~* Juni Bebisar 2013 *~
Stort grattis till dig som skulle få tvillingar!
Verkar som att blödningen jag hade igår inte blev något mer. Men är ff otroligt nojig. Vill bara att tiden rinner i väg nu och att vi alla kan slappna av lite mer.
Stort grattis till dig som skulle få tvillingar!
Verkar som att blödningen jag hade igår inte blev något mer. Men är ff otroligt nojig. Vill bara att tiden rinner i väg nu och att vi alla kan slappna av lite mer.
Alex: vad lustigt att du pratar om detta med att paniken börjar komma. Själv låg jag i hår kväll och funderade och fick verkligen smått panik. " Vad sjutton håller vi på med?" Här har vi två barn som börjar klara sig själva mer och mer. Jag och min man kan göra saker på tu man hand och man är liksom inte bunden på samma sätt längre. Nu börjat vi om. Sömnlösa nätter, blöjbyten, nappflaskor osv. Shit! Vad gör vi liksom?
Hatar när detta kommer över en och man ifrågasätter sig själv. Men jag tror det hör till. Vet att jag var jättenojjig med de andra barnen också, speciellt med nummer 2.
Jag ska verkligen inte klaga, jag har ju längtat efter den här graviditeten så länge nu. Men fy sjutton vad det inte är roligt just nu. Mår så illa och är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Detta i kombo med att försöka plugga till en tenta är inte så bra. I går var en riktig skitdag. Mådde pyton och trött som bara den. Barnen hemma på lov och försökte att få in något av det jag läste. Gick verkligen inte bra kan jag säga.
Trots att jag knappt äter så är magen som en ballong och vågen står på +2,5 kg. Inte alls roligt.
Madelen: det är nog postafen hon menar. Åksjuketabletter som kan funka. Jag ska köpa det idag jag också. Hade en kvar hemma som jag tog här om dagen och jag tyckte det funkade ok faktiskt.
Mår skit psykiskt just nu. Sur och tvär mot allt och alla. Min mage är allvarligt som en luftballong och vågen står på +3,8 kg. Vad är detta? Har ju mått pyton i perioder och k te kunnat äta ordentligt och så går man upp så mycket i vikt. Är ju inte direkt smal heller så detta är katastrof. Vad ska det sluta liksom.
Hera: Jo jag vet. Den största ångesten är nog besöket hos BM senare. När jag tog ut spiralen i mars gjorde hon hälsosamtalet på en gång då hon visste att vi skulle försöka. Hon vägde mig då och vikten är ju på tok för hög vilket hon såklart påpekade. Du måste fundera på vikten osv. osv.
Tog verkligen till mig detta och under våren gick jag ner 8 kg. Tyvärr har jag nästan gått upp alla kilon igen och har fullkomlig panik inför mötet med BM igen.
God morgon tjejer! Går in i v.9 idag och känner att jag snart inte orkar hålla på hemligheten längre. Funderar på att berätta för barnen och våra föräldrar idag. Men samtidigt så får jag känslan att "Då går väl något på tok". Har för mig att v.9 är en av de mest kritiska veckorna.
Tråkigt att höra Sagolina. Men det var det jag hade för mig. Kanske ska vänta att berätta iaf. Samtidigt så skulle det vara ganska skönt om familjen vet om det om något skulle hända. Ähh jag vet inte hur vi ska göra. Får jag fråga hur ni märkte att något inte stog rätt till? Började du blöda?
Vilken vecka är du i nu Sagolina?