• Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • La Lola
    Anonym skrev 2012-09-15 22:22:21 följande:
    Sporra henne att gå ner i vikt kanske. För kläder är betydligt finare i normala storlekar.  Så är det bara. Och folk ser allmänt fräschare ut normalviktiga än under/överviktiga.
    Jaha, var det sporra som var avsikten....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    La Lola skrev 2012-09-15 22:23:18 följande:
    Jaha, var det sporra som var avsikten....
    ?? Ja! Just precis.
  • Lena

Försök få axlar större med tex axelvaddar för att jämna ut. Skaffa en bra bh som lyfter

• mikipiki

Tänkte också tipsa om Gabifresh :) fick det tipset när jag startade en liknande tråd :) hon klär sig jättesnyggt ibland!

• La Lola
    Lena skrev 2012-09-15 22:25:38 följande:
    Skaffa en bra bh som lyfter
    Japp, det är början till allt.

Gå till en riktig underklädesbutik o få hjälp att prova ut en.
  • La Lola
    mikipiki skrev 2012-09-15 22:26:17 följande:
    Tänkte också tipsa om Gabifresh :) fick det tipset när jag startade en liknande tråd :) hon klär sig jättesnyggt ibland!
    Ja allt är kanske inte jättesnyggt men hon vågar ju! Och det inspirerar mig!
  • mikipiki
    La Lola skrev 2012-09-15 22:27:53 följande:
    Ja allt är kanske inte jättesnyggt men hon vågar ju! Och det inspirerar mig!
    Ja precis :)
    Anonym skrev 2012-09-15 22:17:40 följande:
    Har inte hittat en enda affär eller butik på nätet som har kläder som INTE ser tantiga ut i tjockisstorlekar. Jag fick nog och gick ner i vikt så jag kunde bli snygg igen. Vill aldrig mer tillbaka till tjockisstorlek, hur mycket jag än inbillade mig att jag var ändå fin som jag var då.
    jojo....kunde jag inbilla mig.
    Anonym skrev 2012-09-15 22:22:21 följande:
    Sporra henne att gå ner i vikt kanske. För kläder är betydligt finare i normala storlekar.  Så är det bara. Och folk ser allmänt fräschare ut normalviktiga än under/överviktiga.
    TS skriver i trådstarten att hon såklart vill gå ner i vikt, men vill se snygg ut under tiden hon gör det. Jag förstår henne fullständigt. Jag har hundratals misslyckade viktnedgångsförsök bakom mig och inte förrän i början på sommaren när jag accepterade min kropp, startade en liknande tråd som denna, fick tips, köpte lite nya kläder och började känna mig snygg så började min övervikt lossna. Jag kände mig sporrad av att äntligen kunna klä mig snyggt och motiverades av att vilja se bättre ut Glad

• Anonym (tjockis)

Jag tycker att alla plus size kläder är förbannat OSMICKRANDE och får en bara att se större ut. Jag går aldrig ens och kollar där utan kämpar för att hitta kläder i vanliga affärer det tar en jävla tid men det finns.

Snygga tighta jeansleggings som sitter skönt i midjan.

Sedan har lindex suveräna "dra in magen" strumpbyxor om man  har mycket lösfett, vilket jag har efter en kraftig viktnedgång (väger trots det 98 kg). Dom formar och drar in så att man får illusionen av snyggare kurvor, dom lever jag i. http://www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shaping/6114353/Medium-shaping-tights,-50-DEN/?styleId=7038375 dom går ända upp till bhn så inga valkar rinner över, haha.

Sedan älskar jag kavajer. Kavajer som går in i midjan och sedan ut och slutar precis där magen slutar, det ger också illusionen av att se smalare ut. 

Jag går på att framhäva kurvor men på ett snyggt sätt! Och ser till att inga valkar sticker ut, det är absolut det bästa sättet att klä sig om man är stor istället för att dra på sig en massa oversize kläder som är osmickrande.

Snygga högklackade skor till är också ett tips för att se smalare ut. 

It's all about illusions ;D 

• Anonym (Olivia)

Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 22:21:19 följande:

Jag är klart äppelformad. Tjocka ben, platt rumpa, stor hängmage, medelstora hängbröst. Hahaha vad ful jag låter nu xD men nej, inga snygga kurvor tyvärr...
Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?