• Mariohn

Vad gör du med en död katt?

Du är ute och promenerar. Du ska handla, hämta barn på dagis, motionera...vad som helst! Bredvid gatan ligger en död katt. Den stinker lite, flugorna surrar och det ser sådär trevligt ut som det gör när någon oansvarig ägare valt att släppa ut sin älskade familjemedlem oövervakad på vägarna. Vad gör du? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du med en död katt?
  • mliten

Jag hade absolut plockat upp den, bara använda handskar. Sen hade jag hört mig för på det bästa sättet för att hitta ev. ägare. Kollat chip och så. Skulle gnagt i mig för alltid om jag skulle lämna katten där. Så ovärdigt.

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • La Lola

Gått förbi och ringt polisen.
    Och tänkt "Stackars lilla katt men nu kanske kattägaren har lärt sig en läxa som släppt ut katten vind för våg.".

Elakt tänkt, japp, det erkänner jag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Excentriskan
    Shorona skrev 2012-08-30 14:10:03 följande:
    Annat. Knackat på vid närmsta hus och frågat om dom vet vems katten är.
    Samma här.
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Excentriskan

Sen hade jag tänkt att "Vilket bra liv ändå den här katten fick ha tills den förolyckades" Hellre leva fritt och evt kortare tid, än instängd och evt längre.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • TaSe

Jag skulle göra vad jag kunde för att få tag på ägare. Men att flytta på den själv skulle jag inte fixa.
    Sedan skulle jag förmodligen gråta en skvätt över det stackars djuret, över hans familj och fundera över om han kanske hade något litet barn som skulle sörja över honom osv..
    Jag är hemskt blödig.

• IsDimma

Hade den luktat illa hade jag verkligen inte rört vid den. Då hade jag nog spytt.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Butterscotch
    The past is now skrev 2012-08-30 13:04:16 följande:
    Gått förbi...och ringt till polisen 11414 och talat om vart liket ligger..Varför kulle jag plocka upp det för?

Samma här.
  • viseversa

Kollar efter ev halsband med nummer eller en örontatuering. Hittar jag ingen ringer jag någon som vet bättre hr jag ska gå vidare efter detta. 

Svar på tråden Vad gör du med en död katt?