• Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • La Lola
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 23:44:29 följande:
    BH som lyfter samt högklackat får jag tyvärr skippa för jag ammar och använder ofta bärsjal/sele, men jag ska komma ihåg det inför framtiden.        
    Får jag fresta med lite coola amnings-BHar?
    glammom.se/amningsbhar/
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Olivia)
    La Lola skrev 2012-09-15 23:48:19 följande:
    Och du Ts, glöm inte en snygg frisyr!
    Det gör mycket för självförtroendet och då blir det roligare att klä sig fint också.

Ny frisyr är kirrad, klippte mig och färgade för ett par veckor sen

Jag har en till fråga till er kloka människor. Tänkte dra iväg till skopunkten nån dag, de har ju alltid 3 för 2. Nu är det ju snart höst och vinter så vad ska jag satsa på för skor? 3 par alltså, och de ska ju helst passa till alla mina nya outfits som jag håller på och fnular på. med hjälp av alla tips jag fått i den här tråden så tror jag att jag kommer köpa några tajta mörka jeans/leggings, söta klänningar och koftor/kavajer. Vad för skor passar till det?
  • La Lola
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 23:59:36 följande:

Jag har en till fråga till er kloka människor. Tänkte dra iväg till skopunkten nån dag, de har ju alltid 3 för 2. Nu är det ju snart höst och vinter så vad ska jag satsa på för skor? 3 par alltså, och de ska ju helst passa till alla mina nya outfits som jag håller på och fnular på. med hjälp av alla tips jag fått i den här tråden så tror jag att jag kommer köpa några tajta mörka jeans/leggings, söta klänningar och koftor/kavajer. Vad för skor passar till det?
    Bra!

Jag skulle kunna tänka mig såna här tex till jeansleggings
    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kangor_och_Boots/Varmfodrad_Kanga/p/273627

Tror jag måste köpa de när jag tänker efter.......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lena
    Anonym (Olivia) skrev 2012-09-15 23:59:36 följande:

Satsa på jeans inte leggings, leggings utstrålar tjockis som inte kan ha något annat...
    Välj gärna jeans som blir lite bredare nedtill så du får samma bredd där som vid höften.

Välj gärna skor med en liten bred klack som ett av paren och sen ett annat med högre klack.
  • mandolin76

Är också mullig men brukar alltid hitta något snyggt på Zizzi. Enda problemet är att det är så svårt att välja gör dom har så mycket snyggt.

• funksoulbrother
    Lena skrev 2012-09-16 08:24:39 följande:
    Jag tror tyvärr det är förargelseväckande beteende att gå ut iklädd enbart gymkort...

Samma gäller leggins på en tjockis
  • Rocket Mania
    funksoulbrother skrev 2012-09-16 10:32:12 följande:

Samma gäller leggins på en tjockis
    Detsamma gäller tyvärr elaka/dumma kommentarer
Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?