• Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • La Lola
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 22:54:35 följande:
    Av bilden att döma är nog du o jag rätt lika i formen men jag är storbystad.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Olivia)

Det är inte jag på bilden ovan! Men lite så ser jag väl ut... Kanske inte riktigt lika rund som hon, och lite mindre bröst, men ganska nära.

• Anonym (Olivia)
    La Lola skrev 2012-09-15 22:55:50 följande:
    Av bilden att döma är nog du o jag rätt lika i formen men jag är storbystad.

Vad har du för klädstil då? Otroligt vacker tjej hon Gabifresh, tack för länken!
  • La Lola
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 22:56:58 följande:
    Det är inte jag på bilden ovan! Men lite så ser jag väl ut... Kanske inte riktigt lika rund som hon, och lite mindre bröst, men ganska nära.
    Nä, det förstod jag.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (tjockis) skrev 2012-09-15 22:52:40 följande:
    Jag tycker att alla plus size kläder är förbannat OSMICKRANDE och får en bara att se större ut. Jag går aldrig ens och kollar där utan kämpar för att hitta kläder i vanliga affärer det tar en jävla tid men det finns.

Snygga tighta jeansleggings som sitter skönt i midjan.

Sedan har lindex suveräna "dra in magen" strumpbyxor om man  har mycket lösfett, vilket jag har efter en kraftig viktnedgång (väger trots det 98 kg). Dom formar och drar in så att man får illusionen av snyggare kurvor, dom lever jag i. www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shapin... dom går ända upp till bhn så inga valkar rinner över, haha.

Sedan älskar jag kavajer. Kavajer som går in i midjan och sedan ut och slutar precis där magen slutar, det ger också illusionen av att se smalare ut. 

Jag går på att framhäva kurvor men på ett snyggt sätt! Och ser till att inga valkar sticker ut, det är absolut det bästa sättet att klä sig om man är stor istället för att dra på sig en massa oversize kläder som är osmickrande.

Snygga högklackade skor till är också ett tips för att se smalare ut. 

It's all about illusions ;D 
    TUSEN TACK för de konkreta tipsen! Jag suger i mig allt! Särskilt detta gav mig en aha-upplevelse:

"Jag går på att framhäva kurvor men på ett snyggt sätt! Och ser till att inga valkar sticker ut, det är absolut det bästa sättet att klä sig om man är stor istället för att dra på sig en massa oversize kläder som är osmickrande."

Hittills har jag nog tyvärr gjort precis som du skriver i slutet av den meningen. Traskat runt i svarta leggings och oversize, fladdriga, oformliga toppar och tunikor. Allt för att försöka dölja min kropp istället för att framhäva den.    
  • La Lola
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 22:58:18 följande:

Vad har du för klädstil då? Otroligt vacker tjej hon Gabifresh, tack för länken!
    Jag har nog ingen särskild förutom att det ska vara bekvämt och inte sitta tajt över magen.
    Jag har iaf kommit så långt att jag vågade köpa färgglada tunikor i somras o det är tack vare Gabi.

Klär mig gärna i jeansleggings o tunikor.
    Nu är jag ju närmare 40 år så att fråga om min klädstil är nog fel.
  • mikipiki
    Anonym (tjockis) skrev 2012-09-15 22:52:40 följande:
    Jag tycker att alla plus size kläder är förbannat OSMICKRANDE och får en bara att se större ut. Jag går aldrig ens och kollar där utan kämpar för att hitta kläder i vanliga affärer det tar en jävla tid men det finns.
    Håller helt och hållet med om plus size kläder. De flesta plaggen ser ut som tält!
  • mikipiki

Vi har inte samma kroppsform (jag är timglasformad), men jag brukar oftast ha klänning eller kjol så att jag kan ha strumpbyxor under som håller in "hänget". Klänningar störta allmänhet brukar jag gilla på överviktiga (dom finns ju i så många olika utföranden), men jag är väldigt tjejig av mig också Drömmer

Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?