• Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • Anonym (också tjock)

TS, linnen från Åhlens finns i flera färger och är billiga. Jag har lyckats hitta två par jeans (Lindex och H&M+) som faktiskt sitter bra, och jag har alltid Åhlens linnen till dessa  =)

• Betty Ballbreaker

Ha nåt långärmat under ponchon. Är det en tjock poncho, mer som ett ytterplagg, så bör du ja mån tunika eller nåt under.
    Ha några kraftigare skor till, typ kängor, så balanserar de upp att du är rund.
    Att klä sig ton i ton är snyggt, t ex olika nyanser av grått. Annars svart på benen och vilken färg som helst på ponchon, typ lejongul vore snyggt:)

• Anonym (Olivia)
    Betty Ballbreaker skrev 2012-09-15 20:20:17 följande:
    Ha nåt långärmat under ponchon. Är det en tjock poncho, mer som ett ytterplagg, så bör du ja mån tunika eller nåt under. Ha några kraftigare skor till, typ kängor, så balanserar de upp att du är rund. Att klä sig ton i ton är snyggt, t ex olika nyanser av grått. Annars svart på benen och vilken färg som helst på ponchon, typ lejongul vore snyggt:)

Hoppas länken funkar nu: m.nelly.com/se/Product/396512/12 En sån här? med svarta tjocka strumpbyxor och svarta kängor till? Vad mer skulle du ha till, för att göra det hela komplett? Vilka accessoarer? Och skulle det funka att ha en jacka över den här, och en scarf? (för just denna poncho verkar ju vara ett inneplagg)
  • mikipiki

Vad har du för kroppsform? För kläder sitter väldigt olika beroende på hur vikten är fördelad :)

• La Lola

I somras hittade jag denna blogg som gett mig lite tips på kläder.
    Kanske kan du också bli inspirerad av denna supervackra stora tjej?

www.gabifresh.com/

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    Anonym (hejsan) skrev 2012-09-15 15:01:08 följande:
    det finns en grupp på fejjan där kurviga visa upp dagens outfits, där kan du få tips och inspiration Skrattande
    vad heter den då?
  • Anonym

Har inte hittat en enda affär eller butik på nätet som har kläder som INTE ser tantiga ut i tjockisstorlekar. Jag fick nog och gick ner i vikt så jag kunde bli snygg igen. Vill aldrig mer tillbaka till tjockisstorlek, hur mycket jag än inbillade mig att jag var ändå fin som jag var då.
    jojo....kunde jag inbilla mig.

• La Lola
    Anonym skrev 2012-09-15 22:17:40 följande:
    Har inte hittat en enda affär eller butik på nätet som har kläder som INTE ser tantiga ut i tjockisstorlekar. Jag fick nog och gick ner i vikt så jag kunde bli snygg igen. Vill aldrig mer tillbaka till tjockisstorlek, hur mycket jag än inbillade mig att jag var ändå fin som jag var då.
    jojo....kunde jag inbilla mig.
    På vilket sätt hjälper det där inlägget Ts? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Olivia)
    Lena skrev 2012-09-15 14:51:59 följande:
    Hur är övervikten fördelad? Har du någon midja? Stora bröst? Stor rumpa? Stora lår?

Jag är klart äppelformad. Tjocka ben, platt rumpa, stor hängmage, medelstora hängbröst. Hahaha vad ful jag låter nu xD men nej, inga snygga kurvor tyvärr...
  • Anonym
    La Lola skrev 2012-09-15 22:19:22 följande:
    På vilket sätt hjälper det där inlägget Ts? Obestämd
    Sporra henne att gå ner i vikt kanske. För kläder är betydligt finare i normala storlekar.  Så är det bara. Och folk ser allmänt fräschare ut normalviktiga än under/överviktiga.
Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?