• Mariohn

Vad gör du med en död katt?

Du är ute och promenerar. Du ska handla, hämta barn på dagis, motionera...vad som helst! Bredvid gatan ligger en död katt. Den stinker lite, flugorna surrar och det ser sådär trevligt ut som det gör när någon oansvarig ägare valt att släppa ut sin älskade familjemedlem oövervakad på vägarna. Vad gör du? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du med en död katt?
  • Ruggugglan

Jag hade knackat på närmaste hus/lägenhet för att höra om de vet vem ägaren är.

• Dajo

Jag råkade ut för detta senast för några veckor sedan sent på kvällen, en död katt som såg ut att nyss ha blivit överkörd låg vid vägen där jag körde förbi mitt i ett bostadsområde. Jag drog en chansning och ringde till polisstationen, och de hade faktiskt en apparat för att läsa av chipmärkning på katter, så de skickade en patrull för att se om de kunde hitta någon ägare till katten. Tyvärr hade jag inte tid att stanna kvar, så jag har ingen aning om hur det gick för dem.

• Mariohn
    mliten skrev 2012-08-30 14:54:22 följande:
    Jag hade absolut plockat upp den, bara använda handskar. Sen hade jag hört mig för på det bästa sättet för att hitta ev. ägare. Kollat chip och så. Skulle gnagt i mig för alltid om jag skulle lämna katten där. Så ovärdigt.
    Går du seriöst omkring och bär på handskar och likgrävarverktyg? Eller sjukskriver du dig från jobbet du är på väg till för att släpa runt på en död katt? 
  • alllwaysdrunk

Sparkar ner den i diket om den varit död så länge.

• alllwaysdrunk
    The past is now skrev 2012-08-30 13:04:16 följande:
    Gått förbi...och ringt till polisen 11414 och talat om vart liket ligger..Varför kulle jag plocka upp det för?Kräks
    Det hade ju varit humor och säga det ligger ett lik och inte berättat att det var en katt.
    Annars heter det kadaver när det är djur.
  • logg81

Ringer polisen och ber dom hämta katten.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • alllwaysdrunk
    logg81 skrev 2012-08-31 12:01:46 följande:
    Ringer polisen och ber dom hämta katten.
    Har inte en susning om hur polisen jobbar, men hämta en död katt??????
  • logg81
    alllwaysdrunk skrev 2012-08-31 12:04:07 följande:
    Har inte en susning om hur polisen jobbar, men hämta en död katt??????
    Ja nu ringer jag väl inte 112 och begär halva poliskåren till den döda katten....

Men 11414 är ett icke-akut nummer man kan ringa och anmäla icke-akuta ärenden... Och ja... polisen hämtar döda katter...
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • alllwaysdrunk
    logg81 skrev 2012-08-31 12:14:48 följande:
    Ja nu ringer jag väl inte 112 och begär halva poliskåren till den döda katten....

Men 11414 är ett icke-akut nummer man kan ringa och anmäla icke-akuta ärenden... Och ja... polisen hämtar döda katter...
    Detta måste jag fråga min polispolare, låter sjukt att dom ska ödsla tid på sån skit sak.
Svar på tråden Vad gör du med en död katt?