• Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • Betty Ballbreaker

En stickad poncho ( finns jättemånga härliga i butikerna nu) med tjocka strumpbyxor eller tights. Kanske med stövlar eller kängor till.

• Mandarino

Säger som ovan.. Har lagt märke till att många överviktiga har för små kläder som sitter väldigt tight och det är inte fint. Precis som det inte är fint med smala tjejer som har för små kläder!

Men passa dig så du inte har för stora heller för då ser det säckigt ut :)

Ett par tights med någon snygg tunika eller kofta :D

Här kan du säkert hitta en massa tips

www.onestopplus.se/home/index.aspx

• Anonym (Olivia)
    Betty Ballbreaker skrev 2012-09-15 13:52:33 följande:
    En stickad poncho ( finns jättemånga härliga i butikerna nu) med tjocka strumpbyxor eller tights. Kanske med stövlar eller kängor till.

Åh, poncho, tjocka strumpbyxor och stövlar lät jättefint! Höstigt och mysigt. Men jag har några frågor (som jag skrev i ts, jag har NOLL känsla för stil!) Vad mer ska jag ha på mig? Det räcker ju inte med poncho och strumpbyxor - vad ska jag ha under? Och har du tips på färgkombinationer som kan bli fina? Tack för att du svarade?
  • Anonym (Olivia)
    Mandarino skrev 2012-09-15 13:58:38 följande:
    Säger som ovan.. Har lagt märke till att många överviktiga har för små kläder som sitter väldigt tight och det är inte fint. Precis som det inte är fint med smala tjejer som har för små kläder! Men passa dig så du inte har för stora heller för då ser det säckigt ut :) Ett par tights med någon snygg tunika eller kofta :D Här kan du säkert hitta en massa tips www.onestopplus.se/home/index.aspx

Tack för tipsen! det är lite det här som är mitt problem: jag klär mig redan i "ett par tights och tunika", det är typ den enda slags kläder jag äger. Tights för att det är allra bekvämast för mamma-magen. Men jag trodde alltid att tights på överviktiga var big no-no? Fast det beror kanske på vad man har till? Räcker det verkligen med tights och tunika, behövs inget under? Vill inte se ut som att jag glömt ett plagg hemma, typ. Du har inga bilder på snygga kombos med tights/tunika? sorry för många frågor, jag verkligen suger på mode!!
  • Anonym (Olivia)

Är det snyggt med ett tunt skärp i midjan om man har en lite längre tunika?

• scaras
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 14:31:26 följande:

Tack för tipsen! det är lite det här som är mitt problem: jag klär mig redan i "ett par tights och tunika", det är typ den enda slags kläder jag äger. Tights för att det är allra bekvämast för mamma-magen. Men jag trodde alltid att tights på överviktiga var big no-no? Fast det beror kanske på vad man har till? Räcker det verkligen med tights och tunika, behövs inget under? Vill inte se ut som att jag glömt ett plagg hemma, typ. Du har inga bilder på snygga kombos med tights/tunika? sorry för många frågor, jag verkligen suger på mode!!
    Tunika o tajts räcker väl gott o väl (om jag får lägga mig i) sålänge tunikan räcker över baken ordentligt. Är den kortare behövs nog kjol eller byxor till. Ser inte klokt ut med folk som går ute i bara tajts o inget över baken.

Stil o matchningsbekymmer har jag också emellanåt.. har ju inget med storleken att göra, men ett tips är att kolla på de större nätshopparna, tex ellos, halens, laredoute (tror jag har mycket större kläder om jag inte missminner mig) osv, de brukar visa upp hela outfits som de satt ihop av bara deras egna kläder. Man behöver ju liksom inte köpa alltihop men är ju ett bra sätt att få kläm på hur modet just nu funkar och vad man själv tycker ser fint ut ihop och så.

Sen tycker jag alltid man ser lite mer välklädd ut om man har lite mer "ordentliga" kläder än bara tex en lös fladdrig tunika, utan istället kanske nått omlottplagg i lite kraftigare tyg med ett fint linne som sticker fram lite i urringningen. Ser mer klätt ut liksom, har man det till tights/leggings i lite tjockare tyg de också (ser mer ut sm riktiga byxor men ändå strechiga) så blir det ju en helt annan bild än en fladdrg tischa o tunna tights.
  • Lena

Hur är övervikten fördelad? Har du någon midja? Stora bröst? Stor rumpa? Stora lår?

• Anonym (hejsan)

det finns en grupp på fejjan där kurviga visa upp dagens outfits, där kan du få tips och inspiration Skrattande

• Anonym (Olivia)

www.google.se/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=safari&tab=wi&q=overweight%20women&sa=N&biw=320&bih=306#p=4 Det är inte jag på bilden men jag ser ut ungefär såhär (lite mindre bröst kanske) - hoppas länken funkar!

• Anonym (Olivia)

Nej den funkade inte... Fan oxå. Ska försöka ordna bild.

Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?