• Anonym (Olivia)

Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?

Jag är en riktigt överviktig 22-årig tjej, nästan 100 kg till 162 cm. Blont halvlångt hår och rödlätt hy. Idag rensade jag ut alla för små kläder ur garderoben och har bestämt mig för att köpa nya som jag faktiskt kan ha! Jo, jag vill gå ner i vikt, men jag vill se snygg ut på vägen dit också. Nu behöver jag er hjälp med beskrivningar och bilder på "outfits" som passar en tjej i min storlek. Jag har absolut noll känsla för stil, vad som passar ihop och vad som passar en stor kropp. Har en stor hängmage efter graviditet som jag gärna döljer om det går... Färger spelar ingen roll, gillar alla färger och mönster! Så, snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?
  • Betty Ballbreaker

Jag gillar inte ponchon du länkade till, den ser för somrig ut, och fjädrarna var lite mycket. Jag skulle välja en stickad, utan öppning fram, kanske med polokrage. Accessoarer? En snygg väska modell större som matchar med skorna?

• mikroE
    Lena skrev 2012-09-16 00:04:22 följande:
    Satsa på jeans inte leggings, leggings utstrålar tjockis som inte kan ha något annat...
    Välj gärna jeans som blir lite bredare nedtill så du får samma bredd där som vid höften.

Välj gärna skor med en liten bred klack som ett av paren och sen ett annat med högre klack.
    Ja det är en bra modell om man vill se smalare ut men den kan tyvärr vara svår att få tag på i min erfarenhet. Dessutom måste jeans ha väldigt bra passform när man är lite större för att de ska vara snygga och ofta är det svårt att hitta om man inte är just timglasformad.
  • Whoeix

Kom in på FancyFatschion på FB! Där säljs det kläder från storlek 44 och uppåt, samt visas outfit bilder från oss snygga tjockisar! :)

• Anonym (bloggtips)
    Anonym skrev 2012-09-15 23:33:31 följande:
    Pinsam människa som står och tar massa bilder i provhytter bara. Det är ju knappast hennes egna kläder.
    Det kvittar väl? Hon är mullig och visar upp olika outfits, även outfits som inte passar bra, och talar om var de finns att köpa. Jag skiter fullständigt i om hon köper dom eller inte. Dessutom är det oftast från vanliga kedjors sortiment, så man slipper åka land och rike runt samt lägga en förmögenhet
  • Anna Paulita

Fast poncho på en överviktig person? Det gör väl bara att man ser ännu större ut än man faktiskt är.

• Lena
    mikroE skrev 2012-09-16 11:00:52 följande:
    Ja det är en bra modell om man vill se smalare ut men den kan tyvärr vara svår att få tag på i min erfarenhet. Dessutom måste jeans ha väldigt bra passform när man är lite större för att de ska vara snygga och ofta är det svårt att hitta om man inte är just timglasformad.
    Jag tycker jeans är svårare att hitta om man har mycket kurvor.
    Jag kan rekomendera Lewis 501 om man är rätt jämntjock, jag hade det när jag hade 30kg övervikt.
  • Lena
    Anna Paulita skrev 2012-09-16 11:45:33 följande:
    Fast poncho på en överviktig person? Det gör väl bara att man ser ännu större ut än man faktiskt är.
    Det är vad jag oxå tror men jag kan ha fel. Det döljer allt snarare än trollar fram former
  • Aniko

Men vad har du för kroppstyp - äpple eller päron? Ursäkta om du skrivit det innan i tråden... Var sitter det mesta av hullet

• whybother

Spanx och wonderbra tror jag hade varit perfekt på dig. Båda har bra storleksutbud.

Svar på tråden Tips på fina outfits till en tjockis-tjej?