gatan ligger en död katt. Den stinker lite, flugorna surrar och det ser sådär trevligt ut som det gör när någon oansvarig ägare valt att släppa ut sin älskade familjemedlem oövervakad på vägarna. Vad gör du? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du med en död katt?
  • Duckan

Annat: Jag skulle ha väldigt svårt att ta hand om den döda katten själv, men skulle försöka komma på var jag kan ringa för att få hjälp.

• Mariohn
    Duckan skrev 2012-08-30 12:57:29 följande:
    Annat: Jag skulle ha väldigt svårt att ta hand om den döda katten själv, men skulle försöka komma på var jag kan ringa för att få hjälp.
    Ok. 
  • Insatt

Jag hade ringt till kommunen och hört mig för vad som ska göras. 

• The past is now

Gått förbi...och ringt till polisen 11414 och talat om vart liket ligger..Varför kulle jag plocka upp det för?Kräks

• Cloudyberry

Gått förbi och inte tänkt på den en enda sekund mer.

• tahira
    Annat: Jag hade ringt till polisen och berättat om det, men jag hade verkligen inte tagit upp den Kräks

Det hände mig i våras faktist, fast den stank inte eller så. Först såg det ut som att den sov, men sedan var det uppenbart att den var död. Säkert förgiftad. Jag gick fram till en polis jag såg och berättade, här i stan är det poliser på var och varannan gata. Någon timme senare var den borta.

Men jag skulle inte ringa främst för att ägaren skulle få reda på det, utan för att det är jävligt äckligt med ett dött djur mitt i stan.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Dr Mupp

Hade den varit äcklig och stinkande hade jag lämnat den. Var den nydöd och oäcklig hade jag lagt den åt sidan så inga fler bilar skulle köra över den.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Shorona

Annat. Knackat på vid närmsta hus och frågat om dom vet vems katten är.

• Mme

Annat: som flera andra här hade jag INTE plockat upp den (örk), men ringt polisen/kommunen eller nåt.

Svar på tråden Vad gör du med en död katt?